Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ιχθυοκαλλιέργειες: Τα ελληνικά ψάρια επιστρέφουν στις ΗΠΑ

«Σχεδόν ούτε λέπι», με αυτά τα λόγια περιγράφει στέλεχος μεγάλης εταιρείας ιχθυοκαλλιεργειών τις ποσότητες που εξήχθησαν από την Ελλάδα προς Αμερική σε τσιπούρες και λαβράκια την περίοδο της πανδημίας.

Η διακοπή των πτήσεων της Emirates, της μόνης αεροπορικής που είχε τακτική αεροπορική σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης όλο τον χρόνο, έφερε και την κατάρρευση των εξαγωγών ελληνικών ψαριών στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Αυτό καθώς οι Έλληνες ιχθυοκαλλιεργητές χρησιμοποιούσαν εμπορικές πτήσεις για την εξαγωγή την ίδια ώρα που οι Τούρκοι, βασικοί ανταγωνιστές μας στα μεσογειακά είδη, πραγματοποιούσαν τις κινήσεις τους μέσω πτήσεων cargo της Turkish Airlines.

H διακοπή της πτήσης της Emirates ήρθε μετά από απόφαση του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, για διακοπή όλων των αεροπορικών συνδέσεων με Ευρώπη Ένωση τον Μάρτιο του 2020.

Σε αντίθεση οι πτήσεις από την Τουρκία πραγματοποιούνταν κανονικά και η ακμάζουσα βιομηχανία ιχθυοκαλλιεργειών της γειτονικής χώρας επιτύγχανε να μονοπωλεί στα μεσογειακά ψάρια στην αμερικανική αγορά.

Το συγκεκριμένο διάστημα για τις ελληνικές εταιρείες το κόστος για την εξαγωγή ψαριών στις ΗΠΑ είχε υπερδιπλασιαστεί.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου στις τακτικές πτήσεις που χρησιμοποιούσαν ήταν της τάξης των 2,5 ευρώ / κιλό.

Η πλέον κοντινή λύση αυτή της Turkish Airlines μέσω του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης δεν ήταν καθόλου συμφέρουσα.

Σύμφωνα πάντα με ανθρώπους από τον χώρο των ελληνικών ιχθυοκαλλιεργειών η προσφορά του τουρκικού κρατικού αερομεταφορέα ήταν για μεταφορά των ελληνικών ψαριών έναντι 6 ευρώ / κιλό.

Αλλαγή σκηνικού

Από τις αρχές του καλοκαιριού τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Καθώς ήταν γνωστό ήδη εδώ και μερικούς μήνες ότι τόσο η Emirates όσο και ένας μεγάλος αριθμός αμερικανικών και καναδικών αεροπορικών εταιρειών θα επέστρεφαν στην Ελλάδα οι Έλληνες παραγωγοί ήρθαν ξανά σε επαφή με τους συνδέσμους που είχαν κοπεί βίαια τον Μάρτιο του 2020.

Νέες συμφωνίες κλείστηκαν και σύμφωνα με πληροφορίες οι πρώτες παραδόσεις φεύγουν αυτό το διάστημα.

Το θετικό είναι ότι πλέον οι Έλληνες παραγωγοί έχουν περισσότερες επιλογές – αλλά και μεγαλύτερα αεροσκάφη – από κάθε άλλη χρονιά και για αυτό και τα μεταφορικά κόστη διατηρούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Όπως ανέφερε ο Τιμ Άισικ, επικεφαλής του τομέα cargo της American Airlines για Ευρώπη, Ασία, Μέση Ανατολή και Αφρική, τα πρώτα προϊόντα που μεταφέρθηκαν στις πτήσεις της εταιρείας προς την Αμερική ήταν κυρίως τρόφιμα όπως ψάρια, φέτα, σύκα και ελιές.

«Υπάρχουν μακροχρόνιοι πελάτες εμπορευμάτων στην Ελλάδα που ανυπομονούσαν να δουν την επανέναρξη των υπηρεσιών» σημείωσε.

H American Airlines ξεκίνησε τις εποχικές της πτήσεις στις 7 Ιουνίου συνδέοντας την Αθήνα με το Σικάγο και την Νέα Υόρκη.

Από τις αρχές του μήνα η Αθήνα συνδέεται με Νέα Υόρκη και μέσω πτήσης της Emirates και της United Airlines ενώ στο ίδιο δρομολόγιο υπάρχει και η Delta από τα τέλη Μαΐου.

Τον Αύγουστο έχει προγραμματιστεί και μία ακόμη σύνδεση αυτή μεταξύ Αθήνας και Φιλαδέλφεια που θα πραγματοποιεί η American Airlines.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!