THEPOWERGAME
Μαθαίνουμε πως αυξάνονται οι συζητήσεις μεταξύ της υπουργού Πολιτισμού και ορισμένων επιχειρηματιών – συλλεκτών αντικειμένων και έργων τέχνης -όσον αφορά την συμβολή τους στο εγχείρημα ανάπλασης του νέου Τατοΐου.
Όπως ακούμε, υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο να παραχωρήσουν είτε ως δωρεά, είτε ως ένα μακροχρόνιο δάνειο κάποιες αντίκες που είχαν «χτυπήσει» και αποκτήσει σε κάποιες δημοπρασίες του εξωτερικού, όπως εκείνη τη μεγάλη δημοπρασία που είχε γίνει το μακρινό 2007 μέσω του οίκου Christie’s στο Λονδίνο. Στο παιχνίδι, μάλιστα, μας λένε, μπαίνουν και ιδιώτες από το εξωτερικό.
Βέβαια οι όχι και τόσο μυημένοι στην τέχνη ίσως να μη θυμόσαστε τη δημοπρασία αλλά το παρασκήνιο… Διότι ήταν τότε υπουργός Πολιτισμού ο Γ. Βουλγαράκης ο οποίος είχε τηλεφωνήσει στους υπεύθυνους του οίκου Christie’s μόλις ένα 24ωρο πριν από τη διεξαγωγή του μεγάλου γεγονότος, ζητώντας να… διακοπεί με την αιτία «παράνομης εξαγωγής πολιτιστικών αγαθών από την ελληνική επικράτεια».
Εν πάση περιπτώσει, είχε σταλεί και ένα εξώδικο στον οίκο αλλά όλα κύλησαν ομαλά και τα αντικείμενα έφεραν ένα τζίρο στα 14 εκατ. ευρώ. Μένει τώρα να δούμε αν θα «επιστρέψουν» οι καθρέφτες, οι ασημένιες φιάλες, τα φαμπερζέ και τα επιχρυσωμένα σερβίτσια πίσω στο νέο Τατόι. Και βέβαια, αν θα κοινοποιηθεί ή… θα μείνει entre nous η προέλευση της συλλογής.
Τα καλά (τουριστικά) νέα
Μπορεί τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού να μην φτάνουν εκείνα του 2019, αλλά σε ένα σημείο δείχνουν μεγάλη βελτίωση. Είναι η κατά κεφαλήν δαπάνη του επισκέπτη της χώρας. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, η κίνηση τους πρώτους έξι μήνες παρέμεινε στο -80% του 2019 στους πρώτους έξι μήνες του έτους, αλλά τα έσοδα ανά επισκέπτη ήταν κατά 13% αυξημένα. Μάλιστα στον μήνα Ιούνιο -πρακτικά τον πρώτο μήνα των διακοπών αφού ο τουρισμός άνοιξε 14 Μαίου- η κατά κεφαλήν δαπάνη ανήλθε σε 728 ευρώ, αυξημένη κατά 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Πρόσκαιρη ανακούφιση
Επιστρέφουν τα χαμόγελα στην H&M, καθώς οι πωλήσεις επανέρχονται στα προ πανδημίας επίπεδα μετά όμως από μια ομολογουμένως μακρά περίοδο μεγάλων πιέσεων που έφεραν το ξένο μάνατζμεντ σε πολύ δυσχερή θέση. Οι πωλήσεις του πολυεθνικού γκρουπ στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης 2020/2021 -αφορά τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο- κατέγραψαν αύξηση 46%, με τον τζίρο σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου να σημειώνει κάμψη +18%. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα καταγράφηκε η τρίτη χειρότερη επίδοση σε σύνολο 61 χωρών, όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, καθώς οι πωλήσεις εμφάνισαν πτώση 50% στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Δεκέμβριος 2020 – Φεβρουάριος 2021). Για καιρό δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ανέφεραν πως η Ελλάδα για τον σουηδικό όμιλο ένδυσης δεν αποτελεί τη χώρα που θα περίμεναν κάποιοι και πως χρειάζεται ξεχωριστή διοίκηση εδώ αφού τα αποτελέσματα είναι διαρκώς «ζόρικα». Το κοντινό μέλλον όμως θα δείξει που θα κάτσει η μπίλια.
Άρχισαν τα παράπονα
Νέες γκρίνιες από μερίδα εστιατόρων. Αφού έλαβαν περί τα 250-280 εκατ. ευρώ επιδότηση για τα σπασμένα της πανδημίας του 2020, τώρα γκρινιάζουν για τα νέα μέτρα με τους ανεμβολίαστους που θα τραβήξουν όλο το ερχόμενο χειμώνα, αρχής γενομένης από 13 Σεπτεμβρίου μέχρι 31 Μαρτίου 2022.
Οι εκπρόσωποι «γκρινιάζουν» ότι ποτέ στο παρελθόν δεν προαναγγέλθηκε μια τόσο μακρά περίοδος lockdown, έστω και αν αυτό αφορά ένα μέρος του πληθυσμού, τους ανεμβολίαστους. Το μέτρο, όπως λένε, θα είναι ιδιαίτερα «σκληρό» για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν εξωτερικούς χώρους εστίασης και οι οποίες από τις αρχές του έτους μέχρι τις 13 Σεπτεμβρίου δεν λειτουργούν, ενώ μετά τις 13 Σεπτεμβρίου πρακτικά θα υπολειτουργούν αφού η πρόσβαση θα είναι επιλεκτική.Χθες βεβαίως μίλησε ο υπουργός Υγείας. Tώρα οι φορείς της εστίασης αναμένουν να μιλήσουν οι υπουργοί Οικονομικών και Ανάπτυξης…