THEPOWERGAME
*** Από πού φαίνεται ότι οι σχέσεις δύο χωρών πάνε από το καλό στο καλύτερο; Από μερικές κρίσιμες λεπτομέρειες, που, αν είναι κανείς προσεκτικός, μπορεί να παρατηρήσει πίσω από τις γραμμές και τους αριθμούς.
*** Για παράδειγμα, στην περίπτωση του Ισραήλ και της Ελλάδας: OK, είναι γνωστή η γεωστρατηγική τους προσέγγιση, που προωθείται πίσω από τις κλειστές πόρτες, όμως μπορεί κανείς να τη διαπιστώσει και με πολύ πιο απλό τρόπο.
*** Όπως, αν κάνει τον κόπο και πάει μια βόλτα έως το «Ελ. Βενιζέλος». Εκεί θα διαπιστώσει ότι οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις Αθήνας – Τελ Αβίβ μπορεί να είναι περισσότερες κι από αυτές της γραμμής… Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
*** Το επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι Ισραηλινοί. Τι λένε; Ότι οι περισσότερες απευθείας πτήσεις τους για το εξωτερικό γίνονται πλέον με την Ελλάδα! Κατά κύματα έρχονται πλέον ως τουρίστες, όλον τον χρόνο.
*** Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, η εικόνα ήταν ανάλογη με την Τουρκία. Από τότε, όμως, που οι σχέσεις των δύο χωρών χάλασαν, το Τελ Αβίβ έστρεψε το κύμα προς την Ελλάδα. Κι έκτοτε έγινε ασυγκράτητο.
*** Όπως ήταν φυσικό, αυτή η τουριστική στροφή έφερε και τα προβλεπόμενα σε αυτές τις περιπτώσεις επενδυτικά κεφάλαια. Υπολογίζεται ότι μόνο τα τελευταία δύο χρόνια το ύψος των ισραηλινών επενδύσεων στον τουριστικό κλάδο έφτασε στα 500 εκατ. δολάρια.
*** Και η τάση είναι αυξητική. Ιδιαίτερα στο κομμάτι των νέων ξενοδοχείων, τόσο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όσο και σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όλης της χώρας.
*** Και μια και βρισκόμαστε στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, να συνεχίσουμε με μια ακόμα εξέλιξη από εκεί, που μας αφορά. Μαθαίνουμε ότι το πλοίο που θα κάνει τη γραμμή Λεμεσός – Πειραιάς έχει επιλεγεί.
*** Πρόκειται για το «Daleela», το οποίο ξεκινά μέσα στον Μάιο. Ήδη η πλατφόρμα για τις κρατήσεις θέσεων-εισιτηρίων έχει ανοίξει. Και πάει καλά.
*** Μακάρι όλα να πάνε γενικότερα καλά με τη συγκεκριμένη γραμμή. Κι όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, εννοείται. Αν και στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι αυτές οι γραμμές, στο ξεκίνημα τους τουλάχιστον, θέλουν στήριξη.
*** Το εννοώ. Εκείνη που συνέδεε τη Θεσσαλονίκη με τη Σμύρνη και στην οποία επενδύθηκαν πολλά «ταλαιπωρείται» πολύ στην πράξη.
*** Γεγονός αποτελεί, εν προκειμένω, ότι τη στήριξαν όσο έπρεπε κι αναμενόταν οι μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες είναι βασικό κομμάτι του πελατολογίου. Αλλά και πάλι, όμως…
*** Να σας κάνω μια πρόβλεψη; Παρακολουθώντας όλο αυτό το διάστημα τη στάση και την υπερασπιστική γραμμή της Εύας Καϊλή ως προς την εμπλοκή της (και τις περιπέτειές της) με την υπόθεση Qatargate, ένα πράγμα αντιλαμβάνομαι:
*** Ότι στο πίσω μέρος του μυαλού της έχει πάντα την επιστροφή της – κάποια στιγμή στο μέλλον- στο πολιτικό σκηνικό. Αλλιώς, δεν θα έμπαινε σε όλη αυτήν τη σχεδόν απίστευτη ταλαιπωρία.
*** Γι’ αυτό και -πέραν όλων των άλλων θεμάτων, ηθικής, αποκατάστασης κ.λπ.- επιμένει στη σκληρή στάση, γι’ αυτό και θέλει «να καθαρίσει» το όνομά της.
*** Το αν θα της βγει ή όχι στο τέλος, είναι άγνωστο. Όμως, όλα δείχνουν ότι θα το επιχειρήσει. Αλλά απ’ την αρχή αρνήθηκε να συμβιβαστεί με οποιαδήποτε άλλη επιλογή.
*** Λέγεται, άλλωστε, ότι αυτός ήταν κι ένας από τους λόγους που άλλαξε τον δικηγόρο των Βρυξελλών.