Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αεροπορικές: Αύξηση της ζήτησης για θέσεις πολυτελείας

«Η ισχυρότερη ζήτηση» για ταξίδια φέτος είναι στις καμπίνες premium, διαπιστώνει μιλώντας στους Financial Times ο Κάρστεν Σπορ, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa. Τα ταξίδια αναψυχής σε αυτές τις κατηγορίες αποζημίωσαν, μάλιστα, τις αεροπορικές -όπως λέει- για τη σχετικά αργή επάνοδο που έχουν τα εταιρικά ταξίδια, μετά το πέρας της πανδημίας. Μάλιστα, ο κ. Σπορ εκτιμά πως πρόκειται για μια τάση που θα γίνει πιο μόνιμη, δηλαδή να παρουσιάζουν αύξηση στο εξής οι κρατήσεις σε θέσεις business και στην πρώτη θέση, αντιγράφοντας μια τάση προς τη ζήτηση σε είδη πολυτελείας, που παρατηρείται σε τομείς όπως τα ακριβά αυτοκίνητα, τα ακίνητα και τα προσωπικά είδη πολυτελείας (π.χ. τα ακριβά ρολόγια).«Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που όλη η ομάδα μου μού λέει πως πρέπει να αυξήσουμε την πρώτη θέση. Ποτέ δεν περίμενα πως θα το ακούσω αυτό», σχολιάζει.

Τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών IATA επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα. Οι αριθμοί των κρατήσεων σε θέσεις premium τον Φεβρουάριο (του πιο πρόσφατου μήνα, για τον οποίο διαθέτει στοιχεία η ένωση) έχουν επανέλθει στο 86% των επιπέδων του 2019, σε σχέση με μια επάνοδο στο 81% συνολικότερα για τις κρατήσεις.

Στις ΗΠΑ οι τρεις μεγαλύτεροι αερομεταφορείς είπαν στους επενδυτές τον περασμένο μήνα πως οι ταξιδιώτες ήταν πρόθυμοι να κλείσουν θέσεις στο μπροστινό τμήμα του αεροπλάνου. Οι American Airlines κατέγραψαν 20% αύξηση των εσόδων από τις θέσεις premium κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, σε σχέση με το 2019, και μεγαλύτερη ποσοστιαία πληρότητα των υπαρχόντων καθισμάτων. Ο οικονομικός διευθυντής της United Airlines, Τζέραλντ Λάντερμαν, διαπίστωσε πως «το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής μας κλίνει προς τις θέσεις premium στην παρούσα φάση».

Ο αερομεταφορέας του Κόλπου Etihad έγινε, μάλιστα, η πρώτη εταιρεία που ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση στο συγκεκριμένο προϊόν, λανσάροντας μία νέα σουίτα business class την περασμένη εβδομάδα. Αλλά και η Lufthansa ανακαίνισε τις καμπίνες των υπερατλαντικών πτήσεων, αλλάζοντας και το κάθισμα της πρώτης θέσης, ενώ ο αμερικανικός αερομεταφορέας Delta δεσμεύθηκε να τοποθετήσει θέσεις premium σε όλα τα αεροσκάφη έως το καλοκαίρι. Η αυστραλιανή Qantas ανακοίνωσε επένδυση 100 εκατ. δολαρίων στα lounges της στις αρχές του έτους.

Η επιστροφή των Κινέζων

Μέρος της ανάπτυξης αυτής οφείλεται στην επιστροφή των πλούσιων Κινέζων ταξιδιωτών που κάνουν υπερατλαντικά ταξίδια, με έναν από τους πιο «καυτούς» προορισμούς της χρονιάς να είναι το Παρίσι. Παράλληλα, παρατηρείται ένα φαινόμενο συνολικής πιο αργής ανάκαμψης της ζήτησης για κοινές αεροπορικές θέσεις, καθώς οι οικονομικές προκλήσεις του πληθωρισμού και τα αυξημένα μεταφορικά κόστη έχουν δυσχεράνει τις προοπτικές αυτές σε μερίδα Ευρωπαίων και Αμερικανών ταξιδιωτών.

Μείωση των εταιρικών ταξιδιών και αλλαγές στα καθίσματα

Ο Μπεν Σμιθ, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, δήλωσε στους Financial Times πως ο όμιλος επενδύει ώστε να κρατήσει υψηλά τη ζήτηση για πολυτελή ταξίδια αναψυχής, ιδιαίτερα για πτήσεις προς το Παρίσι, μια τάση που υπεραναπληρώνει αυτήν τη στιγμή τη μείωση στα εταιρικά ταξίδια, η οποία επήλθε με την έλευση της πανδημίας του Covid-19. «Δεν πρόκειται μόνο για εμάς. Ρωτήστε τα πολυτελή ξενοδοχεία και επιχειρήσεις… Όλος ο τομέας τα πηγαίνει εξαιρετικά καλά», σημείωσε ο κ. Σμιθ παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα σε αναλυτές.

Πάντως, o Ρομπ Μπέργκες, εκδότης της ιστοσελίδας Head for Points, διαπιστώνει ότι οι επιβάτες που βρίσκονται σε ταξίδια αναψυχής πολυτελείας αναμένουν μια διαφορετική ταξιδιωτική εμπειρία σε σχέση με τους εταιρικούς πελάτες. Οι τελευταίοι ουσιαστικά από τις πτήσεις απαιτούσαν να έχουν ιδιωτικότητα και να μπορούν να απολαύσουν έναν ήσυχο ύπνο. Τώρα, όμως, καθώς τα εταιρικά ταξίδια δεν καταλαμβάνουν πια τον χώρο που είχαν παλιότερα, οι εταιρείες, επισημαίνει, θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο σε στοιχεία όπως το φαγητό στις πτήσεις και η διασκέδαση. Και αυτό γιατί απευθύνονται σε μεγάλο βαθμό σε ανθρώπους που βρίσκονται σε διακοπές, οικογένειες και φίλους, οι οποίοι συνήθως δεν θέλουν να απολαύσουν κατά μόνας την ταξιδιωτική εμπειρία.

«Οι εταιρικοί επιβάτες δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε όρους αξίας και “soft product”, αρκεί να μπορούν να αποκοιμηθούν και να κερδίσουν πόντους συχνών πτήσεων», σημειώνει. «Όμως η αγορά αναψυχής δεν λειτουργεί έτσι».

Ο Νάιτζελ Γκουντ, επικεφαλής των σχεδιαστών αεροπορικών χώρων PriestmanGoode, αναφέρει πως έχει αυξηθεί η ζήτηση από τους αερομεταφορείς. Τονίζει, πάντως, πως οι αεροπορικές εστιάζουν στον σχεδιασμό καμπινών που είναι αρεστές σμια ε νέα γενιά επιβατών και έχουν λιγότερα στοιχεία της τυπικής πολυτέλειας της αεροπορικής πρώτης θέσης. «Οι νέες γενιές θέλουν κάτι διαφορετικό», αναφέρει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!