Γ.Δ.
1531.73 +0,07%
ACAG
-0,17%
5.99
BOCHGR
-0,40%
5.02
CENER
-0,10%
9.74
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,62%
8.16
EVR
0,00%
1.49
NOVAL
-0,21%
2.365
OPTIMA
-0,31%
12.96
TITC
-0,66%
45.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,33%
1.814
ΑΒΕ
-0,87%
0.456
ΑΔΜΗΕ
-0,36%
2.75
ΑΚΡΙΤ
-1,94%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,88%
4.33
ΑΛΦΑ
+0,06%
1.719
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
+9,92%
0.72
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.776
ΑΤΤΙΚΑ
+0,91%
2.21
ΒΙΟ
+0,52%
5.75
ΒΙΟΚΑ
+2,84%
1.99
ΒΙΟΣΚ
-1,26%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,56%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+1,41%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.8
ΔΑΑ
-0,12%
8.39
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,10%
12.84
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.356
ΕΒΡΟΦ
+1,14%
1.78
ΕΕΕ
-0,79%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-0,43%
1.852
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,67%
2.26
ΕΛΠΕ
-0,13%
7.49
ΕΛΣΤΡ
+2,22%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.834
ΕΛΧΑ
+1,44%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,69%
1.2
ΕΤΕ
+0,29%
8.364
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-0,33%
2.384
ΕΧΑΕ
+0,21%
4.835
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
+0,28%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.82
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,46%
3.265
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
-1,48%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-2,00%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,29%
1.388
ΚΟΥΕΣ
-0,32%
6.17
ΚΡΙ
-0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+4,77%
0.835
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,30%
3.04
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.805
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
+0,19%
21.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,23%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.77
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,71%
34.08
ΝΑΚΑΣ
-3,31%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.792
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,82%
27.6
ΟΛΠ
-0,32%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-1,15%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,12%
16.13
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,47%
14.9
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.3
ΠΑΙΡ
+1,43%
1.065
ΠΑΠ
+0,79%
2.56
ΠΕΙΡ
+0,87%
4.297
ΠΕΡΦ
+1,30%
5.47
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.4
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.125
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,56%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
+1,21%
1.675
ΣΑΡ
+1,09%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,56%
0.36
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,17%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,24%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.975
ΧΑΙΔΕ
+7,76%
0.625

Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: 6 προτεραιότητες στον κλάδο Μεταφορών

Την επίλυση σειράς ζητημάτων που αφορούν στον κλάδο Μεταφορών ανέλυσε σε συνεδρίασή της η Επιτροπή Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου

Τα ζητήματα που συζητήθηκαν, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, αφορούν στην ψηφιοποίηση εγγράφων μεταφοράς εμπορευμάτων, τη χρονομίσθωση επαγγελματικών αυτοκινήτων, τη χορήγηση κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών και ανανέωση του στόλου, τη διαθεσιμότητα των οχημάτων, την εκπαίδευση – πιστοποίηση στελεχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και το blockchain.

Τα ανωτέρω θέματα συζητήθηκαν στην 2η συνεδρίαση της επιτροπής, της οποίας προεδρεύει ο κ. Γιώργος Στάμνος (Goldair Cargo S.A.) και με καλεσμένη την κα Ηρώ Δουμάνη, Γενική Διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και Αντιπρόεδρο του World Road Transport Organization (IRU), η οποία έχει ιδιαίτερη γνώση των αντικειμένων και συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια ανάδειξης του κλάδου και επίλυσης θεμάτων γύρω από αυτόν.

Η κα Ηρώ Δουμάνη, αναφερόμενη στη χρονομίσθωση φορτηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, τόνισε ότι αυτή είναι πλέον δυνατή να εκτελεστεί μέσω του νέου νομικού πλαισίου, το οποίο είναι σε ισχύ τα τελευταία δύο χρόνια, αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να καλύπτουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Για το ζήτημα του e-CMR σημείωσε ότι έχει τεθεί επιτυχώς σε πιλοτική βάση με τη συμμετοχή, προς το παρόν, λίγων ευρωπαϊκών χωρών μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά με την ένταξη τους επόμενους μήνες και της Γερμανίας, αναμένεται να προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς.

Για το θέμα της ανανέωσης του στόλου, ο οποίος, ως γνωστό, είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, η Γενική Διευθύντρια της ΟΦΑΕ επισήμανε ότι δεν υπάρχει σχετική εξέλιξη παρά τις πιέσεις που ασκούνται από την αγορά και τους φορείς προς την κυβέρνηση, όταν, όπως ανέφερε, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και μέσα από διάφορα προγράμματα, όπως χρήση εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτροκίνηση, LNG-CNG, υδρογόνο) προωθούνται μέτρα στήριξης της ανανέωσης των στόλων.

Σημειώνεται ότι για την Ελλάδα, μεγάλο ανασταλτικό παράγοντα αποτελεί το γεγονός ότι στην αγορά των μεταφορών δραστηριοποιούνται κυρίως πολύ μικρές επιχειρηματικές μονάδες, οι οποίες δεν δύνανται να έχουν εύκολη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα δανεισμού, σε μεγάλα επενδυτικά προγράμματα, ακόμα και στη σύναψη μεγάλων συμβολαίων μεταφοράς.

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της Επιτροπής Μελών Logistics του Επιμελητηρίου συζητήθηκε και το θέμα της διαθεσιμότητας φορτηγών για εξαγωγές κατά τη θερινή περίοδο. Ειδικότερα τονίστηκε ότι, οι εμπορικές εταιρείες κι οι εταιρείες διαμεταφορών θα πρέπει να προβαίνουν στη σύναψη συμβολαίων συνεργασίας με μεταφορικές εταιρείες, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την απρόσκοπτη διάθεση οχημάτων όλους τους μήνες του έτους, ακόμα και τους καλοκαιρινούς, οπότε μειώνεται η διαθεσιμότητα των φορτηγών και αυξάνονται τα κοστολόγια, λόγω αύξησης των αναγκών μεταφοράς νωπών φρούτων και λαχανικών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!