Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Τα κινέζικα ηλεκτροκίνητα ΙΧ εισβάλλουν στις αγορές της Δύσης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα αποκτούν όλο και πιο μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό όσο οι ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη σπεύδουν για να αυξήσουν την παραγωγή τους στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Δεδομένης της ατζέντας του Πεκίνου να ανταγωνιστεί την τεχνολογική υπεροχή της Δύσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο, η Κίνα έδωσε νωρίτερα βάρος στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Σήμερα, παραδείγματος χάριν, τα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι κυρίως ηλεκτροκίνητα, ανεξάρτητα από το εάν έχουν κατασκευαστεί σε εργοστάσια της Tesla ή της Volvo, η οποία έχει εξαγοραστεί από κινεζική εταιρεία, της MC ή της Dacia. Αλλά και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BYD και NIO, ανέρχονται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων, αναφέρει το Bloomberg. Η BYD, όπου έχει επενδύσει εδώ και χρόνια η Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, προσελκύει μια σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού στην Αυστραλία.

Πέρυσι, οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020, φθάνοντας τα 2,5 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της χώρας. Δηλαδή ήταν χαμηλότερες μόλις 600.000 αυτοκίνητα από τις εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων, οι οποίες ακολουθούν πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα ξεπερνούν ήδη τις αντίστοιχες εξαγωγές των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας, ενώ εξακολουθούν να μειονεκτούν σε σχέση με την Ιαπωνία. Απώτερος στόχος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας είναι να πουλά οκτώ εκατ. οχήματα στο εξωτερικό μέχρι το 2030, δηλαδή αποκτήσει υπερδιπλάσιες εξαγωγές από την Ιαπωνία.

Η πλειοψηφία των κινεζικών εξαγωγών καταλήγουν στην Ευρώπη και την Ασία. Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα δυσμενείς στις ΗΠΑ λόγω των πολιτικών εντάσεων μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, των συνακόλουθων δασμών σε κινεζικά προϊόντα και των γενναίων επιδοτήσεων που δρομολογεί ο Λευκός Οίκος για να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά είναι ισχυρή η συμμετοχή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Ινδίας που λαμβάνει χώρα στο Νέο Δελχί.

Σύμφωνα με τους The Times of India, οι BMW, Audi, Jaguar και Land Rover απέχουν από την έκθεση, αλλά οι κινεζικές SAIC Motor και BYD έδωσαν ένα δυναμικό «παρών», καταλαμβάνοντας το 20% του συνολικού χώρου.

Ένα πλεονέκτημα που προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη είναι η πλεονεκτική θέση που έχει η Κίνα ως προς τη μείωση των δαπανών χάρις στο βάρος που δίνεται στην αυτοματοποίηση. «Για να ανταγωνιστεί κανείς τους Κινέζους θα πρέπει να έχει συγκρίσιμες υποδομές κόστους» σχολίασε ο Κάρλος Ταβάρες της Stellantis, ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων του παγκόσμιου κλάδου. «Διαφορετικά, η Ευρώπη θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα κλείσει τα σύνορα της, τουλάχιστον μερικώς τους Κινέζους ανταγωνιστές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!