SAS: Οι πελάτες αυξάνουν τις δαπάνες όσο επεκτείνεται ο εμβολιασμός

Οι πελάτες αναμένεται να αυξήσουν την δαπάνη όσο αυξάνεται ο εμβολιασμός, συμπεραίνει νέα έρευνα της SAS

Σούπερ Μάρκετ © Pixabay

Οι πελάτες σκοπεύουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους όσο αυξάνεται ο εμβολιασμός δείχνει νέα έρευνα που διενεργήθηκε από τη SAS, την εταιρεία analytics. Όταν ρωτήθηκαν σχετικά, το ένα πέμπτο (ποσοστό 19%) είπε ότι θα αυξήσει τις δαπάνες του, σε αντίθεση με μόλις ένα 10%, που απάντησε ότι σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του όσο αυξάνεται ο εμβολιασμός.

Ωστόσο ορισμένες επιχειρήσεις κινδυνεύουν να αφήσουν ανεκμετάλλευτη αυτή την αυξημένη δαπάνη. Σχεδόν οι μισοί (ποσοστό 47%) των πελατών είπαν ότι θα εγκατέλειπαν μια εταιρεία μόλις μετά από μια ή δυο κακές εμπειρίες μαζί τους. Οι πελάτες στην Ελλάδα αποδεικνύονται λίγο πιο επιεικείς με το αντίστοιχο ποσοστό να αγγίζει το 41%, ενώ οι Τσέχοι είναι οι πιο απαιτητικοί με ποσοστό που φτάνει το 56%.

Μάλιστα, οι πελάτες φαίνεται να πραγματοποιούν αυτήν τη απειλή αρκετά εύκολα, καθώς παρόλο που η πλειοψηφία (ποσοστό 81%) αισθάνεται ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης βελτιώθηκε από την αρχή της πανδημίας, το 56% έχει αλλάξει κάποιον πάροχο μέσα σε αυτό το διάστημα.

Πλέον, οι χαμηλές τιμές και οι ειδικές προσφορές δεν αρκούν για να κρατήσουν τους πελάτες. Και ενώ ένα ποσοστό 23% των ερωτηθέντων άλλαξε όντως πάροχο λόγω χαμηλότερων τιμών και καλύτερων εκπτώσεων, ένα 20% προτίμησε κάποιον που προσέφερε απλούστερη και ευκολότερη στην χρήση online εμπειρία. Στο μεταξύ, 16% άλλαξε για γρηγορότερες ή πιο βολικές επιλογές παράδοσης και ένα 13% άλλαξε λόγω αρνητικής προηγούμενης εμπειρίας.

Όταν ζητήθηκε να κατατάξουν τα τρία κυριότερα στοιχεία στην εμπειρία πελάτη, η έρευνα έδειξε ότι:

–    Λίγο πάνω από τους μισούς πελάτες (60%) βλέπουν τις χαμηλές τιμές και τις εκπτώσεις μέσα στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες.
–    Το 55% θεωρεί την ευκολία και την άνεση βασικό παράγοντα για την εμπειρία πελάτη.
–    Τα δυο τρίτα (48%) κατέταξαν τις εταιρείες που ακολουθούν μια δίκαιη και υπεύθυνη πολιτική μέσα στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες.
–    Το 46% ανέφερε ότι η καλή εξυπηρέτηση στην διάρκεια των lockdowns έπαιξε μεγάλο ρόλο στην εμπειρία πελάτη

Ενώ η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, σε ποσοστό 60%, θεωρούν τις χαμηλές τιμές και τις εκπτώσεις προτεραιότητα, η πανδημία αναδεικνύει το γεγονός ότι η τιμή αυτή κάθε’ αυτή δεν υπαγορεύει την συμπεριφορά του καταναλωτή. Τα παραπάνω ευρήματα δείχνουν ότι, πέρα από την τιμή, υπάρχουν και άλλοι τομείς της εμπειρίας πελάτη που αρχίζουν να καταλαμβάνουν σημαντική θέση στην διαμόρφωση της ικανοποίησης.

«Η πανδημία έφερε τα πάνω κάτω σε όλο τον κόσμο και μια από τις πιο ξεκάθαρες ενδείξεις αυτού είναι η αλλαγή που παρατηρήθηκε στις προτεραιότητες των καταναλωτών. Η ευελιξία της επιχειρηματικής διαδικασίας θεωρείται πλέον αυτονόητη και επιβάλλει την μετάβαση της πλειοψηφίας των B2C λειτουργιών στον ψηφιακό κόσμο, όπου είναι πολύ ευκολότερο να προσαρμοστούν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών.

Για να αντιμετωπίσουν αυτό το θέμα με την δέουσα ταχύτητα και ακρίβεια, οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάσουν την προσεκτική ενοποίηση και υιοθέτηση των analytics στα ψηφιακά τους κανάλια, δεδομένου ότι σε αυτά τα κανάλια ενδέχεται οι καταναλωτές να αντιμετωπίζουν προβλήματα ή να παρατηρηθεί συμφόρηση,» σχολίασε ο Radoslaw Grabiec, Customer Intelligence Practice Head της SAS για την περιοχή CEMEA.

Για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία εξυπηρέτησης, οι πελάτες είναι πλέον περισσότερο διατεθειμένοι να παρέχουν προσωπικά δεδομένα στις εταιρείες. Το 33% των πελατών είπε ότι είναι πιο πιθανό να μοιραστούν κάποια προσωπικά τους δεδομένα με επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή, σε αντίθεση με το 20% που ανέφεραν ότι είναι λιγότερο πιθανό να πράξουν αντίστοιχα.

Το ένα τρίτο όσων απάντησαν ότι είναι πιο πιθανό να παραχωρήσουν τα δεδομένα τους, διευκρίνισαν ότι θα το έκαναν μόνο ως αντάλλαγμα για μια βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης.

Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να λάβουν υπόψη ότι η γνώση των πελατών γύρω από θέματα απάτης έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά κατά τη πανδημία. Το 69% των ερωτηθέντων δήλωσαν είτε ότι είναι πλέον πιο προσεκτικοί προς τις απάτες ή ότι έχουν πέσει θύματα απάτης προσωπικά. Μάλιστα, το 16% δηλώνει ότι έχει παρατηρήσει μια μεγάλη αύξηση στα μηνύματα scam. Kατ’επέκταση, η έρευνα καταδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη από προηγμένες λύσεις analytics, για να προσφέρουν αποτελεσματική προστασία ενάντια στην απάτη και ταυτόχρονα μια απρόσκοπτη εμπειρία εξυπηρέτησης.

Είναι έκδηλο ότι η πανδημία θα επιφέρει μια μόνιμη αλλαγή στην συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι Έλληνες φαίνεται να έχουν περάσει για τα καλά στα ψηφιακά κανάλια και μόλις το 31% αναμένεται να επιστρέψει στις αγοραστικές συνήθειες που είχε πριν από την πανδημία.

Επίσης, ποσοστό 62% μεταξύ όλων των πελατών δεν θεωρεί ότι θα γυρίσει στην «κανονικότητα», με το 28% να σημειώνει ότι θα χρησιμοποιεί ακόμη περισσότερα ψηφιακά κανάλια και online εφαρμογές στο μέλλον απ’ ό,τι κάνει τώρα.

ΙΛΥΔΑ
6.65%
1.69
AKTR
8.29%
4.64
ΔΕΗ
7.49%
12.63
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.52%
3.86
ΕΛΠΕ
6.07%
7.25
ΠΕΤΡΟ
4.74%
7.96
ΟΛΠ
5.03%
37.60
TITC
4.95%
39.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
4.99%
17.88
ΕΥΑΠΣ
3.24%
3.19
ΛΟΥΛΗ
4.51%
3.01
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
5.51%
1.23
NOVAL
3.67%
2.26
ΙΝΤΚΑ
5.40%
2.64
ΧΑΙΔΕ
7.91%
0.75
ΔΡΟΜΕ
6.85%
0.31
ACAG
3.58%
5.78
ΑΣΚΟ
4.48%
3.50
ΚΥΡΙΟ
4.56%
0.83
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-1.32%
3.00
BOCHGR
4.37%
5.26
ΚΕΚΡ
5.99%
1.15
ΠΛΑΘ
4.05%
3.85
ΡΕΒΟΙΛ
10.84%
1.59
ΕΛΛ
3.32%
14.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
2.01%
0.30
ΟΠΑΠ
7.15%
17.68
ΜΥΤΙΛ
5.33%
38.34
ΔΟΜΙΚ
4.33%
2.17
ΦΡΛΚ
4.07%
3.84
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
4.74%
12.38
ΟΤΟΕΛ
5.48%
11.94
ΚΡΙ
3.30%
14.40
ΙΑΤΡ
5.52%
1.72
ΠΑΙΡ
1.12%
0.72
ΜΟΤΟ
7.44%
2.60
ΣΠΕΙΣ
3.37%
5.52
ΚΟΡΔΕ
1.80%
0.40
ΠΡΟΦ
5.28%
5.18
ΒΟΣΥΣ
7.27%
2.36
ΕΛΙΝ
4.59%
2.05
OPTIMA
12.75%
13.44
ΑΚΡΙΤ
8.11%
0.80
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-0.83%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
1.64%
8.70
ΒΙΟΚΑ
1.99%
1.54
ΠΑΠ
1.27%
2.40
ΙΝΤΕΤ
29.59%
1.13
ΠΕΙΡ
9.81%
4.60
ΜΙΝ
-0.20%
0.49
ΕΤΕ
5.58%
8.59
ΒΙΟΤ
2.80%
0.22
ΑΛΜΥ
6.38%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
1.96%
1.56
ΜΕΝΤΙ
3.55%
2.04
ΜΟΗ
5.56%
20.14
ΟΛΘ
4.07%
28.10
ΣΕΝΤΡ
9.94%
0.34
ΕΕΕ
5.19%
40.50
ΚΟΥΕΣ
2.63%
5.85
ΕΥΔΑΠ
4.60%
5.69
ΜΙΓ
0.42%
2.41
ΦΛΕΞΟ
7.97%
7.45
ΦΡΙΓΟ
10.00%
0.22
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
6.56%
3.41
ΛΑΝΑΚ
-1.11%
0.89
CENER
4.99%
8.21
ΝΑΥΠ
0.52%
0.77
ΙΝΤΕΚ
5.55%
5.90
ΜΑΘΙΟ
-4.20%
0.57
ΚΑΡΕΛ
1.32%
308.00
ΑΤΤ
8.68%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
2.42%
2.12
ΕΣΥΜΒ
6.88%
1.03
ΕΥΡΩΒ
8.92%
2.24
ΚΤΗΛΑ
8.57%
1.90
ΕΛΣΤΡ
5.61%
2.07
ΑΔΜΗΕ
6.07%
2.80
DIMAND
-0.24%
8.16
ΒΙΟΣΚ
4.12%
1.27
ΑΒΑΞ
10.47%
1.90
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
9.44%
1.32
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
4.36%
0.74
EVR
0.67%
1.50
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.26
ΑΛΦΑ
9.87%
2.01
ΟΤΕ
4.83%
14.76
ΜΕΒΑ
1.52%
4.00
ΑΣΤΑΚ
1.26%
6.42
ΞΥΛΠ
3.16%
0.39
ΙΝΛΟΤ
12.95%
0.93
CNLCAP
0.00%
6.50
ΑΤΕΚ
7.65%
0.92
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
6.14%
1.73
ΔΑΑ
4.35%
8.99
ΑΝΔΡΟ
1.90%
6.42
ΞΥΛΚ
3.38%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2.61%
5.60
ΜΠΕΛΑ
2.94%
24.48
ΚΟΥΑΛ
7.00%
1.07
ΕΛΒΕ
3.85%
5.40
ΤΖΚΑ
2.01%
1.27
ΕΛΧΑ
5.18%
1.83
ΑΡΑΙΓ
6.69%
11.16
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
1.94%
3.67
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
3.13%
4.62
ΟΛΥΜΠ
2.68%
2.30
ΑΒΕ
3.70%
0.42
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
3.76%
5.10
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.67%
1.18
ΕΛΤΟΝ
3.13%
1.65
ΣΠΥΡ
10.00%
0.18
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
6.43%
6.12
AEM
3.82%
4.13
ΒΙΟ
4.37%
5.02
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
6.81%
5.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
4.08%
0.77
ΣΙΔΜΑ
2.60%
1.38
ΣΠΙ
4.68%
0.49
ΕΒΡΟΦ
3.64%
1.71
ΜΠΡΙΚ
6.22%
2.56