Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Η ενεργειακή κρίση και η πρόκληση των ηλεκτρικών ΙΧ

Η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης γίνεται όλο και πιο δύσκολος στόχος για τον μέσο καταναλωτή με περιβαλλοντικές ανησυχίες και η ηλεκτροκίνηση κινδυνεύει να εξελιχθεί σε ανέφικτο στόχο, τουλάχιστον, βραχυπρόθεσμα. Ο υψηλός πληθωρισμός επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε κατηγορία πρώτων υλών, εξαρτημάτων και τελικών προϊόντων, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που έχουν αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην ηλεκτροκίνηση να έχουν αυξήσει τις τιμές.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει το Bloomberg για τις ΗΠΑ, με την τιμή της πιο οικονομικής έκδοσης του Model 3 της Tesla να ξεκινά από τα 47.000 δολάρια μετά τις αυξήσεις που έλαβαν χώρα μόλις αυτόν τον μήνα. Η τιμή του Lyriq της Cadillac ξεκινά από τα 60.000 δολάρια.

Σύμφωνα με πηγές του αμερικανικού πρακτορείου, ο μέσος όρος μιας μηνιαίας δόσης για ένα αυτοκίνητο, όχι απαραιτήτως ηλεκτροκίνητο ή πολυτελείας, κινείται στα 691 δολάρια το μήνα. Τυπικά ένας καταναλωτής θα πρέπει να διαθέτει το 10% του μηνιαίου μισθού του για την αποπληρωμή ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με την NerdWallet.com. Σε αυτήν την περίπτωση, το μηνιαίο εισόδημα θα πρέπει να κινείται στα 7.000 δολάρια και άρα το ετήσιο ακαθάριστο στα 110.000 δολάρια. Όμως, ο μέσος όρος των εισοδημάτων για τα αμερικανικά νοικοκυριά κινείται στα 65.000 δολάρια.

Μόνον το ένα τρίτο των Αμερικανών κερδίζει πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως, και το 15% κερδίζει έως και 150.000 δολάρια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα νοικοκυριό μπορεί να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Για να καταφέρει ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να αποκτήσουν δυο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τότε δυο άτομα θα πρέπει να κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως.

Την ίδια ώρα, ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζει προβλήματα και από την πλευρά της προσφοράς λόγω της ανεπάρκειας των τσιπ. Εκεί αποδίδεται η μείωση των πωλήσεων κατά 22% στην Ευρώπη μόνον κατά τη διάρκεια του περασμένου Δεκεμβρίου. Ήταν μια πτώση που καταγράφηκε επί έκτο διαδοχικό μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ετήσια υποχώρηση των πωλήσεων κατά 1,5% το 2021. Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς από το 1999, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ξεκίνησε να καταγράφει την πορεία της αγοράς. Φέτος τον Φεβρουάριο, μάλιστα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 6,7% στην Ε.Ε σε λιγότερο από 720.000 καθώς και οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί λόγω του πολέμου που έχει κηρύξει η Ρωσία στην Ουκρανία. «Η ζήτηση είχε αρχίσει ήδη να γίνεται υποτονική πριν την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, αλλά τώρα ο πόλεμος έχει οδηγήσει στο κλείσιμο εργοστασιακών μονάδων», σχολιάζει ο Μάικλ Ντιν, αναλυτής του Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!