Γ.Δ.
1407.87 +0,12%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+0,23%
4.45
CENER
+0,93%
8.68
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,09%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-1,38%
12.84
TITC
-0,26%
37.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,29%
1.416
ΑΒΕ
-0,66%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
-2,19%
0.67
ΑΛΜΥ
-0,14%
3.64
ΑΛΦΑ
+0,46%
1.5295
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
9.77
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,00%
0.594
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,77%
5.25
ΒΙΟΚΑ
-0,56%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,43%
18.46
ΔΑΑ
+0,25%
8.08
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,51%
11.77
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.37
ΕΕΕ
-0,83%
33.54
ΕΚΤΕΡ
+0,54%
1.498
ΕΛΒΕ
-0,86%
4.62
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+2,67%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,74%
1.726
ΕΛΠΕ
+2,24%
6.86
ΕΛΣΤΡ
-1,73%
1.985
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.86
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+1,10%
6.958
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
2.038
ΕΧΑΕ
+1,39%
4.37
ΙΑΤΡ
+1,62%
1.565
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,45%
1.98
ΙΝΚΑΤ
-0,41%
4.81
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
0.933
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
2.785
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,69%
1.46
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+3,20%
1.096
ΚΟΥΕΣ
+1,08%
5.6
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.946
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.725
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-2,96%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.2
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,72%
19.49
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,57%
2.585
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+0,65%
24.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,25%
31.44
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.82
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
-0,48%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
+0,84%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.789
ΟΤΕ
+0,26%
15.17
ΟΤΟΕΛ
+0,99%
10.22
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.4
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,64%
1.58
ΣΑΡ
+0,75%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,91%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+3,33%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Η ενεργειακή κρίση και η πρόκληση των ηλεκτρικών ΙΧ

Η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης γίνεται όλο και πιο δύσκολος στόχος για τον μέσο καταναλωτή με περιβαλλοντικές ανησυχίες και η ηλεκτροκίνηση κινδυνεύει να εξελιχθεί σε ανέφικτο στόχο, τουλάχιστον, βραχυπρόθεσμα. Ο υψηλός πληθωρισμός επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε κατηγορία πρώτων υλών, εξαρτημάτων και τελικών προϊόντων, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που έχουν αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην ηλεκτροκίνηση να έχουν αυξήσει τις τιμές.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει το Bloomberg για τις ΗΠΑ, με την τιμή της πιο οικονομικής έκδοσης του Model 3 της Tesla να ξεκινά από τα 47.000 δολάρια μετά τις αυξήσεις που έλαβαν χώρα μόλις αυτόν τον μήνα. Η τιμή του Lyriq της Cadillac ξεκινά από τα 60.000 δολάρια.

Σύμφωνα με πηγές του αμερικανικού πρακτορείου, ο μέσος όρος μιας μηνιαίας δόσης για ένα αυτοκίνητο, όχι απαραιτήτως ηλεκτροκίνητο ή πολυτελείας, κινείται στα 691 δολάρια το μήνα. Τυπικά ένας καταναλωτής θα πρέπει να διαθέτει το 10% του μηνιαίου μισθού του για την αποπληρωμή ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με την NerdWallet.com. Σε αυτήν την περίπτωση, το μηνιαίο εισόδημα θα πρέπει να κινείται στα 7.000 δολάρια και άρα το ετήσιο ακαθάριστο στα 110.000 δολάρια. Όμως, ο μέσος όρος των εισοδημάτων για τα αμερικανικά νοικοκυριά κινείται στα 65.000 δολάρια.

Μόνον το ένα τρίτο των Αμερικανών κερδίζει πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως, και το 15% κερδίζει έως και 150.000 δολάρια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα νοικοκυριό μπορεί να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Για να καταφέρει ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να αποκτήσουν δυο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τότε δυο άτομα θα πρέπει να κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως.

Την ίδια ώρα, ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζει προβλήματα και από την πλευρά της προσφοράς λόγω της ανεπάρκειας των τσιπ. Εκεί αποδίδεται η μείωση των πωλήσεων κατά 22% στην Ευρώπη μόνον κατά τη διάρκεια του περασμένου Δεκεμβρίου. Ήταν μια πτώση που καταγράφηκε επί έκτο διαδοχικό μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ετήσια υποχώρηση των πωλήσεων κατά 1,5% το 2021. Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς από το 1999, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ξεκίνησε να καταγράφει την πορεία της αγοράς. Φέτος τον Φεβρουάριο, μάλιστα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 6,7% στην Ε.Ε σε λιγότερο από 720.000 καθώς και οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί λόγω του πολέμου που έχει κηρύξει η Ρωσία στην Ουκρανία. «Η ζήτηση είχε αρχίσει ήδη να γίνεται υποτονική πριν την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, αλλά τώρα ο πόλεμος έχει οδηγήσει στο κλείσιμο εργοστασιακών μονάδων», σχολιάζει ο Μάικλ Ντιν, αναλυτής του Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!