THEPOWERGAME
*** Το ότι η αμερικανική πολεμική παρουσία μεγαλώνει στην Ελλάδα είναι κοινό μυστικό. Για την ακρίβεια, δεν είναι καθόλου μυστικό. Μια απλή «βόλτα» στην αεροπορική βάση της Λάρισας αρκεί για να αποδείξει του λόγου το αληθές.
*** Εκεί όπου σταθμεύουν πλέον ακόμα και αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9 REAPER. Στοιχείο ενδεικτικό του αναβαθμισμένου ρόλου της εν λόγω βάσης, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟϊκού σχεδιασμού.
*** Όσοι ξέρουν μπορούν να βεβαιώσουν ότι ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους έχει απίστευτες δυνατότητες κατόπτευσης. Στο ελληνικό Πεντάγωνο είχαν την ευκαιρία να το διαπιστώσουν πρόσφατα στην πράξη. Πώς;
*** Μέσω ενός MQ-9 ο Α/ΓΕΕΘΑ στρατηγός Φλώρος παρακολούθησε, σε απευθείας μετάδοση, όλη την επιχείρηση απομάκρυνσης των Ελλήνων από το Χαρτούμ. Με τη συμβολή των Ελλήνων κομάντο.
*** Δεν το λες και λίγο: να κάθεσαι στην αίθουσα επιχειρήσεων, στου Παπάγου, και να βλέπεις ό,τι γίνεται μέσα στην «κοιλιά» του C-130, στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας του Σουδάν…
*** Κι αφού ο λόγος σε επιχειρησιακά και δη στην αφρικανική ήπειρο, να διευκρινίσουμε εδώ με την ευκαιρία και κάτι εξαιρετικά κρίσιμο: η τελευταία παρέμβαση της Ελλάδας στον ΟΗΕ για τη Λιβύη ήταν ξεκάθαρα υποστηρικτική της Αιγύπτου.
*** Δηλαδή, είχε να κάνει με την προώθηση συμφερόντων του Καΐρου. Το γεγονός αυτό, όμως, δεν συνεπάγεται ότι δεν θα ωφελούνταν -άμεσα ή έμμεσα- και η Αθήνα.
*** Είχε όμως την ευκαιρία -κατ’ αυτόν τον τρόπο- να βγει ως παραστάτρια μιας κρίσιμης συμμάχου της στην περιοχή. Κι αυτό είναι εξίσου σημαντικό. Άλλωστε, αυτά είναι «δανεικά».
*** Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών βρέθηκε τις προηγούμενες ώρες στην Αθήνα. Σχεδόν αθόρυβα και σίγουρα διακριτικά. Γιατί; Επισήμως ενημέρωση δεν έχω, να μη λέω ψέματα. Όμως κάτι μου λέει ότι όλη αυτή η ιστορία έχει να κάνει με τα Τέμπη.
*** Τι εννοώ; Οι Γάλλοι προσπαθούν εδώ και καιρό συστηματικά να εξασφαλίσουν ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος αναβάθμισης του ΟΣΕ.
*** Η τελευταία κρίνεται υπεραπαραίτητη, ιδιαίτερα μετά τα κενά που ανέδειξε με τρόπο δραματικό η τραγωδία των Τεμπών. Και κάτι μου λέει ότι βρίσκονται σε (πολύ) καλό δρόμο.
*** Θυμίζω ότι λίγες μέρες μετά το δυστύχημα ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, είχε επισκεφθεί το Παρίσι.
*** Έχετε σκεφθεί το ενδεχόμενο η Ελλάδα πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους να έχει αποκτήσει επενδυτική βαθμίδα, όχι από έναν, αλλά από δύο διεθνείς οίκους αξιολόγησης; Γιατί στο υπουργείο Οικονομικών το έχουν σκεφθεί. Και δικαίως, θα προσθέσω.
*** Ο λόγος; Αν όλα πάνε καλά, αρχές φθινοπώρου ο καναδικός οίκος DBRS θα κάνει την αρχή, ενώ προς το τέλος του τη σκυτάλη θα πάρει η S&P. Το αποτέλεσμα;
*** Όλα δείχνουν ότι στην ελληνική αγορά θα στηθεί ένα μικρό πάρτι. Εννοείται ότι στο οικονομικό επιτελείο δεν ενδιαφέρονται -τουλάχιστον άμεσα- για το (όποιο) χρηματιστηριακό.
*** Αυτούς τους ενδιαφέρει το κόστος δανεισμού της χώρας, το οποίο θα πέσει κι άλλο. Αν όλα πάνε καλά, η Ελλάδα θα φτάσει να δανείζεται (σίγουρα) φθηνότερα από την Ιταλία κι (ενδεχομένως) από την Πορτογαλία.
*** Δεν το λες και λίγο. Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για μια χώρα η οποία μέχρι πρότινος φλέρταρε με την πτώχευση. Μάλιστα, για πολλούς (στη Φρανκφούρτη και όχι μόνο) είχε πτωχεύσει κιόλας…