Γ.Δ.
1407.03 0,00%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Αεροπορικές: Αύξηση της ζήτησης για θέσεις πολυτελείας

«Η ισχυρότερη ζήτηση» για ταξίδια φέτος είναι στις καμπίνες premium, διαπιστώνει μιλώντας στους Financial Times ο Κάρστεν Σπορ, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa. Τα ταξίδια αναψυχής σε αυτές τις κατηγορίες αποζημίωσαν, μάλιστα, τις αεροπορικές -όπως λέει- για τη σχετικά αργή επάνοδο που έχουν τα εταιρικά ταξίδια, μετά το πέρας της πανδημίας. Μάλιστα, ο κ. Σπορ εκτιμά πως πρόκειται για μια τάση που θα γίνει πιο μόνιμη, δηλαδή να παρουσιάζουν αύξηση στο εξής οι κρατήσεις σε θέσεις business και στην πρώτη θέση, αντιγράφοντας μια τάση προς τη ζήτηση σε είδη πολυτελείας, που παρατηρείται σε τομείς όπως τα ακριβά αυτοκίνητα, τα ακίνητα και τα προσωπικά είδη πολυτελείας (π.χ. τα ακριβά ρολόγια).«Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που όλη η ομάδα μου μού λέει πως πρέπει να αυξήσουμε την πρώτη θέση. Ποτέ δεν περίμενα πως θα το ακούσω αυτό», σχολιάζει.

Τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών IATA επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα. Οι αριθμοί των κρατήσεων σε θέσεις premium τον Φεβρουάριο (του πιο πρόσφατου μήνα, για τον οποίο διαθέτει στοιχεία η ένωση) έχουν επανέλθει στο 86% των επιπέδων του 2019, σε σχέση με μια επάνοδο στο 81% συνολικότερα για τις κρατήσεις.

Στις ΗΠΑ οι τρεις μεγαλύτεροι αερομεταφορείς είπαν στους επενδυτές τον περασμένο μήνα πως οι ταξιδιώτες ήταν πρόθυμοι να κλείσουν θέσεις στο μπροστινό τμήμα του αεροπλάνου. Οι American Airlines κατέγραψαν 20% αύξηση των εσόδων από τις θέσεις premium κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, σε σχέση με το 2019, και μεγαλύτερη ποσοστιαία πληρότητα των υπαρχόντων καθισμάτων. Ο οικονομικός διευθυντής της United Airlines, Τζέραλντ Λάντερμαν, διαπίστωσε πως «το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής μας κλίνει προς τις θέσεις premium στην παρούσα φάση».

Ο αερομεταφορέας του Κόλπου Etihad έγινε, μάλιστα, η πρώτη εταιρεία που ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση στο συγκεκριμένο προϊόν, λανσάροντας μία νέα σουίτα business class την περασμένη εβδομάδα. Αλλά και η Lufthansa ανακαίνισε τις καμπίνες των υπερατλαντικών πτήσεων, αλλάζοντας και το κάθισμα της πρώτης θέσης, ενώ ο αμερικανικός αερομεταφορέας Delta δεσμεύθηκε να τοποθετήσει θέσεις premium σε όλα τα αεροσκάφη έως το καλοκαίρι. Η αυστραλιανή Qantas ανακοίνωσε επένδυση 100 εκατ. δολαρίων στα lounges της στις αρχές του έτους.

Η επιστροφή των Κινέζων

Μέρος της ανάπτυξης αυτής οφείλεται στην επιστροφή των πλούσιων Κινέζων ταξιδιωτών που κάνουν υπερατλαντικά ταξίδια, με έναν από τους πιο «καυτούς» προορισμούς της χρονιάς να είναι το Παρίσι. Παράλληλα, παρατηρείται ένα φαινόμενο συνολικής πιο αργής ανάκαμψης της ζήτησης για κοινές αεροπορικές θέσεις, καθώς οι οικονομικές προκλήσεις του πληθωρισμού και τα αυξημένα μεταφορικά κόστη έχουν δυσχεράνει τις προοπτικές αυτές σε μερίδα Ευρωπαίων και Αμερικανών ταξιδιωτών.

Μείωση των εταιρικών ταξιδιών και αλλαγές στα καθίσματα

Ο Μπεν Σμιθ, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, δήλωσε στους Financial Times πως ο όμιλος επενδύει ώστε να κρατήσει υψηλά τη ζήτηση για πολυτελή ταξίδια αναψυχής, ιδιαίτερα για πτήσεις προς το Παρίσι, μια τάση που υπεραναπληρώνει αυτήν τη στιγμή τη μείωση στα εταιρικά ταξίδια, η οποία επήλθε με την έλευση της πανδημίας του Covid-19. «Δεν πρόκειται μόνο για εμάς. Ρωτήστε τα πολυτελή ξενοδοχεία και επιχειρήσεις… Όλος ο τομέας τα πηγαίνει εξαιρετικά καλά», σημείωσε ο κ. Σμιθ παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα σε αναλυτές.

Πάντως, o Ρομπ Μπέργκες, εκδότης της ιστοσελίδας Head for Points, διαπιστώνει ότι οι επιβάτες που βρίσκονται σε ταξίδια αναψυχής πολυτελείας αναμένουν μια διαφορετική ταξιδιωτική εμπειρία σε σχέση με τους εταιρικούς πελάτες. Οι τελευταίοι ουσιαστικά από τις πτήσεις απαιτούσαν να έχουν ιδιωτικότητα και να μπορούν να απολαύσουν έναν ήσυχο ύπνο. Τώρα, όμως, καθώς τα εταιρικά ταξίδια δεν καταλαμβάνουν πια τον χώρο που είχαν παλιότερα, οι εταιρείες, επισημαίνει, θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο σε στοιχεία όπως το φαγητό στις πτήσεις και η διασκέδαση. Και αυτό γιατί απευθύνονται σε μεγάλο βαθμό σε ανθρώπους που βρίσκονται σε διακοπές, οικογένειες και φίλους, οι οποίοι συνήθως δεν θέλουν να απολαύσουν κατά μόνας την ταξιδιωτική εμπειρία.

«Οι εταιρικοί επιβάτες δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε όρους αξίας και “soft product”, αρκεί να μπορούν να αποκοιμηθούν και να κερδίσουν πόντους συχνών πτήσεων», σημειώνει. «Όμως η αγορά αναψυχής δεν λειτουργεί έτσι».

Ο Νάιτζελ Γκουντ, επικεφαλής των σχεδιαστών αεροπορικών χώρων PriestmanGoode, αναφέρει πως έχει αυξηθεί η ζήτηση από τους αερομεταφορείς. Τονίζει, πάντως, πως οι αεροπορικές εστιάζουν στον σχεδιασμό καμπινών που είναι αρεστές σμια ε νέα γενιά επιβατών και έχουν λιγότερα στοιχεία της τυπικής πολυτέλειας της αεροπορικής πρώτης θέσης. «Οι νέες γενιές θέλουν κάτι διαφορετικό», αναφέρει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!