THEPOWERGAME
Θεραπείες ανάπλασης με βλαστοκύτταρα, μεσοθεραπείες και κάθε άλλη σύγχρονη μέθοδος για την περιποίηση προσώπου έχουν μετατρέψει τη Νότια Κορέα σ’ έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στην παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς, με ετήσια έσοδα της τάξεως των δυο δισ. δολαρίων από το εξωτερικό. Εκτιμάται πως πια οι ξένοι επισκέπτες αντιπροσωπεύουν το 70% των πελατών στα κέντρα αισθητικής και πλαστικής χειρουργικής αντί του 30% που ίσχυε για το 2019. Οι τεχνολογίες αιχμής στην «K-Beauty», όπως έχει καθιερωθεί η βιομηχανία ομορφιάς της Νότιας Κορέας στον αγγλοσαξονικό κόσμο, σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές, διαμορφώνουν τον ιδανικό συνδυασμό.
Η αγορά στη Νότια Κορέα είναι τόσο εξελιγμένη, που υπάρχουν εξειδικευμένα πρακτορεία για τις τουρίστριες ή τους τουρίστες που επιδιώκουν να κάνουν θεραπείες ή επεμβάσεις ομορφιάς κατά την επίσκεψή τους στη χώρα. Πρόπερσι, ο ιατρικός τουρισμός έφθασε το ιστορικό υψηλό των 600.000 επισκεπτών και πλέον, με το ήμισυ να απευθύνεται στην εγχώρια βιομηχανία ομορφιάς. Οι πιο πολλοί επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Επόμενος στόχος των αρμόδιων αρχών στη χώρα είναι ο ιατρικός τουρισμός να φθάσει τα 700.000 άτομα μέχρι το 2027, με τον γενικό στόχο για τον τουριστικό κλάδο να ανέρχεται στα 30 εκατ. άτομα. Η προβολή της Νότιας Κορέας ως προορισμός ιατρικού τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων των θεραπειών ομορφιάς και των επεμβάσεων πλαστικής χειρουργικής, αποτέλεσε συνειδητή επιλογή των κυβερνώντων από το 2009. Έκτοτε η Νότια Κορέα προσελκύει όλο και πιο πολλούς επισκέπτες και από τις δυο πλευρές του Ειρηνικού, με το ασιατικό κράτος να χορηγεί βίζα για ιατρικούς λόγους, να διοργανώνει εκδηλώσεις για την ενημέρωση του κοινού στο εξωτερικό και να δίνει κίνητρα όπως η επιστροφή φόρου.
«Χρυσές» δουλειές κάνουν οι πλαστικοί χειρούργοι στη Νότια Κορέα
Στη συνοικία Γκάνγκναμ, μια από τις πιο πολυτελείς στο κέντρο της Σεούλ, περίπου 600 πλαστικοί χειρουργοί διατηρούν ιατρείο. Αν και ο κλάδος έχει εξελιχθεί σε βασική πηγή εσόδων, μια από τις επιπτώσεις είναι πως δεν υπάρχει απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό σε άλλους τομείς της χώρας, σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου Bloomberg.
Το αμερικανικό πρακτορείο τονίζει, δε, πως έχουν δημιουργηθεί πλατφόρμες αξιολόγησης, όπως η Gangnam Unni, για την πλήρη διαφάνεια της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν τα κέντρα αισθητικής και πλαστικής χειρουργικής. Από τη δημιουργία της πλατφόρμας προ διετίας, η Gangnam Unni έχει προσελκύσει χρήστες από 104 χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Βιετνάμ, των ΗΠΑ και της Σιγκαπούρης, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της.
«Έκρηξη» εξαγωγών στα καλλυντικά
Η Νότια Κορέα έχει, παράλληλα, κατακτήσει την τρίτη θέση στις χώρες με τις μεγαλύτερες εξαγωγές στα καλλυντικά. Πέρυσι το καλοκαίρι, μάλιστα, το υπουργείο μικρομεσαίων και νεοφυών επιχειρήσεων (MMS), σε συνεργασία με το υπουργείο ασφάλειας τροφίμων και φαρμάκων (MFDS), χάραξαν κοινή στρατηγική. Κοινός σκοπός τους είναι να διπλασιαστούν οι εξαγωγές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) στον κλάδο των καλλυντικών από τα 5,3 δισ. δολάρια που ίσχυαν το 2023 στα 10 δισ. δολάρια μέχρι το 2027.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα πρέπει ο αριθμός των ΜΜΕ στην «K-Beauty» να αυξηθεί από τις 8.360 στις 10.000 μέσα στην επόμενη διετία. Το 2024 η Κίνα υπήρξε ο μεγαλύτερος εισαγωγέας καλλυντικών από τη Νότια Κορέα, απορροφώντας προϊόντα 2,5 δισ. δολαρίων. Οι ΗΠΑ ακολουθούν με εισαγωγές 1,9 δισ. δολαρίων και έπεται η Ιαπωνία, αγοράζοντας καλλυντικά ενός δισ. δολαρίων από τη Νότια Κορέα.
Διαβάστε επίσης
Συγχωνεύσεις ευρωπαϊκών ομίλων με το βλέμμα στις ελληνικές τράπεζες
Mediterranean Hotels: Επενδύσεις 40 εκατ. σε Μύκονο & Πιερία και συμφωνία με τη Hilton
Πώς η πράσινη επανάσταση ξεκινά από τις γειτονιές