THEPOWERGAME
*** Ωχ, ωχ. Άρχισαν οι πρώτες δοκιμαστικές λειτουργίες της μπάρας που τοποθετείται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», για να περιοριστεί η παράνομη στάθμευση ΙΧ στους χώρους του. Και κάτι μου λέει ότι μέχρι να τη συνηθίσουμε, θα ταλαιπωρηθούμε.
*** Για όσους δεν το ξέρουν, η μπάρα μπαίνει λίγο πριν από την είσοδο στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις. Θα μπορεί κανείς να μπαίνει εκεί δωρεάν για 10′, ενώ αν καθυστερεί να βγει θα έχει χρέωση.
*** Αλλιώς, θα πρέπει να καταφεύγει στα πάρκινγκ του αεροδρομίου (κυρίως, στα μικρής διάρκειας). Κάτι μου λέει όμως ότι μέχρι να συνηθίσουμε το νέο status, η ουρά των αυτοκινήτων θα ξεκινά από την… Αττική Οδό.
*** Το διδάσκει και η εμπειρία από τα αεροδρόμια του εξωτερικού, όπου εφαρμόζεται ανάλογο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Γιατί τα γράφω όλα τα παραπάνω;
*** Για να σας προειδοποιήσω. Στο εξής θα πρέπει να συνυπολογίζετε και αυτήν την καθυστέρηση, όταν θα πρέπει να προλάβετε μια πτήση. Μέχρι να ρολάρει το σύστημα.
*** Κι αφού βρίσκομαι, έστω και νοερώς, στο αεροδρόμιο, να σας πω ακόμα ότι ο CEO του ΔΑΑ (Παράσχης) είναι ο άνθρωπος που έσπασε ένα άβατο, πρόσφατα: Εξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
*** Γιατί άβατο; Επειδή ποτέ άλλοτε δεν είχε αναλάβει αυτήν τη θέση κάποιος μη τουριστικός παράγοντας, με τη στενή έννοια του όρου. Δηλαδή, ξενοδόχος. Ήρθε, όμως, η ώρα.
*** Και κάπως έτσι, ένας πετυχημένος μάνατζερ ανέλαβε να πάει τον Σύνδεσμο παρακάτω. Έχει τα καλύτερα εχέγγυα. Στο ΔΑΑ έγιναν θαύματα τα τελευταία χρόνια.
*** Αρκεί να σας πω ότι προσεχώς στο «Βενιζέλος» θα «κατεβαίνουν» αεροπλάνα, κυριολεκτικά, από όλον τον κόσμο. Συγκεκριμένα, από τον Σεπτέμβριο αναμένονται αφίξεις από την Κορέα (Korean Air) και λίγο μετά από την Ινδία (Vistara).
*** Θα πρόκειται για απευθείας πτήσεις. Και έπονται κι άλλες, μου λένε. Ακόμα πιο… εξωτικές.
*** Ποιος θα το έλεγε πριν από 12 – 18 μήνες. Ότι η τιμή του φυσικού αερίου διεθνώς θα κατρακυλούσε σε αυτά τα επίπεδα. Όταν όλοι ζούσαμε με τον φόβο ότι δεν θα φτάνει για όλους -λόγω του ουκρανικού-, με αποτέλεσμα οι τιμές του να εκτοξεύονται.
*** Εξ αυτού του λόγου, άλλωστε, σχεδιάστηκαν μερικές από τις μεγαλύτερες ενεργειακές επενδύσεις, στο κομμάτι των FSRU, και όχι μόνο, για τις οποίες τώρα γίνονται δεύτερες σκέψεις. Λογικό.
*** Αρκεί να σας γράψω ότι την προπερασμένη εβδομάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη σερί πτώση της τιμής του αερίου στα χρονικά του. Τάση που συνεχίστηκε και το επόμενο διάστημα.
*** Πάντως, μαθαίνω πως ό,τι κι αν γίνει, ο δεύτερος πλωτός τερματικός σταθμός της Αλεξανδρούπολης θα γίνει, οπωσδήποτε. Για έναν λόγο: τον θέλουν οι Αμερικανοί.
*** Ο σχεδιασμός τους προβλέπει ότι από εκεί θα τροφοδοτείται με αέριο όλη η ΝΑ Ευρώπη, στο πλαίσιο της ενεργειακής απεξάρτησής της από τη Μόσχα. Πράγμα που σημαίνει ότι:
*** Μετά τη Βουλγαρία (που «δέθηκε» ήδη στο ελληνικό ενεργειακό άρμα), σειρά παίρνει η Βόρεια Μακεδονία και αργότερα όλη η περιοχή που φτάνει έως την Ουκρανία και τη Μολδαβία.
*** Το συμπέρασμα: Η Ελλάδα, μέσω της Αλεξανδρούπολης, θα γίνει πολύ μεγάλος γεωπολιτικός παίκτης στην περιοχή. Οπότε χαλάλι και το δεύτερο FSRU. Κι ας πέφτουν οι τιμές. Η ανταπόδοση θα είναι τεράστια.