THEPOWERGAME
Την πολιτική για την υλοποίηση του τριετούς σχεδίου για την ασφαλή επανεκκίνηση του τουρισμού παρουσίασε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Κωνσταντίνος Ζήκος, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου για τον οινοτουρισμό στην Σαντορίνη.
«Ο ΕΟΤ αλλάζει. Προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Καινοτομεί και δουλεύει πολύ συστηματικά βλέποντας μπροστά, συγκλίνοντας κάθε μέρα και περισσότερο με τις πραγματικές ανάγκες της τουριστικής αγοράς», υπογράμμισε δίνοντας έμφαση στην τόνωση της επιχειρηματικότητας και την αύξηση της απασχόλησης στον τουριστικό κλάδο , αλλά και το σχέδιο στήριξης των θεματικών μορφών τουρισμού.
Πλέον, όπως είπε ο κ. Ζήκος, ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος της χώρας αλλάζει και φεύγει από το μοντέλο ήλιος-θάλασσα βασιζόμενο πλέον στο τρίπτυχο άνθρωποι- αξίες – εμπειρίες. «Αυτό ακριβώς εκφράζει και το κεντρικό μας moto All You Want is Greece», τόνισε κάνοντας αναφορά στο ισχυρό πρόγραμμα προβολής του ΕΟΤ συνολικού προϋπολογισμού 22,9 εκατομμυρίων ευρώ.
Μιλώντας για τον αγώνα κατά της πανδημίας COVID-19 ο κ. Ζήκος τόνισε ότι τους 14 μήνες τόσο στην κυβέρνηση όσο και στον ΕΟΤ δίνεται μια μεγάλη μάχη για να κρατηθεί όρθιος ο τουρισμός και εξέφρασε την ελπίδα πως αν το 2020 ήταν έτος επιβίωσης, τότε το 2021 θα είναι μια χρονιά ανάκαμψης
Ο ΕΟΤ βάζει την Ελλάδα στη διεθνή αγορά οινοτουρισμού
«Ολοένα και περισσότεροι λάτρεις του κρασιού, αλλά και ταξιδιώτες, έρχονται στην Ελλάδα για να συνδυάσουν τις διακοπές τους με μια ξεχωριστή οινική εμπειρία, που περιλαμβάνει όχι μόνο την απόλαυση του ελληνικού κρασιού, αλλά και την επίσκεψη στα οινοποιεία της χώρας μας», είπε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, τονίζοντας πως το ελληνικό κρασί αναδεικνύεται σε ισχυρό πόλο έλξης για τον ελληνικό τουρισμό.
Μάλιστα, όπως πληροφόρησε, η βιομηχανία γύρω από τον οινοτουρισμό έχει αυξηθεί σημαντικά κατά την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, 27 εκατομμύρια ταξιδιώτες δηλαδή το 17% των Αμερικανών που κάνουν ταξίδια αναψυχής, έχουν ασχοληθεί με δραστηριότητες που σχετίζονται με τη μαγειρική και το κρασί.
Στην Ιταλία το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε περίπου πέντε εκατομμύρια ταξιδιώτες, με έσοδα 2,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Ζήκο, οι ποικιλίες σταφυλιών που διαθέτει η ελληνική γη σε συνδυασμό με το ευνοϊκό το κλίμα κάνουν τα ελληνικά κρασιά να ξεχωρίζουν σε πολλούς διαγωνισμούς τροφίμων και ποτών.
«Εϊναι ο βασικότερος λόγος για τον οποίο θα πρέπει να αξιοποιηθούν παραγωγικά για τη χώρα μας», τόνισε.
Πως όμως θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο; «Με τη διασύνδεση της παραγωγικής αυτής δραστηριότητας με τον τουρισμό», απαντά ο κ. Ζήκος πιστεύοντας ότι ο συνδυασμός αυτός θα είναι εξαιρετικά προσοδοφόρος ώστε να συμβάλει στην βελτίωση της οικονομικής ανάπτυξης στη χώρα μας.
Νέα ειδική αγορά
Το συνέδριο οινοτουρισμού που έγινε στη Σαντορίνη σηματοδοτεί την έναρξη του νέου στοιχήματος του του ΕΟΤ επομένγια μια νέα τουριστική αγορά που θα αποτελείται από τουρίστες με ένα ειδικό προφίλ.
«Έχουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα τα οποία σχετίζονται με την γαστρονομία και την γευσιγνωσία κρασιών κάθε τόπου. Όσοι απ’ αυτούς είναι λάτρεις των ποιοτικών κρασιών θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν και κάτι παραπάνω για να τα απολαύσουν. Πρόκειται επομένως για μια ειδική μορφή εναλλακτικού τουρισμού η οποία μπορεί να δώσει επιπρόσθετα οφέλη στη χώρα μας. Εκτός από τα έσοδα που προκύπτουν από την τουριστική κίνηση που δημιουργείται μπορεί να οδηγήσει και σε αύξηση των πωλήσεων κρασιού με αύξηση των εξαγωγών σε νέες αγορές», ανέφερε ο κ. Ζήκος.
«Είμαι σίγουρος πως η εκδήλωση που διοργανώνουμε σήμερα επανατοποθετεί και ενισχύει την θέση της Σαντορίνη στον οινικό χάρτη της Ελλάδας, δίνοντας μια χρυσή ευκαιρία στην ευλογημένη αυτή γη να συνεχίσει να αναπτύσει τον κλάδο του οινοτουρισμού.
Άλλωστε, σύμφωνα με τους ειδικούς, το κρασί είναι μυσταγωγία και το καλό κρασί είναι τέχνη. Είναι «εμφιαλωμένη ποίηση», κατέληξε, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ότι ο οινοτουρισμός μπορεί να αποτελέσει τη ναυαρχίδα του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας.