Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

EV: Λάθη στο λογισμικό φρενάρουν την ηλεκτροκίνηση

Η General Motors έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να διαγνώσει και να επιλύσει προβλήματα στο λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων της, που προκαλούν μία σειρά από ζητήματα, όπως οθόνες που αναβοσβήνουν, επανεμφανιζόμενα μηνύματα λάθους και προβλήματα κατά τη φόρτιση. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μόνη. Κατά τη μετάβαση του κλάδου στην ηλεκτρονική εποχή, με τα IX να μεταμορφώνονται σε «υπερκομπιούτερ με τροχούς», όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά το Axios, τα λογισμικά λάθη αναδεικνύονται σε σημαντικό πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς στα EVs επηρεάζουν πολύ περισσότερες λειτουργίες και θα μπορούσαν να αποδειχθούν ακόμη και επικίνδυνα για τους οδηγούς.

Τον Δεκέμβριο οι ελεγκτικές αρχές στις ΗΠΑ πίεσαν την Tesla να ανακαλέσει περί τα 2 εκατ. οχήματα για να ενημερώσει τα συστήματα αυτόματης οδήγησης Autopilot, έπειτα από μία σειρά δυστυχημάτων. Και μία αναβάθμιση λογισμικού της αμερικανικής Rivian, που είχε στόχο να βελτιώσει τη λειτουργία του αυτόματου κλειδώματος, προκάλεσε πρόβλημα στο σύστημα ψυχαγωγίας (infotainment) των οχημάτων.

Σύμφωνα με το Axios, εκτός από την GM, και οι Volkswagen, Volvo Cars και Polestar έχουν καθυστερήσει νέα μοντέλα, καθώς επανασχεδιάζουν την προσέγγισή τους στην ανάπτυξη του λογισμικού.

Πριν από την ηλεκτροκίνηση το εξειδικευμένο λογισμικό ήταν ενσωματωμένο σε εκατοντάδες μικροϋπολογιστές που ήλεγχαν μεμονωμένα χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητα, όπως τα αυτόματα παράθυρα ή το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου. Τα EVs όμως βασίζονται σε κεντρικές υπολογιστικές μονάδες και ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές που ελέχγουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, από τη λειτουργία των αυτοκινήτων έως το infotainment.

Έτσι, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν διαθέτουν τα εξειδικευμένα ταλέντα λογισμκού προσπαθούν τώρα να επαναπροσδιορίσουν τη γραμμή παραγωγής σε αυτήν την κατεύθυνση, σχολιάζει ο Σαμ Αμπουελσαμίντ, επικεφαλής ερευνητικός αναλυτής στην Guidehouse Insights.

Πού παρουσιάστηκε το πρόβλημα

Συγκεκριμένα, η General Motors σταμάτησε να πωλεί το νέο Chevrolet Blazer EV τον Δεκέμβριο, καθώς οι πρώτοι ιδιοκτήτες και οι πρώτες κριτικές έκαναν λόγο για ζητήματα με το λογισμικό. Η ομάδα λογισμικού και εξυπηρέτησης της GM, υπό το πρώην στέλεχος της Apple, Μάικ Άμποτ, εργάζεται «με τεράστια αίσθηση κατεπείγοντος» για να ξαναφέρει το Blazer EV στην αγορά, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος, Μέρι Μπάρα, στους επενδυτές, στη διάρκεια των ανακοινώσεων για το τέταρτο τρίμηνο του 2023. «Απογοητεύσαμε αυτούς τους πελάτες και το γνωρίζουμε», δήλωσε. «Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε το λογισμικό και θα το κάνουμε».

Ανακοίνωσε επίσης «βελτιώσεις στην οργάνωση και τις διαδικασίες» στην ομάδα λογισμικού και υπηρεσιών, μεταξύ αυτών ένα νέο τμήμα για την ποιότητα του λογισμικού και αναβαθμισμένες διαδικασίες ελέγχου ποιότητας λογισμικού και δοκιμών.

Η εταιρεία ανέβαλε την ενημέρωση των επενδυτών του Μαρτίου, εν μέρει και για να δώσει περισσότερο χρόνο στην ομάδα να ολοκληρώσει τη δουλειά της. Ωστόσο, η καθυστέρηση κόστισε στην GM περί το 1,7 δισ. δολάρια, τα οποία η CEO σκοπεύει να αντισταθμίσει με σχεδιαζόμενη αύξηση της παραγωγής των υπόλοιπων μοντέλων (Cadillac Lyriq, GMC Hummer EV, Chevy Blazer EV και του φορτηγού Chevy Silverado EV).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!