THEPOWERGAME
Ονομάζεται το «φαινόμενο Ozempic», καθώς οι αλλαγές που προκαλεί στον χώρο της εστίασης και της ένδυσης αρχίζουν να γίνονται ευρέως αντιληπτές. Ενέσιμα φάρμακα GLP-1 για το σάκχαρο και την καταπολέμηση της παχυσαρκίας, με πρωταγωνιστή το Ozempic της δανέζικης Novo Nordisk, που έθεσε τα θεμέλια σε αυτήν την ιατρική και κοινωνική επανάσταση, αποφέρουν απτά και μαζικά αποτελέσματα, σε σημείο που οι εταιρείες αναπροσαρμόζουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Nestlé, η οποία κυκλοφόρησε νέα σειρά γευμάτων στις ΗΠΑ, ονομαζόμενη «Vital Pursuit», με χαμηλές θερμίδες και πλούσια σε πρωτεΐνη, για να ανταποκριθεί στις διατροφικές ανάγκες όσων ακολουθούν θεραπείες απώλειας βάρους με φάρμακα GLP-1, δηλαδή το Ozempic ή το Wegony, το οποίο επίσης παράγεται από τη Novo Nordisk, ή τα Mounjaro και Zepbound της αμερικανικής Eli Lilly. Σε μια χώρα όπου η παχυσαρκία καθρεπτίζει ελλείψεις στο κράτος πρόνοιας ή ακόμη και την εισοδηματική ανισότητα, η τιμή των γευμάτων αυτών είναι χαμηλότερη των πέντε δολαρίων, ενώ διατίθεται ευρέως, δηλαδή σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η Target και η Walmart. Μάλιστα, η Walmart απέδωσε την πτώση των πωλήσεων σε είδη παντοπωλείου στην κυκλοφορία αυτών των φαρμάκων. Η Morgan Stanley εικάζει πως η κατανάλωση ανθρακούχων ποτών, αρτοποιημάτων και αλατισμένων snacks μπορεί να υποχωρήσει έως και 3% μέχρι το 2035, καθώς μέχρι τότε το 7% του πληθυσμού των ΗΠΑ θα ακολουθεί θεραπείες απώλειας βάρους.
Το Ozempic αλλάζει την ένδυση
Αλλαγές παρατηρούνται, επίσης, στον χώρο της ένδυσης. Η Poshmark, μια πλατφόρμα που οι χρήστες πωλούν ή αγοράζουν νέα ή μεταχειρισμένα είδη μόδας, ανακοίνωσε τον Αύγουστο πως η καταχώριση ρούχων στα μεγάλα μεγέθη (plus-size) είχε αυξηθεί κατά 103%, μαζί με την προσφορά ρούχων κατά 78% στην κατηγορία «απώλεια βάρους». Απευθυνόμενη στη New York Post, η Μάρσι Γκουεβάρα-Πρετ, μια από ιδρύτριες της ιστοσελίδας μεταχειρισμένων ρούχων σε μεγάλα μεγέθη «Plus Bus», επιβεβαίωσε πρόσφατα πως συζητείται η απώλεια βάρους μεταξύ της πελατείας όλο και πιο πολύ. «Το φάρμακο έχει, δίχως αμφιβολία, μεγάλη επίδραση», τόνισε η ίδια.
Σύμφωνα με φετινή έρευνα της Gallup, περίπου το 6% των Αμερικανών, δηλαδή περίπου 15,5 εκατ. άτομα από μια χώρα 334,5 εκατ., έχουν ακολουθήσει ή εφαρμόζουν αγωγή για την απώλεια βάρους. Οι προοπτικές της αγοράς αυτής είναι τεράστιες, καθώς οι συνταγογραφήσεις για φάρμακα GLP-1 έχουν σημειώσει αύξηση σχεδόν 600% από το 2020. Περίπου το 70% των Αμερικανών είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, με τους αναλυτές της Goldman να προβλέπουν ότι μέχρι το 2030 περίπου 19 εκατ. ενήλικοι θα καταφεύγουν σε φαρμακευτική αγωγή σαν αυτήν που προσφέρουν οι Novo Nordisk και Eli Lilly.
Οι διάσημοι που πήραν Ozempic
Σε πρόσφατη έκθεση του Cedars-Sinai Medical Center -ένα μη κερδοσκοπικό νοσοκομείο και ακαδημαϊκό κέντρο υγείας στο Λος Άντζελες- αναφέρεται πως έχουν διπλασιαστεί οι ασθενείς που έλαβαν φάρμακα για την απώλεια βάρους την περίοδο 2011-2023, ενώ αυτοί που ακολουθούν θεραπείες για τον διαβήτη έχουν μειωθεί κατά 10%. Διασημότητες όπως η Όπρα, η Ρέμπελ Γουίλσον και η Τόρι Σπέλινγκ έχουν παραδεχτεί δημόσια πως έχουν ακολουθήσει ενέσιμη θεραπεία με φάρμακα GLP-1.
Το Ozempic είναι τόσο δημοφιλές, που έχει παρομοιαστεί με την Coca-Cola των φαρμάκων για την απώλεια βάρους. Η Novo Nordisk υπήρξε χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. Στην εβδομάδα μόδας του Βερολίνου, η οποία έλαβε χώρα τον Ιούλιο, ένα μοντέλο περπάτησε την πασαρέλα φορώντας ένα t-shirt που έγραφε «I love Ozempic».
Διαβάστε επίσης
Δώρο Χριστουγέννων ΟΑΕΔ: Αντίστροφη μέτρηση για πληρωμές από ΔΥΠΑ
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Η πληρωμή, το πρόστιμο, η προθεσμία
Πακέτο 211 εκατ. για το “πρασίνισμα” των νησιών του ΒΑ Αιγαίου