Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΙΣΧΥΡΟΙ ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ ΣΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΤΗΣ EASA

Σε μια τοξική εργασιακή κουλτούρα και ένα καθεστώς τρόμου αναφέρονται στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), ο οποίος καλείται να αναλάβει εκτεταμένες ευθύνες ενώ δέχεται πιέσεις για μείωση των δαπανών. Ευθύνες επιρρίπτονται στον εκτελεστικό διευθυντή της EASA, Πάτρικ Κι, σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες που αποκαλύπτει το ειδησεογραφικό δίκτυο Politico.

Υπάλληλοι που μίλησαν ανώνυμα έκαναν λόγο για αυθαίρετες μετακινήσεις προσωπικού μεταξύ διαφορετικών τμημάτων. Περιέγραψαν ένα κλίμα εχθρότητας ανάμεσα στον Κι και υψηλόβαθμα στελέχη, γεγονός που θα μπορούσε να υποβαθμίσει την αποστολή της EASA. «Η ρίζα του προβλήματος είναι πως το σύστημα διοίκησης εναποθέτει υπερβολική ισχύ σε ένα άτομο. Δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχων και ισορροπιών. Η ΕΕ οφείλει να δώσει το παρόν εδώ», σχολίασε ένας εργαζόμενος.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), που λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα του ΟΗΕ, ζητά από τις αρμόδιες υπηρεσίες να καλλιεργούν μια κουλτούρα ασφάλειας με τη διεξαγωγή π.χ. τακτικών απολογισμών της διοίκησης με την ανώνυμη συμμετοχή των ερωτηθέντων ώστε οι αρμόδιοι εμπειρογνώμονες να μπορούν να εντοπίζουν τυχόν προβλήματα. Όταν τον Απρίλιο ολοκληρώθηκε  έρευνα προσωπικού, όπου συμμετείχε σχεδόν το ήμισυ του προσωπικού της EASA, μόνον το 21% δήλωσε πως ο εκτελεστικός διευθυντής δείχνει να είναι αμερόληπτος και μόνον το 13% ισχυρίστηκε πως είναι διαφανής στη λήψη αποφάσεων. Aντίστοιχη έρευνα που διεξήχθη το 2019 κατέληξε στο συμπέρασμα πως μόνον το 31% των ερωτηθέντων «αισθάνονταν ασφαλείς να εκφράσουν ανοικτά την άποψη τους και να διαφωνήσουν με τον τρόπο που γίνονται τα πράγματα». Μόνον το 28% «ένιωθε εμπιστοσύνη στις αποφάσεις της ανώτατης διοίκησης».

Σε γενικές γραμμές, το προσωπικό της EASA ανησυχεί πως έτσι συμβιβάζονται τα συστήματα ασφαλείας της EASA σε μια περίοδο που επεκτείνονται οι αρμοδιότητες του οργανισμού, αναλαμβάνοντας την επιτήρηση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) ενώ αναμένεται να αποκτήσει μεγαλύτερο ρόλο στο κανονιστικό πλαίσιο των αεροπορικών μεταφορών.

Παράπονα μόνον από λίγους της EASA

Ο Πάτρικ Κι δήλωσε στο Politico πως τα παράπονα αυτά προέρχονται από μια μειονότητα του προσωπικού της EASA, τονίζοντας πως είναι περήφανος για τη δουλειά που γίνεται στον οργανισμό. Ο Κι ανέλαβε το 2013 καθήκοντα εκτελεστικού διευθυντή στην EASA αφού προηγουμένως είχε εργαστεί στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το 2018, οι Βρυξέλλες έδωσαν το πράσινο φως για δεύτερη θητεία. Ύστερα από σύσταση του διοικητικού συμβουλίου της EASA, το οποίο απαρτίζεται από τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών, για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση των δαπανών, ο Κι δήλωσε στο Politico πως η λήψη μέτρων είναι απαραίτητη λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στον αεροπορικό κλάδο, ο οποίος καλύπτει το 70% του προϋπολογισμού του οργανισμού. Αλλά δήλωσε πως «η αποτελεσματικότητα δεν αφορά τη μείωση των θέσεων εργασίας».

Επιπροσθέτως, μέλη της «κοινότητας στην πολιτική αεροπορία» θεωρούν πως υπό τη διοίκηση του Κι, η EASA συντάσσεται αρκετά με τον κλάδο, αναφέρει το Politico. «Τα τελευταία χρόνια, η EASA τείνει να λαμβάνει αποφάσεις που μειώνουν τα βάρη για τον αεροπορικό κλάδο», σχολιάζει ο Όλα Μπλόμπκουιβστ, πρόεδρος της διεθνούς ένωσης μηχανικών αεροσκαφών (ΑΕΙ). Όπως έχει επισημανθεί από την ΑΕΙ, η EASA επιτρέπει τελευταία την εξ αποστάσεως επιθεώρηση των αεροσκαφών αντί της επιτόπιας εποτείας. Η EASA αποδίδει τις αλλαγές αυτές στην πανδημία, με τον Κι να υπεραμύνεται των υψηλών κριτηρίων του οργανισμού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!