Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Τριγμούς στις εμπορικές σχέσεις ΕΕ – ΗΠΑ προκαλούν οι επιδοτήσεις της Ουάσιγκτον

Η ΕΕ και οι ΗΠΑ συνεργάζονται στενά για να συντονίσουν τις κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας σε ένα περιβάλλον γενικότερης γεωπολιτικής αστάθειας, παράλληλα και παράλληλα προσπαθούν να λειάνουν τις αιχμές από τις μεταξύ τους εμπορικές σχέσεις. Τα αρμόδια κλιμάκια των ΗΠΑ και της ΕΕ ξεκίνησαν διαβουλεύσεις την περασμένη Παρασκευή προκειμένου να βρεθεί κοινό έδαφος πάνω στα φορολογικά κίνητρα που προσφέρει η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν για την αμερικανική αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EV).

Η ΕΕ θεωρεί πως η αμερικανική νομοθεσία, η οποία ψηφίστηκε και επικυρώθηκε τον περασμένο Αύγουστο από τον Μπάιντεν, για την προώθηση της πράσινης ενέργειας μεταχειρίζεται ευνοϊκά τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ εις βάρος των εισαγωγέων της. Ανάλογα παράπονα έχουν εκφραστεί από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα. Και οι τρεις υποστηρίζουν πως οι κανόνες των ΗΠΑ πιθανότατα να παραβιάζουν το ρυθμιστικό πλαίσιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, βάσει του οποίου τα εισαγόμενα προϊόντα θα πρέπει να έχουν ίση μεταχείριση με τα εγχώρια.

Μια από τις επίμαχες προβλέψεις της νομοθεσίας είναι η επιστροφή φόρων έως και 7.500 δολαρίων σε όσα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα συναρμολογούνται στη Βόρεια Αμερική. Επιπροσθέτως, από το 2023 τουλάχιστον το 40% των μεταλλευμάτων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων θα πρέπει να προέρχονται από τις ΗΠΑ ή από χώρες που έχουν συνάψει συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου με την Ουάσιγκτον. Και αυτό το όριο θα αυξάνεται κάθε χρόνο μέχρι να φθάσει το 80%. Η Νότια Κορέα, όπου διατηρούν την έδρα τους οι Hyundai Motor και Kia, έχει απευθυνθεί ήδη στον Λευκό Οίκο.

Από την πλευρά της ΕΕ, ο επίτροπος Εμπορίου, Βάλντις Ντομπρόβσκις, δήλωσε πως αρκετές από τις πράσινες επιδοτήσεις των ΗΠΑ καταλήγουν σε διακρίσεις εις βάρος των αυτοκινητοβιομηχανιών, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των ενεργοβόρων βιομηχανιών και των βιομηχανιών παραγωγής μπαταριών της Ευρώπης. Ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, δήλωσε πρόσφατα πως η ΕΕ θα πρέπει να αντιδράσει με την υιοθέτηση ανάλογων μέτρων για τη στήριξη της παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην ενιαία αγορά.

Η Τσεχία, η οποία διατηρεί την εκ περιτροπής προεδρεία της ΕΕ, επιχειρεί έναν συμβιβασμό. Ο υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου, Ζόζεφ Σικέλα, είπε πως η Ευρώπη επιδιώκει ανάλογη εξαίρεση από την αμερικανική νομοθεσία που εξασφάλισε ο Καναδάς και το Μεξικό. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται σε σχετικό δημοσίευμα της Wall Street Journal, ο Καναδάς με τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν λόμπινγκ έτσι ώστε οι επιδοτήσεις να καλύπτουν όσα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα συναρμολογούνται στη Βόρεια Αμερική και όχι μόνον στις ΗΠΑ.

Η αμερικανική νομοθεσία δεν αναμένεται να έχει μόνον επιπτώσεις στις εισαγωγές ευρωπαϊκών ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων στις ΗΠΑ αλλά και στις επενδύσεις των αμερικανικών εντός Ευρώπης. Τον Σεπτέμβριο, η Wall Street Journal αποκάλυψε πως η Tesla πάγωσε σχέδια για την κατασκευή κυψελών μπαταρίας στη Γερμανία λόγω των αμερικανικών επιδοτήσεων. Μάλιστα, η Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων, γνωστή και ως Business Europe, απευθύνθηκε γραπτώς στον κ. Ντομπρόβσκις και την επίτροπο Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάνγκερ, τον περασμένο μήνα για να τονίσει πως η αμερικανική νομοθεσία μπορεί να πλήξει τις αμερικανικές εισαγωγές στην Ευρώπη και να αυξήσει το κόστος για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!