Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αεροπορικά ταξίδια: Επιστρέφουν… στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου

Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τα δρομολόγια της πολιτικής αεροπορίας άλλαξαν άρδην και επανήλθαν στην ψυχροπολεμική εποχή. Η επιλογή του εναέριου χώρου της Ρωσίας και ειδικότερα της Σιβηρίας βγήκε από τον χάρτη, με αποτέλεσμα η αλλαγή πορείας των αεροπλάνων να οδηγήσει σε αύξηση των δαπανών για καύσιμα και των εκπομπών ρύπων.

Με το νέο πολεμικό μέτωπο που άνοιξε στη Λωρίδα της Γάζας μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου, οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα πρόσθετο εμπόδιο για την ομαλή έκβαση των πτήσεων. Εντούτοις, ελλοχεύει να υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις εάν προκληθεί γενικότερη ανάφλεξη στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Από τις αρχές Μαρτίου του 2022, δηλαδή όταν επιβλήθηκαν οι πρώτες κυρώσεις της Δύσης εις βάρος της Ρωσίας για την απόφαση του Κρεμλίνου να εισβάλει στην Ουκρανία, ένα αεροπορικό ταξίδι από το Πεκίνο στο Παρίσι διαρκεί έξι ώρες παραπάνω και από το Λονδίνο στο Τόκιο περίπου τεσσερισήμισι ώρες παραπάνω, αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg. Οι ώρες των πτήσεων μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία, αλλά οι ανατροπές στα δρομολόγια είναι αναμφισβήτητες.

Μια πρόσθετη ώρα κοστίζει πάνω από 7.200 δολάρια σε ένα αεροσκάφος φαρδιάς ατράκτου, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας. Οι επιπτώσεις στην British Airways είναι ήδη αισθητές, καθώς ο όγκος των κρατήσεων στις πτήσεις με προορισμό την Κίνα παρέμεινε χαμηλότερος κατά 40% το γ’ τρίμηνο από τα επίπεδα που ίσχυαν το 2019.

Στη Μέση Ανατολή η ισραηλινή αεροπορική εταιρεία EL AL αποφεύγει την αραβική χερσόνησο για λόγους ασφαλείας. Κατά συνέπεια, τα δρομολόγια προς την Μπανγκόκ καθυστερούν ένα ολόκληρο τρίωρο. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή είναι περιορισμένες. Αλλά η ενδεχόμενη  απαγόρευση πτήσεων σε ένα μεγαλύτερο κομμάτι του εναέριου χώρου της Μέσης Ανατολής μπορεί να προκαλέσει αναταραχή σε περίπου 300 δρομολόγια, ημερησίως. Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις θα επηρεάσουν τα αεροπορικά ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και νότιας ή νοτιοανατολικής Ασίας, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Cirium και το Bloomberg.

Ήδη το γεωπολιτικό κλίμα είναι τεταμένο στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, με τις ΗΠΑ και τις συμμαχικές δυνάμεις να δέχονται επιθέσεις σε βάσεις στο Ιράκ και τη Συρία, ενώ η Ουάσινγκτον κατηγορεί την Τεχεράνη πως εμπλέκεται στις ενέργειες αυτές. Πυρά έχουν, επίσης, ανταλλαχθεί μεταξύ της Χεζμπολάχ και του ισραηλινού στρατού όσο ο  πόλεμος συνεχίζεται στη Λωρίδα της Γάζας. Το Ιράν έχει ήδη προειδοποιήσει για τον κίνδυνο νέων συγκρούσεων.

«Η απαγόρευση πτήσεων σε τόσο μεγάλη κλίμακα θα θέσει σε νέα δοκιμασία τον σχεδιασμό των δρομολογίων και τον προγραμματισμό εσόδων από τις αεροπορικές εταιρείες», σχολίασε η Αν Άγκνου Κορέα, υψηλόβαθμο στέλεχος στη συμβουλευτική εταιρεία MBA Aviation, στο Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!