Γ.Δ.
1397.44 -0,46%
ACAG
-0,55%
5.39
BOCHGR
-0,45%
4.38
CENER
-0,58%
8.63
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,44%
2.255
OPTIMA
-0,94%
12.58
TITC
0,00%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,98%
1.416
ΑΒΕ
+6,61%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
+1,69%
3.92
ΑΛΦΑ
-0,74%
1.4685
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-1,40%
9.525
ΑΣΚΟ
-1,46%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,91%
8.7
ΑΤΤ
-1,36%
0.58
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.22
ΒΙΟ
-0,19%
5.23
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
1.82
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.43
ΒΙΟΤ
-6,43%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.6
ΔΑΑ
-1,01%
8.068
ΔΑΙΟΣ
-8,89%
3.28
ΔΕΗ
+0,09%
11.59
ΔΟΜΙΚ
+0,52%
2.885
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,83%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.415
ΕΕΕ
-1,64%
33.64
ΕΚΤΕΡ
+0,13%
1.514
ΕΛΒΕ
+2,15%
4.76
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
1.754
ΕΛΠΕ
+0,81%
6.805
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.86
ΕΛΧΑ
+0,65%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
-1,32%
6.72
ΕΥΑΠΣ
+1,60%
3.17
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,65%
1.997
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.4
ΙΑΤΡ
-2,28%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-1,36%
0.29
ΙΛΥΔΑ
-0,52%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,52%
4.805
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-1,52%
0.906
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,03%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+0,95%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-1,44%
5.46
ΚΡΙ
-1,05%
14.2
ΚΤΗΛΑ
-1,15%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+3,11%
0.928
ΛΑΒΙ
+0,84%
0.72
ΛΑΜΔΑ
+0,71%
7.12
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-5,39%
0.562
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,97%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,15%
3.01
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,25%
19.68
ΜΟΝΤΑ
-1,64%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,96%
24.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,26%
31.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,23%
0.88
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,32%
31.2
ΟΛΥΜΠ
+0,86%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,83%
15.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.788
ΟΤΕ
+0,07%
15.04
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.5
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,85%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,43%
3.477
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.32
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+6,85%
0.312
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.182
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,27%
1.55
ΣΑΡ
0,00%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,61%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-0,97%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.8
ΣΠΙ
-2,34%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.84
ΤΖΚΑ
-1,40%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,28%
3.585
ΧΑΙΔΕ
-5,31%
0.535

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην EY η προετοιμασία διαγωνισμού για λειτουργία

Στην πρόσληψη δύο συμβούλων που θα προετοιμάσουν το διεθνή διαγωνισμό, εκτιμώμενης αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ, για την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προχώρησε η Αττικό Μετρό.

Η EY προσελήφθη ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος και το γραφείο «Γ. Δ. Καλλιμόπουλος – Κ. Θ. Λουκόπουλος – Α. Π. Χιωτέλλης Δικηγορική Εταιρεία» ως νομικός σύμβουλος.

Ταυτόχρονα, όπως είχε δηλώσει προ τριμήνου ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος εξετάζονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται «για να υπάρξει ιδιωτικός πάροχος λειτουργίας» σε μετρό στην Ελλάδα.

Ο ιδιώτης θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά, τα οποία αναμένεται να λειτουργήσουν μέσα στο 2023. Πολλά θα εξαρτηθούν, όμως, από τις εξελίξεις με τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλου».

Στην κοινοπραξία κατασκευής του Mετρό Θεσσαλονίκης (μαζί με την ΑΚΤΩΡ) συμμετέχει και η ιαπωνική HitachiRail η οποία είναι σήμερα μέλος του ομίλου που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης.

Εκτός από τον ιαπωνικό όμιλο που κατά πάσα πιθανότητα θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, στην Ευρώπη λειτουργούν και άλλες γραμμές μετρό από ιδιώτες όπως η ιταλική ΑΤΜ, η γαλλική Keolis, κ.α.

Ο διαγωνισμός για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι στοίχημα για την Αττικό Μετρό αφού για πρώτη φορά αναλαμβάνει ιδιώτης να λειτουργήσει δίκτυο αστικών συγκοινωνιών.

Επιπλέον στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει μία από τις λίγες πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές μετρό στην Ευρώπη με συρμούς χωρίς οδηγό.

Η εταιρεία που θα λειτουργήσει το μετρό πρέπει να έχει επιλεγεί σχεδόν ενάμισι χρόνο νωρίτερα ώστε να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές.

Στην Κοπεγχάγη, που αποτελεί και ένα από τα τελευταία παραδείγματα λειτουργίας γραμμής μετρό χωρίς οδηγό από ιδιώτη, συστάθηκε ένας ολιγομελής κρατικός οργανισμός που εποπτεύει την τήρηση της σύμβασης παραχώρησης.

Η σύμβαση ανατέθηκε στην ιδιωτική εταιρεία MetroService A/S στην οποία συμμετέχουν η ιταλική AziendaTrasportiMilanesi (ATM) και η ιαπωνική HitachiRail STS.

Η ΑΤΜ είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς του Μιλάνου, ενώ η Hitachi είναι ήδη μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης μετά και την εξαγορά της ιταλικής Ansaldo.

Στην Ευρώπη λειτουργούν ελάχιστες γραμμές μετρό χωρίς οδηγό. Εκτός από την Κοπεγχάγη, πλήρως αυτοματοποιημένοι συρμοί μετρό κυκλοφορούν στη γραμμή 9 της Βαρκελώνης και στη γραμμή 14 του Παρισιού.

Αντίστοιχο σύστημα θα εγκατασταθεί και στη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας η σύμβαση για το πρώτο τμήμα της οποίας υπεγράφη αυτές τις ημέρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!