THEPOWERGAME
Η General Motors έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να διαγνώσει και να επιλύσει προβλήματα στο λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων της, που προκαλούν μία σειρά από ζητήματα, όπως οθόνες που αναβοσβήνουν, επανεμφανιζόμενα μηνύματα λάθους και προβλήματα κατά τη φόρτιση. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μόνη. Κατά τη μετάβαση του κλάδου στην ηλεκτρονική εποχή, με τα IX να μεταμορφώνονται σε «υπερκομπιούτερ με τροχούς», όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά το Axios, τα λογισμικά λάθη αναδεικνύονται σε σημαντικό πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς στα EVs επηρεάζουν πολύ περισσότερες λειτουργίες και θα μπορούσαν να αποδειχθούν ακόμη και επικίνδυνα για τους οδηγούς.
Τον Δεκέμβριο οι ελεγκτικές αρχές στις ΗΠΑ πίεσαν την Tesla να ανακαλέσει περί τα 2 εκατ. οχήματα για να ενημερώσει τα συστήματα αυτόματης οδήγησης Autopilot, έπειτα από μία σειρά δυστυχημάτων. Και μία αναβάθμιση λογισμικού της αμερικανικής Rivian, που είχε στόχο να βελτιώσει τη λειτουργία του αυτόματου κλειδώματος, προκάλεσε πρόβλημα στο σύστημα ψυχαγωγίας (infotainment) των οχημάτων.
Σύμφωνα με το Axios, εκτός από την GM, και οι Volkswagen, Volvo Cars και Polestar έχουν καθυστερήσει νέα μοντέλα, καθώς επανασχεδιάζουν την προσέγγισή τους στην ανάπτυξη του λογισμικού.
Πριν από την ηλεκτροκίνηση το εξειδικευμένο λογισμικό ήταν ενσωματωμένο σε εκατοντάδες μικροϋπολογιστές που ήλεγχαν μεμονωμένα χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητα, όπως τα αυτόματα παράθυρα ή το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου. Τα EVs όμως βασίζονται σε κεντρικές υπολογιστικές μονάδες και ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές που ελέχγουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, από τη λειτουργία των αυτοκινήτων έως το infotainment.
Έτσι, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν διαθέτουν τα εξειδικευμένα ταλέντα λογισμκού προσπαθούν τώρα να επαναπροσδιορίσουν τη γραμμή παραγωγής σε αυτήν την κατεύθυνση, σχολιάζει ο Σαμ Αμπουελσαμίντ, επικεφαλής ερευνητικός αναλυτής στην Guidehouse Insights.
Πού παρουσιάστηκε το πρόβλημα
Συγκεκριμένα, η General Motors σταμάτησε να πωλεί το νέο Chevrolet Blazer EV τον Δεκέμβριο, καθώς οι πρώτοι ιδιοκτήτες και οι πρώτες κριτικές έκαναν λόγο για ζητήματα με το λογισμικό. Η ομάδα λογισμικού και εξυπηρέτησης της GM, υπό το πρώην στέλεχος της Apple, Μάικ Άμποτ, εργάζεται «με τεράστια αίσθηση κατεπείγοντος» για να ξαναφέρει το Blazer EV στην αγορά, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος, Μέρι Μπάρα, στους επενδυτές, στη διάρκεια των ανακοινώσεων για το τέταρτο τρίμηνο του 2023. «Απογοητεύσαμε αυτούς τους πελάτες και το γνωρίζουμε», δήλωσε. «Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε το λογισμικό και θα το κάνουμε».
Ανακοίνωσε επίσης «βελτιώσεις στην οργάνωση και τις διαδικασίες» στην ομάδα λογισμικού και υπηρεσιών, μεταξύ αυτών ένα νέο τμήμα για την ποιότητα του λογισμικού και αναβαθμισμένες διαδικασίες ελέγχου ποιότητας λογισμικού και δοκιμών.
Η εταιρεία ανέβαλε την ενημέρωση των επενδυτών του Μαρτίου, εν μέρει και για να δώσει περισσότερο χρόνο στην ομάδα να ολοκληρώσει τη δουλειά της. Ωστόσο, η καθυστέρηση κόστισε στην GM περί το 1,7 δισ. δολάρια, τα οποία η CEO σκοπεύει να αντισταθμίσει με σχεδιαζόμενη αύξηση της παραγωγής των υπόλοιπων μοντέλων (Cadillac Lyriq, GMC Hummer EV, Chevy Blazer EV και του φορτηγού Chevy Silverado EV).