Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Τα κινέζικα ηλεκτροκίνητα ΙΧ εισβάλλουν στις αγορές της Δύσης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα αποκτούν όλο και πιο μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό όσο οι ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη σπεύδουν για να αυξήσουν την παραγωγή τους στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Δεδομένης της ατζέντας του Πεκίνου να ανταγωνιστεί την τεχνολογική υπεροχή της Δύσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο, η Κίνα έδωσε νωρίτερα βάρος στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Σήμερα, παραδείγματος χάριν, τα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι κυρίως ηλεκτροκίνητα, ανεξάρτητα από το εάν έχουν κατασκευαστεί σε εργοστάσια της Tesla ή της Volvo, η οποία έχει εξαγοραστεί από κινεζική εταιρεία, της MC ή της Dacia. Αλλά και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BYD και NIO, ανέρχονται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων, αναφέρει το Bloomberg. Η BYD, όπου έχει επενδύσει εδώ και χρόνια η Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, προσελκύει μια σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού στην Αυστραλία.

Πέρυσι, οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020, φθάνοντας τα 2,5 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της χώρας. Δηλαδή ήταν χαμηλότερες μόλις 600.000 αυτοκίνητα από τις εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων, οι οποίες ακολουθούν πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα ξεπερνούν ήδη τις αντίστοιχες εξαγωγές των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας, ενώ εξακολουθούν να μειονεκτούν σε σχέση με την Ιαπωνία. Απώτερος στόχος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας είναι να πουλά οκτώ εκατ. οχήματα στο εξωτερικό μέχρι το 2030, δηλαδή αποκτήσει υπερδιπλάσιες εξαγωγές από την Ιαπωνία.

Η πλειοψηφία των κινεζικών εξαγωγών καταλήγουν στην Ευρώπη και την Ασία. Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα δυσμενείς στις ΗΠΑ λόγω των πολιτικών εντάσεων μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, των συνακόλουθων δασμών σε κινεζικά προϊόντα και των γενναίων επιδοτήσεων που δρομολογεί ο Λευκός Οίκος για να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά είναι ισχυρή η συμμετοχή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Ινδίας που λαμβάνει χώρα στο Νέο Δελχί.

Σύμφωνα με τους The Times of India, οι BMW, Audi, Jaguar και Land Rover απέχουν από την έκθεση, αλλά οι κινεζικές SAIC Motor και BYD έδωσαν ένα δυναμικό «παρών», καταλαμβάνοντας το 20% του συνολικού χώρου.

Ένα πλεονέκτημα που προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη είναι η πλεονεκτική θέση που έχει η Κίνα ως προς τη μείωση των δαπανών χάρις στο βάρος που δίνεται στην αυτοματοποίηση. «Για να ανταγωνιστεί κανείς τους Κινέζους θα πρέπει να έχει συγκρίσιμες υποδομές κόστους» σχολίασε ο Κάρλος Ταβάρες της Stellantis, ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων του παγκόσμιου κλάδου. «Διαφορετικά, η Ευρώπη θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα κλείσει τα σύνορα της, τουλάχιστον μερικώς τους Κινέζους ανταγωνιστές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!