Αισιοδοξία στον ελληνικό τουριστικό κλάδο για την αύξηση των αφίξεων από τις ΗΠΑ, παρά την αβεβαιότητα που προκαλούν οι εξαγγελθέντες δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ στην Ευρώπη, εξέφρασαν κορυφαίοι παράγοντες του τουρισμού κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου για την εκδήλωση This is Athens – Agora του Δήμου Αθηναίων.
Ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης, τόνισε με έμφαση ότι το 2025 σηματοδοτεί μια χρονιά ρεκόρ για τις απευθείας αεροπορικές συνδέσεις μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών. «Φέτος είναι η χρονιά στην οποία υπάρχουν προγραμματισμένες περισσότερες από ποτέ συχνότητες πτήσεων από Αμερική και πρώτη φορά που θα συνδεθεί η Αθήνα με τη Δυτική Ακτή, το Λος Άντζελες», ανέφερε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για σημαντική αύξηση του αριθμού των Αμερικανών τουριστών που θα επισκεφθούν την Ελλάδα. Παράλληλα, αναγνώρισε την πιθανή πρόκληση των δασμών, σημειώνοντας πως «δεν διαφαίνεται κάτι αυτή τη στιγμή αλλά τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο». Ωστόσο, υπογράμμισε ότι οι ασιατικές αγορές μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας σημαντικός «αντισταθμιστικός παράγοντας» σε περίπτωση που υπάρξει αρνητική επίδραση από την αμερικανική αγορά.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Τουριστικών Οργανισμών (ETOA), Tim Fairhust, ο οποίος, εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία των αμερικανικών κρατήσεων. Σημείωσε ότι οι Αμερικανοί τουρίστες είναι «early bookers», δηλαδή προγραμματίζουν και κλείνουν τις διακοπές τους αρκετά νωρίτερα, γεγονός που μειώνει την πιθανότητα άμεσης επίδρασης από τους πρόσφατα εξαγγελθέντες δασμούς για την τρέχουσα τουριστική σεζόν. Επιπλέον, τόνισε τη διαχρονική δημοτικότητα της Ελλάδας και της Αθήνας ως κορυφαίου προορισμού για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, έδωσε έμφαση στην ευρύτερη στρατηγική της αεροπορικής εταιρείας για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. «Τα τελευταία χρόνια, όλοι μας, και η Aegean, κάνουμε προσπάθεια για αύξηση πτήσεων περισσότερο τον χειμώνα, παρά το καλοκαίρι», δήλωσε ο κ. Βασιλάκης. Επεσήμανε ότι η αύξηση των προορισμών και των διαθέσιμων θέσεων κατά τους χειμερινούς μήνες είναι «περίπου διπλάσια και κάποιες φορές τριπλάσια» σε σύγκριση με το καλοκαίρι. Αυτή η στρατηγική, όπως εξήγησε, εξυπηρετεί δύο βασικούς στόχους: την υποστήριξη του Έλληνα επιβάτη, του οποίου η οικονομική κατάσταση βελτιώνεται σταδιακά, και την ανάπτυξη νέων αγορών εκτός Ελλάδας, με σημαντική επένδυση στις αγορές του Κόλπου, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Εμιράτα.
Επιπλέον, ο κ. Βασιλάκης τόνισε την ανάγκη να υπάρξει χρονική και γεωγραφική διάχυση των θετικών επιπτώσεων του τουρισμού, είτε εντός Αθήνας – Αττικής είτε εντός Ελλάδος.
Περισσότεροι από 200 κορυφαίοι επαγγελματίες στο Ζάππειο για το This is Athens – Agora
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για την παρουσίαση της διοργάνωσης This is Athens – Agora, μιας σημαντικής πρωτοβουλίας του Δήμου Αθηναίων για την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της πόλης και την προσέλκυση τουρισμού. Η εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιείται στην Αθήνα, συγκεντρώνει πάνω από 120 Έλληνες εκπροσώπους τουριστικών επιχειρήσεων και αντίστοιχα 100 εκπροσώπους του τουρισμού από 25 χώρες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων, για πρώτη φορά, εκπροσώπων από τις μεγάλες αγορές της Κίνας και της Ινδίας.
Με περισσότερες από 2.500 προγραμματισμένες B2B συναντήσεις, το This is Athens – Agora στοχεύει στη σύναψη νέων συνεργασιών για την ενίσχυση της οικονομίας της πόλης και την ανάδειξη της Αθήνας στον διεθνή τουριστικό χάρτη. Κατά τη διάρκεια της διήμερης εκδήλωσης, πραγματοποιούνται συζητήσεις στο πλαίσιο του «Agora Insights» με έμφαση στον πολιτισμό, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Επιπλέον, για πρώτη φορά, η διοργάνωση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό, αναγνωρίζοντας τη σημασία του κλάδου για την περαιτέρω ανάπτυξη της Αθήνας.
Μέσω του This is Athens – Agora, ο Δήμος Αθηναίων επιδιώκει να αναδείξει τις δυνατότητες της πόλης ως κορυφαίου, βιώσιμου αστικού προορισμού και να προωθήσει το έργο ανάπτυξης και προβολής της πρωτεύουσας που υλοποιεί η Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Αθηναίων μέσω διαφόρων δράσεων και προγραμμάτων, όπως το This is Athens-Convention & Visitors Bureau, το Athens –Film Office και το Φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων.
Συνολικά, παρά την ανησυχία που προκαλούν οι γεωπολιτικές εξελίξεις και οι πιθανοί δασμοί, οι εκτιμήσεις από την ελληνική πλευρά για την εισερχόμενη τουριστική κίνηση από τις ΗΠΑ παραμένουν θετικές για το 2025, στηριζόμενες στις αυξημένες απευθείας πτήσεις και την διαχρονική ελκυστικότητα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Η ενίσχυση και η διαφοροποίηση των τουριστικών αγορών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ασία και τον χειμερινό τουρισμό, αποτελούν επιπλέον παράγοντες που ενισχύουν την αισιοδοξία για μια επιτυχημένη τουριστική χρονιά για την Αθήνα και την Ελλάδα.