THEPOWERGAME
Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε πριν από λίγο το σχέδιο νόμου για την στήριξη των επιχειρήσεων Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και Fraport Greece. Το σχετικό σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση υπερψηφίστηκε, κατ’ αρχήν, κατ’ άρθρο και στο σύνολό του με τις ψήφους της ΝΔ. Τα μεγάλα κόμματα της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν, ενώ τα λοιπά μικρά κόμματα (ΚΚΕ, ΜεΡΑ 25 και Ελληνική Λύση) καταψήφισαν.
Η επιφύλαξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όπως ανέφερε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Τρύφων Αλεξιάδης, θα αρθεί εφόσον ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας γνωστοποιήσει την αλληλογραφία των δύο πλευρών. «Είμαστε θετικοί και περιμένουμε να μελετήσουμε τα έγγραφα που θα μας δείξει ο υπουργός για να είμαστε πλήρεις ως προς την κοινοβουλευτική τεκμηρίωση», είπε ο κ. Αλεξιάδης.
Ο υπουργός Οικονομικών φάνηκε ανοιχτός στο αίτημα των βουλευτών, τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και της ήσσονος αντιπολίτευσης, να γνωστοποιήσει όλη την σχετική αλληλογραφία, όπως επίσης και τις μελέτες της Deloitte και της PwC πάνω στην οποία βασίσθηκε η αποζημίωση των δύο διαχειριστών αεροδρομίου της χώρας. Η ενημέρωση ωστόσο θα γίνει εμπιστευτικά, στο γραφείο του υπουργού και αποκλειστικά στους επικεφαλής των κοινοβουλευτικών ομάδων.
Γι’ αυτό, άλλωστε, ο υπουργός Οικονομικών μετέθεσε την συζήτηση στην ολομέλεια του σχεδίου νόμου την άλλη εβδομάδα, προκειμένου να υπάρχει περιθώριο χρόνου για την ενημέρωση, πριν την ψήφιση του σχεδίου νόμου από την Ολομέλεια της Βουλής. Σημειώνεται ότι ο ίδιος αναχωρεί αύριο για τις συνεδριάσεις του Ecofin και του Eurogroup και γι’ αυτό ζήτησε οι επικεφαλής των ομάδων να συναντηθούν στο γραφείο του αρχές της άλλης εβδομάδας. Έτσι η εισαγωγή του σχεδίου νόμου για την ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής, θα γίνει στα μέσα της επόμενης εβδομάδας.
Νέα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων σε αεροδρόμια
Μιλώντας στη Βουλή ο κ. Σταϊκούρας, είπε ότι μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου για τον ΔΑΑ και την Fraport, θα υπάρξουν και νέα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που λειτουργούν μέσα ή και έξω από τα αεροδρόμια της χώρας ως υπο-παραχωρησιούχοι ή άμεσα συνεργαζόμενες επιχειρήσεις με τους διαχειριστές των αεροδρομίων. «Ναι υπάρχουν και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των αεροδρομίων όπου κι εκεί κινούμε αντίστοιχες διαδικασίες», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών. «Προφανώς», πρόσθεσε, «ότι όλα αυτά γίνονται σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού».
Τέλος, ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι οι αποζημιώσεις που δίδονται στους δύο παρόχους, όπως και στην περίπτωση της Aegean, είναι πολύ μετρημένες και υπολείπονται αντίστοιχων στηρίξεων που δόθηκαν σε άλλες χώρες της Ε.Ε. Ο ίδιος ανέφερε ως παράδειγμα την αεροπορική εταιρεία ΤΑP της Πορτογαλίας που στηρίχθηκε με δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η Aegean με εκατομμύρια. Το ίδιο συμβαίνει τώρα και με την στήριξη των διαχειριστών των αεροδρομίων της χώρας μας.