THEPOWERGAME
Μαθαίνουμε πως το Green Key, το γνωστό σήμα που δίνεται ως επιβράβευση στις ξενοδοχειακές μονάδες που πληρούν ένα υψηλό περιβαλλοντικό προφίλ είναι στα σκαριά για μια νέα κίνηση. Θα γίνει ένα deal που θυμίζει πρακτικές μεγάλων tour operator και που, ενδεχομένως να ανεβάσει την Ελλάδα στην πρώτη θέση διεθνώς όσον αφορά τις επιδόσεις της στη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού.
Εκείνο όμως που αξίζει να αναφέρουμε είναι, πως, η πληροφορία αυτή, όταν λάβει «σάρκα και οστά» θα ανοίξει τον δρόμο και σε κάτι άλλο εξίσου σημαντικό: την εργαλειοποίηση του eco-label και εν προκειμένω του Green Key.
Με απλά λόγια: τι θέλει ένας ξενοδόχος; Στήριξη. Να μπει σε προγράμματα ΕΣΠΑ για παράδειγμα. Τι λένε από τη δική τους πλευρά κυβέρνηση και τουριστικοί φορείς; Πως βασική προϋπόθεση για την ανάκαμψη της οικονομίας του τουρισμού είναι η προστασία του περιβάλλοντος.
Επομένως έχουμε και λέμε: οι επιχειρηματίες που θα ακολουθούν τις καλές πρακτικές του Green Key που ως γνωστόν έχει ορίσει ο διεθνής οργανισμός Foundation for Environmental Education, θα έχουν και ευκολότερη πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία ή προγράμματα.
Μήπως λοιπόν το Green Key αποτελέσει το έναυσμα και βασικό κλειδί στον δρόμο προς τη βιώσιμη ανάπτυξη;
Αίτημα για παράταση του προγράμματος «Γέφυρα»
Αντίθετα με το Γεφύρι της Άρτας, που ολημερίς το χτίζανε, το βράδι γκρεμιζόταν, το πρόγραμμα «Γέφυρα» που δημιουργήθηκε μεσούσης της πανδημίας και προς αντιμετώπισή της, καλά κρατεί. Τόσο η ανταπόκριση του κοινού στο Γέφυρα Ι που αφορούσε ιδιώτες, όσο και των επιχειρηματιών στο Γέφυρα ΙΙ, ώθησαν το οικονομικό επιτελείο στο να ζητήσει έξωθεν παράταση του προγράμματος. Συγκεκριμένα, έχει ήδη υποβληθεί αίτημα για παράταση του Γέφυρα Ι προκειμένου οι πληγέντες του κορωνοϊού να μπορούν να λάβουν κρατική επιδότηση για την εξυπηρέτηση των δανείων τους, μέχρι και το τέλος του έτους.
Σύντομα, αναμένεται η απάντηση των θεσμών. Άλλωστε, η πρώτη Γέφυρα… «κατακρημνίζεται» τον Σεπτέμβριο (λήξη προγράμματος).
Η ελληνική μόδα…μιλά ισπανικά
Ότι οι Έλληνες προτιμούν ρούχα και παπούτσια από την Ισπανία είναι γνωστό – αρκεί μια βόλτα στην αγορά.. – και επιβεβαιώνεται από τα επίσημα στοιχεία: η Ελλάδα είναι η 12η χώρα εισαγωγής ισπανικών ενδυμάτων. Οι ισπανικές εξαγωγές ανήλθαν στα 355 εκατ. ευρώ το 2019, μειώθηκαν όμως σχεδόν 40% το 2020.
Δεν είναι όμως τόσο γνωστό πως και οι ελληνικές εξαγωγές ρούχων στην Ισπανία πηγαίνουν καλά έως και πολύ καλά. Το 2019 ανήλθαν στα 87,5 εκατ. ευρώ και το 2020 μειώθηκαν μεν λόγω της πανδημίας στα 60,9 εκατ. ευρώ, διατηρήθηκαν, όμως, σε υψηλότερο επίπεδο από το 2018.
«Οι ελληνικές εξαγωγές μόδας στην Ισπανία είναι αξιοσημείωτες και σημειώνουν σημαντική άνοδο τα τελευταία έτη», επισημαίνει σε ανάλυσή του το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μαδρίτη και τονίζει ότι «οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν μακροχρόνια παρουσία στην ισπανική αγορά, έχουν την απαραίτητη γνώση για τις εδώ τάσεις και οφείλουν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που έχουν επικρατήσει μετά την πανδημία».
Βασικά χαρακτηριστικά των νέων συνθηκών; Η στροφή των Ισπανών καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και η ευαισθητοποίησή τους για ζητήματα περιβάλλοντος, εργασιακών συνθηκών και άλλων βιώσιμων πρακτικών.