THEPOWERGAME
*** Ανεξάρτητα από το αν θα προκηρύξει τις εκλογές για τις 9 Απριλίου, τις 21 Μαΐου ή δεν ξέρω κι εγώ ποια άλλη ημερομηνία, ο πρωθυπουργός, απ’ όσο μπορώ να καταλάβω, έχει σίγουρα ένα-δυο πράγματα ξεκάθαρα στο μυαλό του. Ένα από αυτά;
*** Να εξαντλήσει κάθε περιθώριο που έχει για την ενίσχυση των κοινωνικά και οικονομικά ασθενέστερων ομάδων. Μπορεί να ακούγεται θεωρητικό, αλλά δεν είναι.
*** Στο πλαίσιο αυτό, για παράδειγμα, επιμένει να εξαντληθούν, μέχρι τέλους, όλα τα περιθώρια για να φτάσει ο κατώτατος μισθός στα 802 ευρώ.
*** Έστω κι αν από το υπουργείο Οικονομικών επιμένουν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα. Το Μαξίμου, ωστόσο, είναι της άποψης ότι αυτοί που πλήρωσαν το μάρμαρο των μνημονίων περισσότερο από τον καθένα πρέπει να πάρουν πίσω ό,τι είναι δυνατόν περισσότερο, γρηγορότερα.
*** Μια και ο λόγος στα μνημόνια, που τόσο εύκολα φαίνεται να ξεχάσαμε, να σας αναφέρω εδώ και κάτι ακόμα, που αυτήν τη φορά έχει να κάνει με την τραγωδία των Τεμπών.
*** Κοινή είναι η εκτίμηση ότι ένας από τους λόγους που η περίφημη σύμβαση 717, που αφορούσε τον ΟΣΕ, υπογράφηκε το 2014, αλλά δεν εφαρμόστηκε, αποτελεί άλλη μια κακοδαιμονία εκείνης της σκοτεινής περιόδου για τη χώρα.
*** Ο λόγος, απλός: εξαιτίας των πενιχρών οικονομικών μέσων της εποχής και των άλλων προτεραιοτήτων που υποχρεωτικά δόθηκαν τότε από το Ελληνικό Δημόσιο, φτάσαμε σήμερα εδώ που φτάσαμε.
*** Με την ευκαιρία: όσοι έχουν γνώση των λεπτομερειών εκείνης της περιόδου, και είναι πολλοί, θα ξεχάσουν ποτέ την τρόικα, που… ούρλιαζε για να πουληθεί ο ΟΣΕ;
*** Εν τω μεταξύ, το σοκ που θα κληθεί να διαχειριστεί (και) ο Οργανισμός όταν τα τρένα αρχίσουν και πάλι να σφυρίζουν στη στοιχειωμένη γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα είναι τεράστιο.
*** Πόση θα είναι η επιβατική κίνηση; Μάλλον, θα υπάρχει καθόλου επιβατική κίνηση; Έπειτα απ’ όσα προηγήθηκαν και όσα εκ των υστέρων αποκαλύφθηκαν, πολύ αμφιβάλλω.
*** Εννοείται ότι κάποια στιγμή η λήθη θα σκεπάσει την τραγωδία. Αλλά και πάλι…
*** Οι ρυθμοί, πάντως, αργά ή γρήγορα, θα επιχειρηθεί να επιστρέψουν σε μια στοιχειώδη κανονικότητα. Βλέπετε, η συγκεκριμένη γραμμή, εκτός από επιβατική, είναι κι εμπορευματική. Και η εφοδιαστική αλυσίδα έχει νεκρώσει. Κι αυτή.
*** Το κλιμάκιο του SSM ήρθε ξανά στην Ελλάδα, για να κάνει τη γνωστή δουλειά: να αξιολογήσει την επάρκεια κεφαλαίου των ελληνικών συστημικών τραπεζών. Ό,τι κάνει μια φορά, σχεδόν κάθε χρόνο, εδώ και… χρόνια.
*** Με τη διαφορά ότι:
Α) δεν το κάνει μόνο στην Ελλάδα, με τις ελληνικές τράπεζες, αλλά σε όλη την Ευρώπη,
Β) οι ελληνικές τράπεζες δείχνουν μια απίστευτη ανθεκτικότητα σε όλα τα στρες τεστ.
*** Είναι τέτοια η εμπειρία που έχουν αποκτήσει, που μπροστά τους πολύ μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ωχριούν. Πιστέψτε με.