THEPOWERGAME
*** Λοιπόν, ξέρετε ποιος είναι ο όρος-κλειδί για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα; «Κοινή χρήση». Αυτός μαθαίνω ότι θα περιλαμβάνεται στο συμφωνητικό που θα υπογράψουν οι δύο πλευρές. Και ποιος άλλος;
*** Κατά πάσα πιθανότητα, ο όρος «κατάθεση» (deposit), όπως και στην περίπτωση της επιστροφής ενός θραύσματος από το Παλέρμο. Δηλαδή στην περίπτωση των Γλυπτών, θα έχουμε «κατάθεσή» τους από το Βρετανικό Μουσείο στο Μουσείο της Ακρόπολης.
*** Όπερ σημαίνει ότι δεν θα έχουμε ούτε «δάνειο» (που δεν το θέλει η ελληνική πλευρά), αλλά ούτε «παραχώρηση» (που δεν το θέλει η βρετανική). Απλά, θα έχουμε «κατάθεση» (που είναι η μέση λύση). Τι άλλο θα έχουμε;
*** Μακροχρόνια σύμβαση. Η οποία μπορεί να είναι για 50 χρόνια, με option για άλλα 50. Που σημαίνει στην πράξη ότι τα Γλυπτά έρχονται για να μείνουν για πάντα στην Αθήνα. Για ουσιαστικούς λόγους.
*** Αν κολλήσουν με τα υπόλοιπα κομμάτια, τότε πώς θα «αποσυναρμολογηθούν» για να σταλούν πίσω στο Λονδίνο; Θα κινδυνεύουν να διαλυθούν. Ποιος, λοιπόν, έπειτα από 100 χρόνια θα πάρει μια τέτοια απόφαση;
*** Από την πλευρά της, η Ελλάδα θα συνδράμει, μεταξύ άλλων, στο fund raising που θα κάνει η αγγλική για την ανακατασκευή του Βρετανικού Μουσείου. Πρόκειται για μια διαδικασία που έχει εξελιχθεί σε «Γιοφύρι της Άρτας» για τους Εγγλέζους.
*** Πώς θα γίνει αυτό στην πράξη; Πέντε-δέκα επιφανείς οικονομικά Έλληνες θα κάνουν μια καλή χορηγία κι έτσι θα βγει κι αυτή η υποχρέωση, που θα προκύπτει από τη συμφωνία της επιστροφής.
*** Πολύ δύσκολο θα είναι και το logistic κομμάτι της. Κι αυτό γιατί η μεταφορά τόσο μεγάλων και τόσο πολύτιμων κομματιών συνιστά από μόνη της πολύ ειδική επιχείρηση, συνεπώς η προετοιμασία που θα πρέπει να γίνει θα είναι πολύ ειδική.
*** Πότε θα γίνουν όλα τα παραπάνω; Αν όλα πάνε καλά, κάποια στιγμή έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2025. Κι έτσι, η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα πιστωθεί κάτι που αποτέλεσε όνειρο δεκαετιών για εκατομμύρια Ελλήνων.
*** Αυτή θα είναι η δεύτερη… πραγμάτωση ονείρου. Έχει προηγηθεί η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, μην το ξεχνάτε. Project ανάλογης δυσκολίας και πολυπλοκότητας, πιστέψτε με. Ούτε οι Θεσσαλονικείς δεν το πιστεύουν καλά-καλά ότι λειτουργεί.
*** Κι ότι μπορούν να πάρουν το τρένο και να βρεθούν από τον Σταθμό στη Νέα Ελβετία σε 17’. Για να καταλάβετε, υπό κανονικές συνθήκες, στη σημερινή κυκλοφοριακά Θεσσαλονίκη, αυτή η απόσταση καλύπτεται σε περίπου δύο ώρες. Χωρίς υπερβολή.
*** Έχω μια απορία: είναι δυνατόν να μας έρθει τις επόμενες μέρες επίσκεψη στην Αθήνα ο Γάλλος υπουργός Άμυνας; Πώς θα γίνει αυτό, αφού από χθες το βράδυ κυβέρνηση στη Γαλλία δεν υπάρχει; Άρα, το πιθανότερο είναι ότι αυτό το βάσανο θα το αποφύγουμε.
*** Γιατί βάσανο; Επειδή οι Γάλλοι όποτε έρχονται στην Ελλάδα θέλουν να κλείσουν και μια εξοπλιστική συμφωνία. Τι έχουμε «ανοικτό» τώρα; Την option για την αγορά έξι επιπλέον μαχητικών Rafale και το project με τις κορβέτες.
*** Ο Γάλλος ΥΕΘΑ θα επέμενε να ψωνίσουμε κάτι, εμείς θα του λέγαμε ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια για νέες παραγγελίες και το πιθανότερο είναι ότι θα χαλάγαμε τις καρδιές μας.
*** Οπότε, έρχεται τώρα η πτώση της γαλλικής κυβέρνησης και γλιτώνουμε την γκρίνια.
Διαβάστε επίσης
BofA: Οι top επενδυτικές ευκαιρίες, οι 10 προβλέψεις για το 2025
Temu & Shein: Η ΕΕ “χτυπά” τους retailers της Ασίας
Helleniq Energy: Φωτοβολταϊκό τροφοδοτεί το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης