Γ.Δ.
1613.92 -0,26%
ACAG
-0,97%
6.1
AEM
0,00%
4.545
AKTR
-1,65%
5.36
BOCHGR
+1,50%
5.42
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-2,07%
7.1
DIMAND
+0,49%
8.28
EVR
-0,57%
1.735
NOVAL
+0,79%
2.56
OPTIMA
-0,14%
14.02
TITC
-1,20%
41.15
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+3,56%
2.33
ΑΒΕ
+0,23%
0.43
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.81
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,70%
4.28
ΑΛΦΑ
-0,87%
1.8735
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,23%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,62%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-2,47%
7.1
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+0,86%
0.704
ΑΤΤΙΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟ
-0,17%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-0,52%
1.915
ΒΙΟΣΚ
-1,61%
1.525
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,23%
1.535
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
18.84
ΔΑΑ
+5,87%
8.8
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-0,08%
13.32
ΔΟΜΙΚ
-1,42%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,58%
0.386
ΕΒΡΟΦ
-0,77%
1.94
ΕΕΕ
+2,24%
40.08
ΕΚΤΕΡ
+1,46%
2.09
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.19
ΕΛΛ
-0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-1,55%
7.915
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.85
ΕΛΧΑ
-1,85%
2.125
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-0,74%
8.584
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,08%
2.486
ΕΧΑΕ
+0,40%
4.97
ΙΑΤΡ
-0,98%
2.03
ΙΚΤΙΝ
+0,69%
0.3625
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.73
ΙΝΛΙΦ
-0,62%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.068
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.88
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-0,31%
3.22
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
328
ΚΕΚΡ
-1,18%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.304
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.29
ΚΡΙ
-0,61%
16.4
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,48%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,27%
22.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
+0,53%
2.84
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,29%
27.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,41%
2.41
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+0,11%
37
ΝΑΚΑΣ
+3,18%
3.24
ΝΑΥΠ
-0,72%
0.822
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.263
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,40%
28.9
ΟΛΠ
-0,45%
33.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,23%
16.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,47%
14.93
ΟΤΟΕΛ
+0,90%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,27%
4.795
ΠΕΡΦ
-0,74%
5.36
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.98
ΠΛΑΘ
-1,11%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,63%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
-1,14%
1.735
ΣΑΡ
-1,43%
12.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,69%
0.348
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-2,70%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-0,93%
4.24
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην EY η προετοιμασία διαγωνισμού για λειτουργία

Στην πρόσληψη δύο συμβούλων που θα προετοιμάσουν το διεθνή διαγωνισμό, εκτιμώμενης αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ, για την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προχώρησε η Αττικό Μετρό.

Η EY προσελήφθη ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος και το γραφείο «Γ. Δ. Καλλιμόπουλος – Κ. Θ. Λουκόπουλος – Α. Π. Χιωτέλλης Δικηγορική Εταιρεία» ως νομικός σύμβουλος.

Ταυτόχρονα, όπως είχε δηλώσει προ τριμήνου ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος εξετάζονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται «για να υπάρξει ιδιωτικός πάροχος λειτουργίας» σε μετρό στην Ελλάδα.

Ο ιδιώτης θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά, τα οποία αναμένεται να λειτουργήσουν μέσα στο 2023. Πολλά θα εξαρτηθούν, όμως, από τις εξελίξεις με τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλου».

Στην κοινοπραξία κατασκευής του Mετρό Θεσσαλονίκης (μαζί με την ΑΚΤΩΡ) συμμετέχει και η ιαπωνική HitachiRail η οποία είναι σήμερα μέλος του ομίλου που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης.

Εκτός από τον ιαπωνικό όμιλο που κατά πάσα πιθανότητα θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, στην Ευρώπη λειτουργούν και άλλες γραμμές μετρό από ιδιώτες όπως η ιταλική ΑΤΜ, η γαλλική Keolis, κ.α.

Ο διαγωνισμός για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι στοίχημα για την Αττικό Μετρό αφού για πρώτη φορά αναλαμβάνει ιδιώτης να λειτουργήσει δίκτυο αστικών συγκοινωνιών.

Επιπλέον στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει μία από τις λίγες πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές μετρό στην Ευρώπη με συρμούς χωρίς οδηγό.

Η εταιρεία που θα λειτουργήσει το μετρό πρέπει να έχει επιλεγεί σχεδόν ενάμισι χρόνο νωρίτερα ώστε να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές.

Στην Κοπεγχάγη, που αποτελεί και ένα από τα τελευταία παραδείγματα λειτουργίας γραμμής μετρό χωρίς οδηγό από ιδιώτη, συστάθηκε ένας ολιγομελής κρατικός οργανισμός που εποπτεύει την τήρηση της σύμβασης παραχώρησης.

Η σύμβαση ανατέθηκε στην ιδιωτική εταιρεία MetroService A/S στην οποία συμμετέχουν η ιταλική AziendaTrasportiMilanesi (ATM) και η ιαπωνική HitachiRail STS.

Η ΑΤΜ είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς του Μιλάνου, ενώ η Hitachi είναι ήδη μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης μετά και την εξαγορά της ιταλικής Ansaldo.

Στην Ευρώπη λειτουργούν ελάχιστες γραμμές μετρό χωρίς οδηγό. Εκτός από την Κοπεγχάγη, πλήρως αυτοματοποιημένοι συρμοί μετρό κυκλοφορούν στη γραμμή 9 της Βαρκελώνης και στη γραμμή 14 του Παρισιού.

Αντίστοιχο σύστημα θα εγκατασταθεί και στη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας η σύμβαση για το πρώτο τμήμα της οποίας υπεγράφη αυτές τις ημέρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!