Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

COP26: Πέντε κορυφαίες βιομηχανίες αυτοκινήτου απέχουν από τους στόχους μείωσης των ρύπων

Το περασμένο καλοκαίρι, η Volkswagen είχε προσελκύσει την προσοχή του διεθνούς Τύπου με τη θετική αναθεώρηση των μακροπρόθεσμων στόχων κερδοφορίας στην στρατηγική μέχρι το 2030, βάσει της οποίας τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα καλύπτουν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της. Ενισχύθηκε, ως εκ τούτου, η πεποίθηση πως μπορούσε να συμφιλιωθεί η μάχη για την κλιματική αλλαγή με την επιχειρηματικότητα.

Όμως η αποχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από την κοινή δέσμευση κάποιων από τις ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, επενδυτών, κυβερνήσεων και περιφερειών για την κατάργηση των εκπομπών ρύπων από τα νέα οχήματα μέχρι το 2040 καταδεικνύει τις πρακτικές δυσκολίες στην υλοποίηση των στόχων της COP26.

Όσο αγαθές και αν είναι οι προθέσεις της 26ης Διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, στην πράξη δεν συμμετέχουν όλοι στη λήψη των δύσκολων αποφάσεων. Όσοι συνυπογράφουν τη συγκεκριμένη συμφωνία δεσμεύονται, ουσιαστικά, για τον τερματισμό των πωλήσεων αυτοκινήτων που εκπέμπουν ρύπους σε «μεγάλες αγορές» μέχρι το 2035 και το 2040 σε παγκόσμια κλίμακα.

Εκτός πέντε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, Κίνα και ΗΠΑ

Παρά τις πιέσεις που έχει ασκήσει εδώ και μήνες η βρετανική κυβέρνηση, η οποία φιλοξενεί την COP26 στη Γλασκόβη, εκτός της Volkswagen δεν συμμετέχει, επίσης, η ιαπωνική Toyota, η συμμαχία Renault-Nissan, η Hyndai-Kia και η BMW. Δεν υπέγραψαν, επίσης, η Κίνα και οι ΗΠΑ που αντιπροσωπεύουν την πρώτη και δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων. Ούτε η Γερμανία και η Ιαπωνία.

Εν τούτοις υπήρξε μεγάλη συμμετοχή από μεγάλους δήμους και περιφέρειες όπως η Καλιφόρνια, η Νέα Υόρκη, η Ουάσινγκτον, το Ντάλας, το Σηάτλ, η Φλωρεντία, η Ρώμη, η Βόρεια Ιρλανδία και η Σκωτία. Την πρόκληση της κατάργησης των εκπομπών ρύπων από νέα οχήματα αποδέχεται επίσης το Σαν Πάολο της Βραζιλίας, το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, ο Καναδάς, η Χιλή μαζί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, General Motors, Volvo και BYD Auto. Τον παρόν έδωσαν επίσης μεγάλοι μέτοχοι σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα Aviva και Natwest.

Ανέφικτη η προθεσμία του 2040 για όλον τον κόσμο

Οι Volkswagen και Toyota τόνισαν πως η προθεσμία για το 2040 δεν αφήνει τα απαραίτητα χρονικά περιθώρια για αυτή την μετάβαση. Ειδικότερα, η Toyota, η οποία έχει καινοτομήσει προ ετών στα υβριδικά οχήματα, τόνισε πως δεν λαμβάνεται υπόψη η διαφορά της προόδου που σημειώνεται σε κάθε πλευρά του κόσμου προκειμένου να κυκλοφορούν αποκλειστικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η BMW ανακοίνωσε πως επικρατεί ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα για να γίνει αυτή η ενεργειακή μετάβαση.

Η Volkswagen,  η οποία έχει δρομολογήσει την κατασκευή έξι εργοστασίων για την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη μέχρι το 2030, υπογράμμισε πως μια επιταχυνόμενη στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να συντρέχει με την εξ ολοκλήρου μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αλλά σε αρκετά μέρη της Ασίας, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής δεν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις.

Από την άλλη πλευρά, η επιστημονική κοινότητα προειδοποιεί πως τα μέτρα που λαμβάνονται δεν επαρκούν για να συγκρατηθεί η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!