Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

ΣΕΛΠΕ: Η οικονομική κρίση θα κρατήσει μέχρι και το 2022

Η οικονομική κρίση θα κρατήσει μέχρι το 2022, λόγω της πανδημίας, υποστηρίζουν 8 στους 10 καταναλωτές. Ταυτόχρονα, ένας στους πέντε θα συνεχίσει να φοράει μάσκα για κάποιο διάστημα και μετά το τέλος της πανδημίας. Μάλιστα, ο φόβος και τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, κάνει το 50% των Ελλήνων να μην κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι, καθώς ο ένας στους δύο δηλώνει ότι επηρεάζεται από τα επίπεδα εμβολιασμού στη χώρα.

Αυτά προκύπτουν από την 4η μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, για την καταγραφή των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, καταγράφεται ανησυχία του κοινού σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην οικονομία, με το 83% του κοινού να θεωρεί ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα συνεχιστεί και το 2022, ενώ το 14% θεωρεί ότι θα κρατήσει ως το τέλος του 2021 και το 3% ότι έχει ήδη τελειώσει. Ωστόσο, παρά την ανησυχία για τις οικονομικές εξελίξεις, η εικόνα σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην αγοραστική συμπεριφορά είναι διαφορετική. Αξιοσημείωτο είναι ότι το κοινό, είτε έχει σταματήσει, είτε αναμένεται να σταματήσει άμεσα τις περισσότερες από τις συνήθειες που υιοθέτησε τον τελευταίο χρόνο μόλις επιλυθεί το υγειονομικό πρόβλημα. Οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν σταδιακά μειώσει την απολύμανση, ενώ δεν έχουν σταματήσει τη χρήση μάσκας, η οποία όμως αναμένεται να σταματήσει άμεσα μόλις βελτιωθεί η κατάσταση. Πάντως το 21% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα σε κάποιες δραστηριότητες, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η έξαρση των κρουσμάτων θα έχει αντίκτυπο στις διακοπές του καλοκαιριού

Ενδιαφέροντα ευρήματα καταγράφονται σε σχέση με τις προβλέψεις των καταναλωτών που αφορούν τις διακοπές του φετινού καλοκαιριού. Μόλις το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές όπως έκαναν κάθε χρόνο. Μάλιστα, το 25% λέει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 46% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα ποσοστό 14% δεν έχει αποφασίσει. Τα ποσοστά αυτά είναι πιο δυσοίωνα σε σχέση με μετρήσεις της άνοιξης του 2021, κάτι που δείχνει και την αναστροφή του κλίματος μετά και τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων εβδομάδων, αλλά και την επίδραση των εξελίξεων στην οικονομία.

Σε σχέση με το θέμα του εμβολιασμού και την αναμενόμενη επίδρασή του στην αγοραστική συμπεριφορά, από την έρευνα προκύπτει πως η επίδραση αυτή είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα καταγράφεται, ότι τα χαμηλά επιδημιολογικά δεδομένα (κρούσματα διασωληνωμένοι κλπ.) σε ποσοστό 61% και η πραγματοποίηση σελφ-τεστ από το προσωπικό των καταστημάτων σε ποσοστό 55%, είναι σημαντικότεροι παράγοντες στην απόφαση για αγορά τουριστικού πακέτου σε σχέση με τον εμβολιασμό του προσωπικού και των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά, περίπου 1 στους 2 επηρεάζεται από τους εμβολιασμούς. Το 48% (το 22% πολύ και το 26% αρκετά) επηρεάζεται από τον εμβολιασμό του ίδιου (του καταναλωτή δηλαδή) και το 47% (το 27% πολύ και το 20% αρκετά) από τον εμβολιασμό του προσωπικού των καταστημάτων. Πάντως το 72% του δείγματος απάντησε, είτε ότι έχει εμβολιαστεί, είτε ότι σκοπεύει να εμβολιαστεί άμεσα.

Τέλος, καταγράφεται το ποσοστό εμβολιασμού, το οποίο οι καταναλωτές πιστεύουν ότι θα πρέπει να επιτευχθεί ώστε να επιστρέψετε στις ίδιες αγοραστικές συνήθειες που είχατε πριν την πανδημία. Το 42% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από το επίπεδο εμβολιασμού, ενώ το 6% δηλώνει ότι έχει επιστρέψει ήδη. Όμως το 53% επιζητεί ένα επίπεδο εμβολιασμού τουλάχιστον 50%, ενώ 1 στους 3 καταναλωτές τουλάχιστον 80%.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021, σε δείγμα 857 καταναλωτών πανελλαδικά. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!