THEPOWERGAME
*** Έχετε καταλάβει σε τι αφορά η βασική δικαστική διένεξη στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά; Σύμφωνα με την πλευρά Προκοπίου, που είναι ο νέος ιδιοκτήτής τους στην πραγματικότητα αυτό το οποίο αμφισβητείται, είναι η «έξοδος» τους στη θάλασσα. Δηλαδή, τα ναυπηγεία δεν μπορούν «να βλέπουν» σε λιμάνι για να κάνουν τη δουλειά τους.
^^^ Το παράδοξο, αν ισχύουν τα παραπάνω, είναι πως τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά βρίσκονται εκεί τα τελευταία 60 – 70 χρόνια και ποτέ στο παρελθόν δεν είχε τεθεί τέτοιο ζήτημα. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε; Συνεπώς, τι μεσολάβησε τώρα και βρίσκεται στα δικαστήρια η διένεξη για το αυτονόητο;
### Άγνωστο. Κι αυτή την απορία εκφράζει και ο Γιώργος Προκοπίου, κάθε φορά που η σχετική συζήτηση έρχεται στο θέμα. Στο μεταξύ, τα σχέδια του ομίλου, για την επόμενη μέρα της μονάδας είναι πολλά και φιλόδοξα. Ξεκινούν από την αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας και φτάνουν έως την κατασκευή FSRU. Αλλά είναι όλα στο περίμενε της απόφασης του ΣτΕ, όπου έχει προσφύγει ο δήμος Χαϊδαρίου.
*** Πότε θα είναι η επόμενη μέρα της κρίσης σχετικά με το ενεργειακό ζήτημα της χώρας και την ομαλή προμήθεια της αγοράς με φυσικό αέριο; Στις 20 Απριλίου, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις. Τι πρόκειται να γίνει εκείνη την ημερομηνία; Αν ισχύουν οι πληροφορίες, για τότε είναι προγραμματισμένη η επόμενη πληρωμή στους Ρώσους της Gazprom από την ΔΕΠΑ. Και το ερώτημα που εύλογα – και ολίγον τι πιεστικά – τίθεται είναι:
^^^ Θα δεχθούν από τη Μόσχα την πληρωμή της Ελλάδας σε ευρώ; ‘Η θα απαιτήσουν να γίνει σε ρούβλια; Ο γενικός κανόνας λέει πώς μέχρι σήμερα, όσοι Ευρωπαίοι είχαν ανάλογες πληρωμές, έγιναν κανονικά και με τον τρόπο που γίνονταν μέχρι πριν την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και των κυρώσεων σε βάρος της Μόσχας. Χωρίς επιπλοκές.
### Ευχή όλων είναι ο ίδιος κανόνας να ισχύσει και στην περίπτωση της χώρας μας και να μην έχουμε τυχόν επιπλοκές. Γιατί το αναφέρουμε; Επειδή οι ρωσικές απειλές κατά της Ελλάδας, μετά τις τελευταίες απελάσεις Ρώσων διπλωματών από την εδώ πρεσβεία τους, ήταν ασύμμετρα αυστηρές, σε σχέση με την υπόλοιπη ΕΕ. Και ηχούν ακόμα στα αυτιά της Αθήνας.
ΥΓ: Το μήνυμα τους, με δυο λόγια; «Θα απαντήσουμε…».
*** Είναι θέμα ημερών, αν όχι ωρών, να γίνουν οι κρίσιμες ανακοινώσεις σχετικά με μια μεγάλη προμήθεια επί ελληνικού εδάφους. Θα αφορούν στα 770 νέα αστικά λεωφορεία, προηγμένης τεχνολογίας, που θα παραγγείλει η ελληνική πλευρά για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
^^^ Στο σχετικό διεθνή διαγωνισμό, που έγινε κι ολοκληρώθηκε, το παρών έδωσαν ορισμένοι μεγάλοι παίκτες του χώρου, αν και σημειώθηκαν κι ορισμένες «χτυπητές» απουσίες. Τι θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα;
### Σύμφωνα με πηγές που ισχυρίζονται ότι είναι σε θέση να γνωρίζουν, η προσφορά που θα καταθέσουν οι Κινέζοι, που συμμετέχουν στη διαδικασία. Όπερ σημαίνει ότι αν έχουν αποφασίσει «να χτυπήσουν» τις τιμές, τότε δύσκολα θα βρουν αντίπαλο απέναντι τους. Μένει, βεβαίως, να φανεί.
ΥΓ: Αυτός ενδεχομένως είναι και ένας από τους λόγους των απουσιών που σημειώθηκαν από τον διαγωνισμό. Σου λέει: «Αν οι Κινέζοι μπουν δυνατά, δεν έχει νόημα». Αλλά είπαμε. Αυτά προς το παρόν, είναι απλώς θεωρίες.