THEPOWERGAME

Η απόφαση του για επί της ουσίας απαγόρευση του TikTok, ενός από τα επικρατέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλον τον κόσμο, στις ΗΠΑ από αυτήν την Κυριακή δημιουργεί νέες προοπτικές σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες. Ωστόσο, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι το TikTok θα πρέπει να παραμείνει διαθέσιμο προς χρήση στους Αμερικανούς και ότι η απόφαση για το μέλλον της κινεζικής εφαρμογής στις ΗΠΑ, ανήκει στην επερχόμενη κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
«Δυστυχώς το TikTok θα αναγκαστεί να κλείσει στις 19 Ιανουαρίου», ανακοίνωσε η δημοφιλής πλατφόρμα στο Χ χθες Παρασκευή το βράδυ, εκτός κι αν «η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν εγγυηθεί ότι δεν θα εφαρμοστεί ο νόμος» που προβλέπει την απαγόρευση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ.
Περίπου 170 εκατ. Αμερικανοί χρησιμοποιούν το TikTok και αρκετοί από αυτούς ήδη αναζητούν ένα εναλλακτικό μέσο για την ανταλλαγή βίντεο στην επίσης κινέζικη RedNote. Μοναδική φόρμουλα επιβίωσης του TikTok είναι η πώλησή του πλειοψηφικού μεριδίου που κατέχει η ByteDance, καθώς αποφασίστηκε από τις δικαστικές αρχές πως αποτελεί κίνδυνο εθνικής ασφάλειας. Ένα τέτοιο σενάριο κυκλοφόρησε αυτήν την εβδομάδα με ενδιαφερόμενο αγοραστή τον Έλον Μασκ.
Καθώς το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ δεν ανέτρεψε απόφαση που ελήφθη πέρυσι τον Απρίλιο για την απαγόρευση του TikTok σε ακρόαση που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή, η RedNote αναρριχήθηκε στην κορυφαία θέση του app store της Google στις ΗΠΑ από την 162η θέση που ίσχυε έναν χρόνο πριν. Πηγή του Reuters αποκάλυψε πως πάνω από 700.000 χρήστες έκαναν εγγραφή μέσα σε ένα 48ώρο. Δημοσίευμα των New York Times αναφέρει, επίσης, πως αυτήν την εβδομάδα πάνω από 100.000 άτομα συμμετείχαν σε ζωντανή ομαδική ομιλία με την ονομασία TikTok Refugee Club. Όπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό δίκτυο NPR, η RedNote μαζί με όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα υπάγονται σε καθεστώς λογοκρισίας από την κινεζική κυβέρνηση. Αλλά ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, οι χρήστες θεωρούν πως έτσι δημιουργείται μια νέα ευκαιρία για να διατηρηθούν ανοικτές οι δίοδοι επικοινωνίας με τις ΗΠΑ.
Οι τεταμένες σχέσεις ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και το Πεκίνο μαζί με το γεγονός ότι ισχυρές πλατφόρμες, όπως η Google και η Meta είναι μπλοκαρισμένες στην Κίνα, θέτουν την RedNote σε λίαν πλεονεκτική θέση. Η RedNote θεωρείται το alter ego του Instagram στην Κίνα, δίνοντας έμφαση στα ταξίδια, τη μόδα και τις αγορές. Ξεκίνησε το 2013 με την αρχική ονομασία «Hong Kong Shopping Guide». Επεκτάθηκε μεταξύ του νεανικού καταναλωτικού κοινού εν μέσω της πανδημίας και σήμερα αποτιμάται στα 17 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με την TechCrunch, διαθέτει περίπου 300 εκατ. ενεργούς χρήστες, σε μηνιαία βάση, το 79% των οποίων είναι γυναίκες. Αναλυτές επιβεβαιώνουν πως κέρδισε την προσοχή του αμερικανικού κοινού, κυρίως, την περασμένη εβδομάδα, δηλαδή αφού ήταν ατελέσφορη η ακρόαση του Ανώτατου Δικαστηρίου. Συν τοις άλλοις, 5,5 εκατομμύρια Κινέζοι κατοικούν στις ΗΠΑ.
Την ίδια ώρα, όμως, εκτιμάται πως τα έσοδα των Meta Platforms και YouTube στις ΗΠΑ θα ενισχυθούν κατά αρκετά δισεκατομμύρια εάν τελικά το TikTok «κατεβάσει ρολά» στις ΗΠΑ αυτήν την Κυριακή, δηλαδή μια ημέρα πριν από την ορκωμοσία του επερχόμενου προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Αυτό το ενδεχόμενο θέτει, επίσης, σε ευνοϊκή θέση το Snap και την πλατφόρμα Χ του Έλον Μασκ. Βασικός στόχος είναι να προσελκύσουν όσο το δυνατόν πιο πολλούς παίκτες από τη γενιά Gen-Z και τους διαφημιστές που απευθύνονται σε αυτό το κοινό.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της GroupM, θυγατρικής του διαφημιστικού κολοσσού WPP, η Meta και το You Tube θα είναι «άμεσα ωφελημένοι» λόγω των ομοιοτήτων τους με το TikTok, με την προοπτική να ενισχύσουν αθροιστικά τα έσοδα τους πάνω από 15 έως 25 δισ. δολάρια. Η Snap επανασχεδίασε τον Οκτώβριο την εφαρμογή στα πρότυπα του TikTok ενώ η Meta παρουσίασε τον περασμένο μήνα τα Trial Reels, επιτρέποντας στους χρήστες να μοιραστούν βίντεο με άτομα που δεν είναι «ακόλουθοι».
Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων eMarketer και τους Financial Times, το 22,4% των διαφημιστικών εσόδων του TikTok στις ΗΠΑ θα απορροφηθεί από το Instagram και το 17,1% από το Facebook. Και τα δυο μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανήκουν στην Meta. Ένα 10,7% εκτιμάται πως θα απορροφηθεί από το You Tube που ανήκει στην κορυφαία μηχανή αναζήτησης Google. Ένα ακόμη πλεονέκτημα για εταιρείες όπως η Meta, οι οποίες επενδύουν τολμηρά σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), είναι πως η αύξηση των χρηστών θα προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για την εκπαίδευση των μοντέλων ΑΙ.
Διαβάστε επίσης
Τα μέτρα που είναι στο τραπέζι για να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Πώς η πράσινη επανάσταση ξεκινά από τις γειτονιές