Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Αεροπορικά ταξίδια: Επιστρέφουν… στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου

Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τα δρομολόγια της πολιτικής αεροπορίας άλλαξαν άρδην και επανήλθαν στην ψυχροπολεμική εποχή. Η επιλογή του εναέριου χώρου της Ρωσίας και ειδικότερα της Σιβηρίας βγήκε από τον χάρτη, με αποτέλεσμα η αλλαγή πορείας των αεροπλάνων να οδηγήσει σε αύξηση των δαπανών για καύσιμα και των εκπομπών ρύπων.

Με το νέο πολεμικό μέτωπο που άνοιξε στη Λωρίδα της Γάζας μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου, οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα πρόσθετο εμπόδιο για την ομαλή έκβαση των πτήσεων. Εντούτοις, ελλοχεύει να υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις εάν προκληθεί γενικότερη ανάφλεξη στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Από τις αρχές Μαρτίου του 2022, δηλαδή όταν επιβλήθηκαν οι πρώτες κυρώσεις της Δύσης εις βάρος της Ρωσίας για την απόφαση του Κρεμλίνου να εισβάλει στην Ουκρανία, ένα αεροπορικό ταξίδι από το Πεκίνο στο Παρίσι διαρκεί έξι ώρες παραπάνω και από το Λονδίνο στο Τόκιο περίπου τεσσερισήμισι ώρες παραπάνω, αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg. Οι ώρες των πτήσεων μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία, αλλά οι ανατροπές στα δρομολόγια είναι αναμφισβήτητες.

Μια πρόσθετη ώρα κοστίζει πάνω από 7.200 δολάρια σε ένα αεροσκάφος φαρδιάς ατράκτου, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας. Οι επιπτώσεις στην British Airways είναι ήδη αισθητές, καθώς ο όγκος των κρατήσεων στις πτήσεις με προορισμό την Κίνα παρέμεινε χαμηλότερος κατά 40% το γ’ τρίμηνο από τα επίπεδα που ίσχυαν το 2019.

Στη Μέση Ανατολή η ισραηλινή αεροπορική εταιρεία EL AL αποφεύγει την αραβική χερσόνησο για λόγους ασφαλείας. Κατά συνέπεια, τα δρομολόγια προς την Μπανγκόκ καθυστερούν ένα ολόκληρο τρίωρο. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή είναι περιορισμένες. Αλλά η ενδεχόμενη  απαγόρευση πτήσεων σε ένα μεγαλύτερο κομμάτι του εναέριου χώρου της Μέσης Ανατολής μπορεί να προκαλέσει αναταραχή σε περίπου 300 δρομολόγια, ημερησίως. Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις θα επηρεάσουν τα αεροπορικά ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και νότιας ή νοτιοανατολικής Ασίας, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Cirium και το Bloomberg.

Ήδη το γεωπολιτικό κλίμα είναι τεταμένο στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, με τις ΗΠΑ και τις συμμαχικές δυνάμεις να δέχονται επιθέσεις σε βάσεις στο Ιράκ και τη Συρία, ενώ η Ουάσινγκτον κατηγορεί την Τεχεράνη πως εμπλέκεται στις ενέργειες αυτές. Πυρά έχουν, επίσης, ανταλλαχθεί μεταξύ της Χεζμπολάχ και του ισραηλινού στρατού όσο ο  πόλεμος συνεχίζεται στη Λωρίδα της Γάζας. Το Ιράν έχει ήδη προειδοποιήσει για τον κίνδυνο νέων συγκρούσεων.

«Η απαγόρευση πτήσεων σε τόσο μεγάλη κλίμακα θα θέσει σε νέα δοκιμασία τον σχεδιασμό των δρομολογίων και τον προγραμματισμό εσόδων από τις αεροπορικές εταιρείες», σχολίασε η Αν Άγκνου Κορέα, υψηλόβαθμο στέλεχος στη συμβουλευτική εταιρεία MBA Aviation, στο Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!