Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Οι τρεις βασικοί λόγοι που οι Έλληνες επιλέγουν ελληνικά προϊόντα

Ο Καθηγητής στο Τμήμα Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), Γιώργος Μπάλτας βλέποντας την στροφή των Ελλήνων καταναλωτών για αναζήτηση ελληνικών προϊόντων τα πρώτα χρόνια της κρίσης ξεκίνησε μία σχετική έρευνα την οποία επαναλαμβάνει κάθε χρόνο.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες και τα ευρήματα της παρουσίασε ο ίδιος ο Καθηγητής κατά την διάρκεια του συνεδρίου FoodExpo.

Στήριξη της παραγωγής, μείωση της ανεργίας

Σύμφωνα με την έρευνα το 91% όσων συμμετείχαν πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα, στηρίζει την παραγωγή της χώρας.

Πολύ υψηλός λόγος επιλογής είναι και στήριξη της εργασίας, συγκεκριμένα το 83% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι, προτιμώντας ελληνικά προϊόντα, συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας.

Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 62% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα.

Όπως ανέφερε στην τοποθέτηση του ο κ. Μπάλτας «ειδικά για την κατηγορία τροφίμων και ποτών η ελληνική προέλευση είναι πολύ μεγάλο πλεονέκτημα.

Ποιοτικό και οικείο το ελληνικό

Υπάρχει εμπεδωμένη στην καταναλωτική συνείδηση η πεποίθηση ότι το προϊόν ελληνικής προέλευσης στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι ασφαλές, είναι ποιοτικό, είναι οικείο, είναι ιχνηλατήσιμο, δηλαδή μπορούμε να καταλάβουμε από που έχει προέλθει, από ποια διαδικασία έχει περάσει και αυτό, σε μία τόσο ευαίσθητη αγορά, παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο.

Από αυτή την άποψη υπάρχει αδιαμφισβήτητα ένα τεράστιο, παγιωμένο – και κατά την γνώμη μου αν δεν γίνει κάποια φοβερή κρίση εμπιστοσύνης – ένα ακλόνητο πλεονέκτημα».

Ένας δεύτερος σημαντικός λόγος σύμφωνα με την έρευνα, όπως εξήγησε ο κ. Μπάλτας «είναι η συνειδητή προσπάθεια των καταναλωτών να στηρίξουν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Μετά από πολλά χρόνια μέσα στην κρίση έχει πλέον γίνει αντιληπτό ότι μία οικονομία χρειάζεται παραγωγική βάση. Χρειάζεται αγροτική παραγωγική και χρειάζεται και βιομηχανική παραγωγή και μεταποίηση.

Από αυτή την άποψη οι καταναλωτές σε ένα τεράστιο ποσοστό (σ.σ. 83% όπως προαναφέρθηκε) κατανοούν την σημασία της παραγωγικής βάσης, ότι πρέπει να βελτιώσουμε την παραγωγική μας ικανότητα, ότι πρέπει να βελτιώσουμε το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας, και έτσι μέσα από τις αγορές προσπαθούν να στηρίξουν τις παραγωγικές δυνάμεις της Ελλάδας».

Όπως τόνισε ο κ. Μπάλτας ο συγκεκριμένος λόγος βρίσκει ανταπόκριση σε όλες τις ηλικιακές και κοινωνικές ομάδες.

Τέλος ενδιαφέροντα στοιχεία από την έρευνα του Τμήματος Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι ότι 76% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα ελληνικής προέλευσης προϊόντα καθώς και ότι ένα 88% των καταναλωτών δηλώνει ότι θέλει να βλέπει στην συσκευασία εάν το προϊόν είναι ελληνικής προέλευσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!