THEPOWERGAME
*** Για τα εκλογικά και τη μεγάλη νίκη της ΝΔ θα διαβάσετε αλλού στο powergame.gr. Με τη σφραγίδα της εγκυρότητας και τη σοβαρότητας του. Εγώ θα ασχοληθώ με τα «δικά μου». Πάμε λοιπόν:
*** Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση έχει ανοίξει τις τελευταίες λίγες μέρες σχετικά με το ουκρανικό. Που μας ενδιαφέρει άμεσα. Περί τίνος πρόκειται; Οι Ουκρανοί ζητούν πιεστικά μαχητικά αεροσκάφη, για να αναχαιτίσουν τα ρωσικά και να αποκτήσουν την υπεροχή στον αέρα.
*** Ως εδώ, όλα καλά. Τι είδος, όμως, μαχητικά θέλουν; Κυρίως F-16. Οι Βρετανοί, που προσφέρθηκαν να τους βοηθήσουν (και) σ’ αυτό το κομμάτι, δεν διαθέτουν τέτοια, οπότε η Συμμαχία «θα βγει» προσεχώς «στη γύρα», για να τα βρει.
*** Από αλλού. Και ποιες χώρες διαθέτουν σήμερα στην Ευρώπη τέτοιου είδους μαχητικά στο δυναμικό τους; Σημειώστε:
*** Βέλγιο, Ολλανδία, Δανία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία και… Ελλάδα (βεβαίως). Οπότε είναι θέμα χρόνου το ΝΑΤΟ να χτυπήσει την πόρτα και του ελληνικού Πενταγώνου, για να ζητήσει ανάλογη συνδρομή.
*** Η απάντηση ωστόσο είναι εκ των προτέρων γνωστή: όχι. Για τους (επίσης) γνωστούς λόγους. Όμως, η όλη διαδικασία – που είναι εξαιρετικά ψυχοφθόρα – θα ξεκινήσει από την αρχή. Με συζητήσεις, οχλήσεις, διαπραγματεύσεις, κλπ, κλπ.
*** Για την ιστορία, η Τουρκία, που επίσης διαθέτει F-16, δεν πρόκειται να ενοχληθεί ούτε τώρα. Η Άγκυρα δεν έδωσε καθόλου αμυντικό εξοπλισμό, ως βοήθεια, στην Ουκρανία, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, μέχρι σήμερα.
*** Συνεπώς, δεν θα δώσει ούτε αεροσκάφη. Η Άγκυρα, σε αυτή την ιστορία, μόνο πουλάει. Και στις δυο πλευρές…
*** Στο μεταξύ, η συζήτηση για τις νέες κυρώσεις της διεθνούς κοινότητας σε βάρος της Ρωσίας, ξεκίνησαν. Κι αυτή τη φορά, θα είναι πιο αυστηρές, υπό την έννοια ότι θα επιχειρηθεί να κλείσουν όλα τα «παράθυρα», από το προηγούμενο καθεστώς.
*** Τι μαθαίνω; Ότι στις Βρυξέλλες, Ελλάδα και Μάλτα, ζητούν εξηγήσεις και διευκρινήσεις για τα μεγαλύτερα απαγορευτικά στις θαλάσσιες μεταφορές. Κυρίως αυτές που αφορούν στο ρωσικό αργό.
*** Το πιο παράδοξο; Οι Ευρωπαίοι κάνουν focus στις μεταφορές, αλλά κλείνουν τα μάτια στο γεγονός ότι το ρωσικό αργό που πάει στην Ινδία (κυρίως), στην συνέχεια, αφού του γίνεται η σχετική επεξεργασία εξάγεται σε όλο τον κόσμο.
*** Ως… ινδικό. Αφού όλες οι χώρες αναζητούσαν – κι αναζητούν – περισσότερη ενέργεια, για να καλύψουν τις ανάγκες τους, μετά τις ελλείψεις λόγω των απαγορεύσεων στην Ρωσία!
*** Φαύλος κύκλος, ε;
*** Και κάτι τελευταίο, για να κλείσω αυτό το κεφάλαιο, αφού το άνοιξα. Ποια χώρα παίζει τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις στη λήψη των αποφάσεων για τις περισσότερες κυρώσεις; Η Γερμανία.
*** Όχι τυχαία. Γιατί αυτή τη φορά, το απαγορευτικό εξετάζεται να συμπεριλάβει κα τρίτες χώρες, που παραστέκονται στη Ρωσία. Και την Κίνα, μεταξύ άλλων. Με την οποία, το Βερολίνο, τώρα τελευταία κάνει μεγάλα ανοίγματα…
*** Και μια ιστορία από την Κύπρο και πιο συγκεκριμένα από τα κατεχόμενα. Στο νησί «βοά ο τόπος» για την πληροφορία που σας έγραψε η στήλη προ ημερών. Ότι δηλαδή ξενοδοχεία της περίκλειστης πόλης της Αμμοχώστου ετοιμάζονται να επαναλειτουργήσουν.
*** Μόνο που τελικά φαίνεται να είναι πιο ενδιαφέρουσα απ’ ό,τι αρχικά νόμιζα. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με την ίδια εκδοχή, τα ξενοδοχεία αυτά, που τελικά είναι τρία, ανήκαν σε Ελληνοκύπριους, οι οποίοι φέρονται να τα πώλησαν σε Τουρκοκύπριους.
*** Και μάλιστα ακολουθώντας όλο το νομικό τυπικό. Με υπογραφές συμβολαίων κλπ, κλπ. Αν ισχύει κι αυτό, τότε, τι να πω;