THEPOWERGAME
Από Αύγουστο χειμώνα του 2022 για τη ΛΑΡΚΟ
-Προς νέα παράταση οδεύουν οι δύο διαγωνισμοί για την πώληση περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ, ένας από το ΤΑΙΠΕΔ και ένας από τον ειδικό διαχειριστή. Όσο δεν επιλύονται, με νομοθετική ρύθμιση, οι παλαιές περιβαλλοντικές αμαρτίες της βιομηχανίας σιδηρονικελίου, οι υποψήφιοι θα απέχουν. Γιατί; Μα γιατί θα κληθούν να καταβάλλουν τεράστιο κόστος. Μέχρι να λυθεί αυτό το ζήτημα, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών θα αναβάλλεται.
-Κάποιοι προβλέπουν πως πάμε για το 2022 κάτι που σημαίνει πως το δημόσιο θα χρειαστεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επιπλέον για να συνεχίσει να λειτουργεί η ΛΑΡΚΟ. Στο δεύτερο στάδιο των δύο διαγωνισμών είχαν περάσει έξι σχήματα και συγκεκριμένα οι COMMODITY & MINING INSIGHT IRELAND LIMITED, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD HOLDINGS AG, Μυτιληναίος, SOLWAY INVESTMENT GROUP LIMITED, THARISA PLC και TRAFIGURA GROUP Pte Ltd.
Μεγάλος διαγωνισμός από την Εγνατία Οδό ΑΕ
-Ένα μεγάλο έργο, με προϋπολογισμό κοντά στα 48 εκατ. ευρώ, προκήρυξε την Παρασκευή η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ. Πρόκειται για τον δεύτερο διαγωνισμό που αφορά στον νέο κάθετο οδικό άξονα που θα συνδέει τη χώρα μας με την Βουλγαρία, τον άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Η πρώτη εργολαβία στον κάθετο άξονα εκτελείται από την ΑΚΤΩΡ, ενώ με τον δεύτερο διαγωνισμό θα αναβαθμιστεί ένα ακόμα τμήμα, μήκους 10,6 χιλιομέτρων (Μελίβοια – Δημάριο).
-Ο παραχωρησιούχος της Εγνατίας Οδού (εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένονται εξελίξεις για την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Egis Projects) θα αναλάβει την αναβάθμιση σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου δύο άλλων τμημάτων κάθετων αξόνων. Των τμημάτων Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και Χριστός – Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων.
Ζουν και βασιλεύουν οι «μαϊμού» ενεργειακές κοινότητες
-Ο ίδιος ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας είχε υποστηρίξει προ εβδομάδων στη Βουλή πως ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ για τις ενεργειακές κοινότητες επέτρεψε τη δράση αετονύχηδων οι οποίοι «έσπαζαν» μεγάλα φωτοβολταϊκά έργα σε μικρές αιτήσεις προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή τελών και να αδειοδοτηθούν ταχύτερα.
-Επειδή δήθεν είναι ενεργειακές κοινότητες διαφορετικών μικροεπενδυτών ενώ στην πραγματικότητα πίσω από την επένδυση βρίσκεται μία και μοναδική εταιρεία που έχει καταθέσει 50 και 100 διαφορετικές αιτήσεις. Ένας από αυτούς τους αετονύχηδες συνεχίζει, πάντως, να κάνει παιχνίδι στη Δυτική Μακεδονία. Μάλλον επειδή έχει τους κατάλληλους συνεταίρους – συνεργάτες.
Φούσκωσε το πορτοφόλι της Goldair Cargo
-Κατά γενική ομολογία το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά. Όμως κάποιες επιχειρήσεις κατάφεραν, παρά τη μείωση των δραστηριοτήτων τους να εμφανίσουν ανάπτυξη σε άλλους δείκτες. Όπως στα ταμειακά τους διαθέσιμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Goldair Cargo εταιρεία διεθνών μεταφορών και logistics που παρά το γεγονός ότι ο τζίρος της μειώθηκε πέρυσι 8,01% στα 45,366 εκατ. ευρώ αύξησε σημαντικά το …πορτοφόλι της.
-Τα Ταμειακά Διαθέσιμα και Ισοδύναμα της 31/12/2020 εμφανίζονται αυξημένα κατά 26,99% στα 15,193 εκατ. ευρώ. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα παρουσίασαν μείωση κατά 19,11% τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 2,848 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κόπηκαν στο μισό υποχωρώντας στα 1,8 εκατ. ευρώ.