THEPOWERGAME
*** Ακούω ότι ο Δημήτρης Κοπελούζος ασχολείται προσωπικά με το project της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αιγύπτου – Ελλάδας, όπου η «δική του» ΕΛΙΚΑ παίζει κρίσιμο ρόλο. Και μάλλον καλά ακούω, αν κρίνω από το γεγονός ότι πήγε στο Κάιρο ο ίδιος, επικεφαλής ομάδας στελεχών του ομίλου του, για το συγκεκριμένο ζήτημα.
^^^ Πότε; Πριν από καμιά δεκαριά μέρες
### Τι άλλο ακούω; Ότι και η Βουλγαρία θέλει να εισάγει – σχετικά φθηνά – ενέργεια από την Αίγυπτο. Κατά τα πρότυπα της Ελλάδας. Ο λόγος αφορά σε LNG. Μετά τις απειλές της Μόσχας, όλοι έχουν βγει στη διεθνή αγορά και ψάχνουν.
*** Μου μεταφέρουν από τις Βρυξέλλες ότι «παίζει» σενάριο εμβόλιμης – δηλαδή έκτακτης – Συνόδου Κορυφής, προσεχώς. Με θέμα το ουκρανικό, τι άλλο; Το πιθανότερο είναι ότι εκεί οι ηγέτες θα ξαναπιάσουν και το νήμα για τα μέτρα στήριξης των ευρωπαϊκών οικονομιών από τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής.
^^^ Να ‘ξεραν πως το περιμένει η Αθήνα…
*** Όλα τα λεφτά στα logistics ή μάλλον και στα logistics. Το τι γίνεται στον συγκεκριμένο κλάδο από επενδύσεις, σχέδια για επενδύσεις και συζητήσεις, δεν λέγεται. Αρκεί να σας πούμε ότι μόνο ένας από τους leaders της αγοράς ακινήτων, η Premia Properties, έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα στο χαρτοφυλάκιο της χώρους συνολικής έκτασης άνω των 100.000 τμ. Και συνεχίζει.
^^^ Άλλο παράδειγμα; Η Prodea, κάνοντας τη δική της ρελάνς, φέρεται μέσα σε λιγότερο από δυο χρόνια να έχει τοποθετηθεί σε logistics εκτάσεις συνολικής επιφάνειας 75.000 τμ. Κι επειδή δεν είναι καμία φθηνή αγορά, να πούμε εδώ ότι αυτό της κόστισε περί τα 50 εκατ. ευρώ. Προφανώς, όμως, οι «επιστροφές» στις οποίες προσδοκά θα είναι (πολύ) μεγαλύτερες.
### Όλοι οι μεγάλοι παίκτες του real estate, πάντως, κάνουν την ίδια στροφή. Ρίξτε μια ματιά στο χαρτοφυλάκιο της HIG ή του Biq Properties, αλλά και της Dromeus, και όχι μόνο. Κακός χαμός.
ΥΓ: Το νέο Ελντοράντο, όμως, θα είναι ο Βοτανικός, όταν φύγουν από εκεί οι 500 μεταφορικές εταιρείες. Δυο βήματα από το κέντρο της Αθήνας (άρα «μανούλα» για το last mile), σχετικά προσιτές τιμές ακόμα, με προοπτικές ανάπτυξης. Ο τέλειος συνδυασμός δηλαδή.
ΥΓ 1: Αν δεν είχαν βρεθεί τα αρχαία στο οικόπεδο της Φυλής, όπου επρόκειτο να μετεγκατασταθούν οι μεταφορικές, ο χώρος θα είχε αδειάσει ήδη. Προς το παρόν, όλοι παραμένουν «με το δάχτυλο στη σκανδάλη».
*** Όλα δείχνουν ότι οι όποιες συζητήσεις της Μπεϊνόγλου με ξένο fund που ενδιαφέρονταν να μπει στο μετοχικό της κεφάλαιο κόλλησαν, πριν καλά – καλά ξεκινήσουν. Οι τελευταίες πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι κρούση δέχθηκε τώρα κι άλλος μεγάλος παίκτης του κλάδου. Έλληνας κι αυτός.
*** Ακόμα και την κατασκευή μιας μονάδας υποδοχής και υγροποίησης LNG σε κάθε λιμάνι της χώρας, προβλέπει ένα από τα (πολλά) σχέδια για την αντιμετώπισης της έκτακτης ενεργειακής κρίσης που χτύπησε και την πατρίδα μας.
^^^ Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει πρόβλεψη για την Αλεξανδρούπολη, τους Αγίους Θεοδώρους, τον Βόλο, ενώ στα σκαριά βρίσκονται κι άλλες προτάσεις. Θετικό το νέο. Το κακό είναι ότι μέχρι να ετοιμασθεί ένας τέτοιος σταθμός, απαιτούνται περί τα δυο χρόνια.
### Μέχρι τότε, τι γίνεται όμως; Κάθε απάντηση, δεκτή