Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Γιατί οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις “τρέχουν” να εγκαταλείψουν την Κίνα

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτηση τους στην Κίνα όσο οι Βρυξέλλες θέτουν στο στόχαστρο επιδοτήσεις που δίνει το Πεκίνο μαζί με τοπικές κυβερνήσεις στην εγχώρια βιομηχανία και σε τεχνολογίες αιχμής. Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει μέσα στις επόμενες ημέρες να αναγγείλει εάν θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs) από την Κίνα, καθώς οι ελκυστικές τιμές τους αποδίδονται σε κρατικές επιδοτήσεις, προσδίδοντας άδικα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα εις βάρος των προϊόντων της Δύσης.

Τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ε.Ε επικρατούν φόβοι για ένα κύμα φθηνών προϊόντων από την Κίνα καθώς το Πεκίνο προσπαθεί να τονώσει τη μεταποίηση μετά το πλήγμα της πανδημίας. Παραδόξως, εάν τελικά αποφασιστεί η αύξηση των δασμών από την Ε.Ε στις εισαγωγές EVs από την Κίνα θα επηρεάσει επίσης μοντέλα των Tesla, Renault, BMW και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Δύσης που παράγονται εκεί. Απέναντι σε τέτοιας φύσεως εξελίξεις, οι επιχειρηματίες στην Ευρώπη επιταχύνουν τις διαδικασίες για να μειώσουν την εξάρτηση από την Κίνα όσο επιδεινώνεται η πόλωση με τη Δύση και κυρίως τις ΗΠΑ.

«Οι εταιρείες τείνουν να μειώνουν την παραγωγή στην Κίνα», επιβεβαιώνει ο Ρίτσαρντ Λομπ, διευθύνων σύμβουλος της Dragon Sourcing, η οποία διατηρεί την έδρα της στο Βέλγιο και επικεντρώνεται στην ανάθεση εργολαβιών προς τις αναπτυσσόμενες αγορές.

Απευθυνόμενος στους Financial Times, υπογραμμίζει πως οι ΗΠΑ έχουν πρωτοστατήσει στην μείωση της έκθεσης στην κινεζική οικονομία, αλλά λαμβάνονται όλο και πιο πολλά μέτρα και στην Ευρώπη. Οι εταιρείες στην Ε.Ε αναζητούν εναλλακτικές σε άλλες χώρες από την Ινδία μέχρι το Βιετνάμ. Ιδιαίτερη ανησυχία παρατηρείται σε εταιρείες λιανικού εμπορίου από τις βιομηχανίες ρούχων, ηλεκτρονικών ειδών ή και παιχνιδιών, αναφέρουν πηγές της βρετανικής εφημερίδας.

Ο προστατευτισμός στο παγκόσμιο εμπόριο επεκτείνεται από τις κυβερνήσεις και των δυο πλευρών του Ατλαντικού. Στην προεκλογική μάχη των ΗΠΑ, Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι κινούνται πια σε όμοιες κατευθύνσεις. Δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας από τότε που οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν την επιβολή δασμών 100% στις εισαγωγές EVs από την Κίνα. Η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν δεν αύξησε μόνον τους δασμούς στα EVs αλλά σε εισαγωγές 18 δισ. δολαρίων, συνολικά, από την Κίνα.

Όμως, οι δασμοί στα κινεζικά EVs από την ΕΕ αναμένεται να είναι αρκετά χαμηλότεροι στο 25% από το ισχύον 10%. Η Γερμανία είναι ιδιαίτερα διστακτική στο να σκληρύνει τη στάση της ως προς την Κίνα, δεδομένης της έκθεσης της βαριάς βιομηχανίας της στη 2η ισχυρότερη οικονομία του κόσμου. Είναι πάντα ανοικτό το ενδεχόμενο να αντιδράσει το Πεκίνο με αντίποινα την ώρα που, παραδείγματος χάριν, οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι η Volkswagen, εξαρτώνται από την Κίνα.

Ήδη από το 2022 αναφέρεται σε έκθεση του Jacques Delors Institute πως ο εμπορικός και τεχνολογικός πόλεμος μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ θα επηρέαζε άμεσα στις ευρωπαϊκές εταιρείες. Τότε είχαν επιβληθεί περιορισμοί στις εισαγωγές 59 κινεζικών εταιρειών από τις ΗΠΑ εκτός των δασμών σε προϊόντα περίπου 300 δισ. δολαρίων. Έκτοτε έχουν προστεθεί μέτρα και δεν έχει ανακληθεί κανένα.

Διαβάστε επίσης:

Σε κινούμενη άμμο η οικονομική και πολιτική σταθερότητα Γαλλίας & ΕΕ

Στεγαστικά: Ξένοι πολίτες στο στόχαστρο των ελληνικών τραπεζών

ΥΠΕΝ: Πώς εξελίσσεται ο σχεδιασμός για τις περικοπές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!