THEPOWERGAME
Εκτόξευση κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων στη Γερμανία, με τη φέτα να διατηρεί την πρώτη θέση στις προτιμήσεις. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Κεντρικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Αρχής της Γερμανίας (DESTATIS) για το έτος 2020, οι ελληνικές εξαγωγές της συγκεκριμένης κατηγορίας σημείωσαν αύξηση 18,8% έναντι του 2019. Η Γερμανία παραδοσιακά αποτελεί τη πρώτη αγορά προορισμού των ελληνικών εξαγωγών της εν λόγω κατηγορίας, με μερίδιο το οποίο ανήλθε για το 2020 στο 23,4% περίπου. Η αξία των εξαγωγών φέτας, ειδικότερα, ανήλθε σε 137,11 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 6,6% έναντι του 2019.
Εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση 26,7% των ελληνικών εξαγωγών φρούτων, φθάνοντας τα 187,1 εκατ. ευρώ. Η Γερμανία απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών φρούτων το 2020 με μερίδιο 16,5%. Τα ελληνικά σταφύλια βρέθηκαν στη πρώτη θέση της εν λόγω κατηγορίας συνολικής με άνοδο 37,4%, ακολουθούμενα από τα κεράσια με άνοδο 119,8%, τα ροδάκινα με 9,6% και οι φράουλες με άνοδο 77,7%.
Σε υψηλή θέση, την 6η, βρίσκονται τα παρασκευάσματα λαχανικών, καρπών και φρούτων, οι
εξαγωγές των οποίων ανήλθαν σε 178,6 εκατ. ευρώ και άνοδο 11,3% έναντι του 2019.
Σημειώνεται πως η Γερμανία αποτέλεσε τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό, μετά τις ΗΠΑ, με ποσοστό 15,9%.
Οριακή μείωση, της τάξεως του 1%, κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές ποτών φθάνοντας στα 70,8 εκατ. ευρώ. Ενίσχυση παρουσιάζουν και οι εξαγωγές ούζου σε ποσοστό 15,7%, φθάνοντας στα 24,19 εκατ. ευρώ. Τα παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά ενίσχυσαν επίσης τις εξαγωγές τους κατά 14,9%, φθάνοντας στα 57,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα νωπά λαχανικά επίσης κατέγραψαν βελτιωμένες επιδόσεις, φθάνοντας στα 44 εκατ. ευρώ.
Σημαντική άνοδο 23,4% κατέγραψαν και οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου φθάνοντας στα 70,6 εκατ. ευρώ, με την Γερμανία να αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το ελληνικό
ελαιόλαδο, μετά την Ιταλία, με μερίδιο 12%.
Συνολικά οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Γερμανία αυξήθηκαν πέρυσι κατά 4,6%, φθάνοντας στα 2,4 δισ ευρώ. Από τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα κυριαρχούν τα τρόφιμα, τα οποία ωστόσο είδαν το μερίδιό τους να μειώνεται, φθάνοντας από 36,8% το 2018 σε 34,5% το 2019 και σε 33,1% το 2020, έτος της κρίσης της πανδημίας του κορονοϊού.