THEPOWERGAME
«Βρισκόμαστε στα τέλη του Ιουνίου και το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι το πώς η Ελλάδα θα υπερασπιστεί, θα αναπτύξει και θα εξελίξει την εικόνα-ταυτότητα της σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, αλλά και στην μετα-covid εποχή». Τον προβληματισμό αυτό έθεσε από το βήμα της 29ης Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, της μοναδικής εταιρείας στην Ελλάδα που αποτελεί συμμαχία μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
Βασικοί μέτοχοι της Marketing Greece είναι ο ΣΕΤΕ και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), που έχουν επενδύσει πάνω από 8 εκατ. ευρώ για την προώθηση της χώρας, με καμπάνιες που «εξαργυρώθηκαν» από όλες τις αγορές-στόχους του ελληνικού τουρισμού όπως οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Ρουμανία, κ.α.
Μεταξύ των έργων της M.G. το #TillThen, Stay Safe, το αναβαθμισμένο Discovergreece.com που κατέκτησε την Platinum διάκριση στα φετινά Tourism Awards, και η περίφημη καμπάνια “Greek Summer Is A State Of Mind”, που ήδη έχει αποσπάσει τέσσερα βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς.
«Το κομμάτι της προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι μια αποστολή πολυσύνθετη», εξήγησε σε επικοινωνία με το powergame.gr, η κ. Δρέττα.
«Χρειάζεται τεχνογνωσία και αισθητική με γνώμονα τους αποδέκτες στους οποίους απευθύνεται, έτσι ώστε να έχει και το ανάλογο οικονομικό αποτέλεσμα. Τι μήνυμα στέλνουμε, σε ποιο κοινό και πότε», πρόσθεσε, διαπιστώνοντας πολύ πιο αυξημένη προσέλευση σε σχέση με άλλες περιόδους, στο έργο της Marketing Grecce και μάλιστα από διαφορετικές πλευρές (δήμους, περιφέρειες, μεγάλες και μικρές εταιρείες, κ.ο.κ.).
«Συνειδητοποιούμε, ως ελληνικός τουριστικός τομέας, την αξία της επικοινωνίας και των συνεργασιών για την προβολή του ελληνικού τουρισμού με μία όμως διαφορά: σε όλες μας τις δράσεις, βασιζόμαστε πάντα σε στοιχεία (data marketing)», ξεκαθάρισε.
Ο τουρισμός μπορεί να σωθεί από ένα πρωτοποριακό μάρκετινγκ
Η κ. Δρέττα πιστεύει πως η προστασία και η αναβάθμιση του brand Ελλάδα χρειάζεται μάρκετινγκ με ενσυναίσθηση. Να μπορεί δηλαδή, να αγγίζει τον δυνητικό επισκέπτη με σεβασμό της κατάστασής του και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καιρών και των κατακλισμιαίων αλλαγών, χωρίς να αντιγράφονται φόρμες, λέξεις ή εικόνες από το παρελθόν. «Η Ελλάδα, δεν έχει ανάγκη από καμπάνιες που θυμίζουν τη δεκαετία του ’90 και που υιοθετούν έναν τόνο μη σύγχρονο. Έχει ανάγκη από καμπάνιες του σήμερα», παρατήρησε κατά την ομιλία της στην 29η Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ, λέγοντας ένα ηχηρό όχι στη μονοδιάστατη προβολή του ελληνικού τουρισμού.
Το φρέσκο, το νέο και το πρωτοποριακό είναι το μυστικό για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού σύμφωνα με την ίδια που πιστεύει ακράδαντα πως οι μοναχικές πορείες δεν ωφέλησαν ποτέ κανέναν.
Μάλιστα, όπως υπογράμμισε στην πρόσφατη ομιλία της, παρ’ όλα τα θέματα στην προσπάθεια του 2020, στη συνεργασία της Marketing Greece με τον ΕΟΤ και το υπουργείου Τουρισμού, η ίδια και η ομάδα της θα συνεχίσουν να πιστεύουν στην ανάγκη της συνεργασίας.
«Κανείς δεν έχασε από τις συνεργασίες. Απεναντίας, όταν χτυπιέται η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα το μεγάλο θύμα είναι ο ελληνικός τουρισμός», κάνοντας αρκετούς από τους παρευρισκόμενους να θυμηθούν τις αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η προβολή της διαφηµιστικής καµπάνιας του ΕΟΤ με τη διαδικασία ανάθεσης στη
Marketing Greece και που μετέτρεψαν τον ελληνικό τουρισμό, για πρώτη φορά στα χρονικά, σε ένα αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης.
«Κλειδιά» για την ανάκαμψη
Ακόμη, η διευθύνουσα σύμβουλος της M.G. ανέφερε πως η ελληνικότητα είναι το μυστικό για να επικοινωνηθεί σωστά η κρυμμένη και αόρατη έως τώρα Ελλάδα, με στοιχεία που αφορούν τον πολιτισμό, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, την καθημερινότητά μας, τη νεότερη ιστορία, που όλα αυτά μαζί καθιστούν την Ελλάδα πνευματώδη, διαφορετική, θελκτική για να την επισκεφτεί και να τη γνωρίσει ο τουρίστας από κοντά.
Οσο για τη βιωσιμότητα – με την ολιστική έννοια – είπε πως πολύ σύντομα, θα ορίζει τις εξελίξεις στον τουριστικό κλάδο.
Στο πλάνο στρατηγικής της M.G. εντάσσεται το Endless Greek Summer, με στόχο τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στο πλαίσιο της οποίας λανσάρεται και ένα νέο brand, με την επωνυμία Greek Lines, ανασχεδιάζοντας την έννοια του αναμνηστικού δώρου.
Ταυτόχρονα, ανακοινώνεται η ενίσχυση της καμπάνιας για τους digital nomads, μια πρωτοβουλία της Marketing Greece για μια νέα τάση που παίρνει πολύ μεγάλες διαστάσεις στην Ελλάδα με πολλούς ξενοδόχους να στρέφονται στην αξιοποίησή της.
Νέες στοχευμένες ενέργειες αναμένονται στο κομμάτι της γαστρονομίας με συνεργάτη την Coca Cola ενώ παράλληλα θα εμπλουτιστούν οι συνεργασίες μας με νέους Δήμους και Περιφέρειες για την προβολή των τουριστικών τους περιοχών.
Μεταξύ άλλων, συνοδοιπόροι στο έργο της M.G. είναι η Aegean, το Sani/Ikos, το AIA, η Fraport, η Eurobank, η Lamda, η Cosmote, η Coca Cola, τα Electra, η TEMES, καθώς και επιμελητήρια, ενώσεις ξενοδόχων, οργανισμοί προβολής, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Διάζωμα κ.α.