Γ.Δ.
1493.11 0,00%
ACAG
0,00%
6.03
BOCHGR
0,00%
4.78
CENER
0,00%
9.81
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.15
EVR
0,00%
1.475
NOVAL
0,00%
2.345
OPTIMA
0,00%
12.9
TITC
0,00%
41.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.8
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
4.285
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.23
ΑΣΚΟ
0,00%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
0,00%
5.71
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.945
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.4
ΔΑΑ
0,00%
8.1
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.29
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.95
ΕΕΕ
0,00%
32.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.796
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
0,00%
2.27
ΕΛΛ
0,00%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
0,00%
7.68
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
2.135
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.21
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.333
ΕΧΑΕ
0,00%
4.72
ΙΑΤΡ
0,00%
1.605
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0209
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.56
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.086
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.05
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.21
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.466
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.42
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.05
ΚΡΙ
0,00%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.78
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.6
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.94
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
0,00%
21
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
0,00%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.296
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
27.3
ΟΛΠ
0,00%
29.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.799
ΟΤΕ
0,00%
14.58
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.14
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.53
ΠΕΙΡ
0,00%
4.11
ΠΕΡΦ
0,00%
5.64
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.22
ΠΛΑΘ
0,00%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.22
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.685
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.585
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.9
ΣΠΙ
0,00%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
3.96
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

NielsenIQ: Δυναμική ανάπτυξη στο λιανεμπόριο τροφίμων το α΄ εξάμηνο

Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +1,1% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα FMCGs στο σύνολό τους παρουσιάζουν παρόμοια τάση, στο +1,0%, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η NielsenIQ.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων,  τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +2,3%, ενώ  οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με το 2020, κατά -3,5%  & -2,1% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα όπου το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν οριακή μείωση στο -0,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) εξακολουθούν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,2% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο αρκετά πιο μετριοπαθή, ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών η Αττική είναι η μοναδική περιφέρεια, που παρουσιάζει αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, στο -0,9%, ενώ αντίθετα η Πελοπόννησος αναπτύσσεται συγκριτικά πιο θετικά, με +5,8%.

Τέλος, για το σύνολο του εξαμήνου εξακολουθούν οι κατηγορίες των αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3). Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι    (-21,8%).

Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχε εκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!