THEPOWERGAME
Τη δέσμευσή της ότι θα κάνει ο, τι περνά από το χέρι της για την ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στο επόμενο διάστημα εξέφρασε η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου Οινοτουρισμού με θέμα: «Ελληνικός Οινοτουρισμός: Στρατηγικές και Προοπτικές για την μετά-Covid εποχή» που πραγματοποιήθηκε στις 6 Ιουλίου στη Σαντορίνη.
Αναλύοντας τις νέες πολιτικές προτεραιότητες και στρατηγικές για τον οινοτουρισμό, παρατήρησε πως η τάση να αναζητά ο τουρίστας, ολοένα και πιο έντονες ποιοτικά εμπειρίες, στην Ελλάδα πέρα από το κλασσικό μοντέλο του ήλιου και της θάλασσας, έχει δυναμώσει μετά την πανδημία COVID-19.
Για αυτό τον λόγο, όπως είπε, ο θεματικός τουρισμός θα αποτελέσει μια ξεχωριστή υπεραξία στο Ελληνικό τουριστικό προϊόν με κεντρικό στόχο να γίνει η Ελλάδα κορυφαίος προορισμός για τουρίστες που μέχρι τώρα δεν την έχουν επισκεφθεί.
Άλλωστε, όπως χαρακτηριστικά πρόσθεσε , κατά την ομιλία της «ο οινοτουρισμός αποτελεί μία από εκείνες ακριβώς τις μορφές που προάγουν την τουριστική οικονομική ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινωνίες».
Οι νέες ενέργειες
Αναφερόμενη στην πρόσφατη παρουσίαση που έκανε στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μαζί με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, η Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε πως σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση του πλάνου θα παίξει το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του υπουργείου, αλλά κυρίως το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το «Ελλάδα 2.0» .
Ακόμη, ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού, που θα προωθήσει τις μέγιστες δυνατές συνέργειες όλων των φορέων όσον αφορά την προώθηση του ελληνικού οίνου και οινοτουρισμού.
Όπως τόνισε, το νέο Συμβούλιο θα έχει στόχο τη διαρκή ενημέρωση του υπουργείου Τουρισμού για ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης της ειδικής και πολλά υποσχόμενης αυτής κατηγορίας τουρισμού, καθώς και τη μέριμνα για την προώθηση και προβολή των αξιοθέατων οινικού τουρισμού: των αμπελιών, των επισκέψιμων οινοποιείων αλλά και των μονάδων παραγωγής, στο πλαίσιο υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Ανάπτυξης για τον οινοτουρισμό.
Μάλιστα, στο Συμβούλιο θα συμμετέχουν stakeholders τόσο του δημοσίου με τα συναρμόδια υπουργεία όσο και του ιδιωτικού τομέα είπε, αναφερόμενη στο παράδειγμα της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), αλλά και της Εθνικής Επιτροπής Οινοτουρισμού
Στη νέα στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού εντάσσεται και μια σειρά πρωτοβουλιών για τη προώθηση ελληνικών γαστρονομικών προϊόντων, περιλαμβανομένου του οίνου, στα ελληνικά εστιατόρια και ξενοδοχεία, σε συνεργασία με τους σχετικούς φορείς της αγοράς.
Τι αλλάζει στο Σήμα Επισκέψιμων Οινοποιείων
Η κ. Ζαχαράκη αναφέρθηκε στα σημαντικά συμπεράσματα που αναδείχθηκαν μέσω μιας πολύ σημαντικής έρευνας που έγινε μέσω ερωτηματολογίου προς τα οινοποιεία:
Πάνω από το 63% των οινοποιείων είναι επισκέψιμα χωρίς εισιτήριο, ενώ περισσότερο από το 78% είναι πλήρως προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία. Ακόμη το 48,5% δέχεται περισσότερους από 1.500 επισκέπτες ετησίως με το 84% των οινοποιείων να διαθέτει διαρκείς υπηρεσίες ξενάγησης
«Μέσω των απαντήσεων, αναγνωρίστηκε η συμβολή του Σήματος σε τομείς όπως η ανάπτυξη του οινοτουρισμού, η ανάδειξη της Ελληνικής Αμπελουργίας και των Ελληνικών Κρασιών, η προστασία, ανάδειξη και προβολή της οινικής ταυτότητας και παράδοσης της χώρας μας, η προσέλκυση τουριστών υψηλής εισοδηματικής στάθμης, η δημιουργία μοναδικής και αυθεντικής εμπειρίας στους επισκέπτες», πληροφόρησε η κ, Ζαχαράκη ενώ τόνισε πως ήδη, το υπουργείο ανταποκρίνεται στο αίτημα για περαιτέρω προβολή, ειδικά διαδικτυακή.
Επόμενη στάση… η Δυτική Μακεδονία
Μετά τη Σαντορίνη που αποτέλεσε την αφετηρία για την υλοποίηση του νέου σχεδίου, θα ακολουθήσει η Δυτική Μακεδονία, έναν τόπο που όπως είπε η κ. Ζαχαράκη, μπορεί να μην έχει θάλασσα, αλλά διαθέτει εξαιρετικά οινικά προϊόντα.
«Μόνο η συνολική συνεκτική και συμπληρωματική θεώρηση των πολλών πτυχών του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μπορεί να οδηγήσει τον ελληνικό τουρισμό στην θέση που του αξίζει. Μόνο έτσι θα κάνουμε την τόσο απαραίτητη μετάβαση από ένα μοντέλο που βασίζεται στην ποσότητα, σε ένα μοντέλο που βασίζεται στην ποιότητα. Και αυτό δεν θα είναι μόνο κέρδος για τον τουρισμό και συνολικά για την οικονομία, αλλά και για τη βιωσιμότητα και την αειφορία στη χώρα μας», υπογράμμισε.
Το συνέδριο οργάνωσε το υπουργείου Τουρισμού με τον ΕΟΤ με τη στήριξη της AEGEAN στο πλαίσιο του διήμερου Οινοτουρισμού.
Συμμετείχαν ξένοι και Έλληνες θεσμικοί παράγοντες του οινοτουρισμού, πρέσβεις ξένων χωρών με ειδικότερο ενδιαφέρον για τον ελληνικό οινοτουρισμό (Γαλλία, Γερμανία, Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο), ειδικοί του οίνου και του οινοτουρισμού, και Έλληνες παραγωγοί.
Εκτός από την κ. Ζαχαράκη, συμμετείχε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Βίκυ Λοϊζου, ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Κωνσταντίνος Ζήκος, η Δρ. Παναγιώτα Διονυσοπούλου, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης
Τουριστικής Πολιτικής του υπουργείου Τουρισμού, ο Δήμαρχος Θήρας Αντώνης Σιγάλας, ο José Antonio Vidal, ιδρυτής και πρόεδρος του Παγκόσμιου Οργανισμού Οινοτουρισμού (GWTO), ο Dr. Ignacio Sanchez Recarte, γενικός διευθυντής CEEV (Comité Européen des Entreprises Vins), η Δρ. Μαρία Αλεμπάκη, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Αγροτικής Οικονομίας και Κοινωνιολογίας Αττικής του ΕΛ.Γ.Ο. «Δήμητρα», ο Ιωάννης Καρακάσης, Master of Wine, ο Ιωάννης Βογιατζής, πρόεδρος του ΕΔΟΑΟ και του ΣΕΟ, ο Νικόλαος Μηλιαράκης, εκπρόσωπος του “Wines of Crete”, κ.α.