THEPOWERGAME
*** Στην αεροπορική βάση της Τανάγρας, η ζωή για τα έξι Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) κυλάει μάλλον ήρεμα. Τα νέα αποκτήματα της «δεν σηκώνονται» για αναχαιτίσεις, κάνουν πτήσεις προσαρμογής και σε δεύτερη φάση, όταν ενταχθούν για τα καλά στις επιχειρησιακές ανάγκες της, θα λειτουργήσουν ως ένα είδος ιπτάμενων στρατηγείων, από τα οποία θα δίνονται εντολές κάλυψης σε μια ευρύτερη ακτίνα από το Βόρειο Αιγαίο ως την Κύπρο. Αυτό είναι το σχέδιο.
^^^ Όπως μας διαβεβαιώνεται αρμοδίως, τα Rafale ακόμα και μετά το στάδιο προσαρμογής τους, δεν θα συμμετάσχουν ποτέ σε εναέριους «σκυλοκαβγάδες». Αυτή τη δουλειά θα συνεχίσουν να την κάνουν τα Mirage και τα F-16, όπως όλα αυτά τα χρόνια. Τα Rafale, απλώς, θα είναι το φόβητρο των Τούρκων, που θα ξέρουν ότι ανά πάσα στιγμή μπορούν να εμφανιστούν από το πουθενά και να φέρουν «τα πάνω – κάτω».
### Οι ισορροπίες στον αέρα θα αλλάξουν δραματικά υπέρ της Ελλάδας, ωστόσο, από το τέλος του ερχόμενου καλοκαιριού. Για τότε, όπως μαθαίνουμε, τοποθετείται χρονικά η άφιξη στην Τανάγρα άλλων έξι μαχητικών Rafale. Θα προέρχονται από την κατηγορία των πολύ ελαφρώς μεταχειρισμένων της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ετοιμοπαράδοτων.
ΥΓ: Και οι Τούρκοι; Σ’ αυτή τη φάση, απλώς, παρακολουθούν, χωρίς να έχουν περιθώρια αντίδρασης. Η παραγωγή δικού τους μαχητικού ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας, ενώ το αμερικανικό εμπάργκο τους στερεί κάθε δυνατότητα ελιγμών
ΥΓ 1: Το μόνο που έκαναν ήταν να αιτηθούν τη μετεγκατάσταση Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας του Κουβέιτ σε βάση τους, κοντά στην Άγκυρα. Για να τα «μελετήσουν».
*** Με την ευκαιρία: Αληθεύει ότι προ ημερών έγινε η πρώτη – τα τελευταία 59 χρόνια -απευθείας πολιτική (μάλλον εμπορική) αεροπορική πτήση από τη Λάρνακα προς την Τουρκία; Γιατί έτσι ακούμε. Κι αν ναι, για ποιο λόγο;
*** Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο του χιονιά, με την τουλάχιστον ερασιτεχνική διαχείριση του από την εταιρία Αττικές Διαδρομές, θα πρέπει να θεωρείται πολύ πιθανό ότι η προσφυγή της Αττικής Οδού στα δικαστήρια για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το Δημόσιο, λόγω της πανδημίας, αναβάλλεται. Μια τέτοια κίνηση θα προκαλούσε το δημόσιο αίσθημα.
^^^ Η εταιρεία υποστήριζε ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων είχε απώλειες της τάξης των περίπου 87 εκατ. ευρώ, τα οποία και θα διεκδικούσε δικαστικά. Το δημόσιο είχε αρνηθεί εξαρχής να τα καταβάλει
### Το πιθανότερο είναι ότι τώρα θα επικρατήσουν πιο ψύχραιμες απόψεις…
*** Με την ευκαιρία: Ένα από τα κρισιμότερα συμπεράσματα που προέκυψε από την σφοδρή χιονόπτωση της Δευτέρας – Τρίτης ήταν πως στην Πολιτική Προστασία δεν υπάρχει καμία συνέχεια τεχνογνωσίας. Κανείς δεν «χτίζει» κάτι πάνω σε κάτι άλλο που προϋπάρχει, αλλά κάθε φορά που αλλάζει η πολιτική ηγεσία της όλα ξεκινούν από την αρχή.
^^^ Ο βασικός λόγος; Κάθε κυβέρνηση που αλλάζει ή ακόμα και κάθε προϊστάμενος υπουργός που αποχωρεί, παίρνει μαζί του και το όποιο know how έχει αποκτηθεί. Και κάπως έτσι βρίσκει εφαρμογή ο αρχέγονος κανόνας του «φτου κι απ’ την αρχή».
### Ο ίδιος ισχύει για όλο το κράτος, στην πραγματικότητα…
*** Η ελληνική αγορά είναι αντικειμενικά μια μικρή αγορά. Οι δουλειές που βγαίνουν, μπορεί να είναι πολύ αυξημένες τελευταία, ωστόσο οι περισσότερες δεν είναι καν μεσαίας κλίμακας, για τα διεθνή στάνταρ. Κι όμως, ο Τζέιμι Ντάιμον, το μεγάλο αφεντικό της JP Morgan, πήρε το αεροπλάνο και ήρθε στην Αθήνα, για να διεκδικήσει το μερίδιο των deals που θεωρεί ότι δικαιωματικά πρέπει να πάρει η τράπεζα του στην Ελλάδα.
^^^ Σαν να λέμε ότι το αφεντικό μιας ελληνικής συστημικής τράπεζας επισκέφθηκε για μιάμιση μέρα το υποκατάστημα της τράπεζάς του σε μια μικρή ελληνική επαρχιακή κωμόπολη, επειδή το μερίδιο των εργασιών της εκεί υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της.
### Αυτή είναι η λογική των Αμερικανών, όταν μιλάνε για business…