Πόλεμος Δούκα & Χαρδαλιά για τον τουρισμό της Αθήνας

Κόντρα Νίκου Χαρδαλιά με τον Χάρη Δούκα με αφορμή τον φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος DMMO, που ανακοίνωσε η Περιφέρεια

Νίκος Χαρδαλιάς και Χάρης Δούκας © EUROKINISSI/Powergame.gr

Στο πεδίο του τουρισμού μεταφέρθηκε η κόντρα μεταξύ του περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά, και του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, με αφορμή τον φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος DMMO «The Greater Athens Region», που ανακοίνωσε σε πανηγυρικό κλίμα χθες η Περιφέρεια.

Ο Δήμος Αθηναίων πέρασε στην αντεπίθεση, διαμηνύοντας με ανακοίνωσή του ότι «δεν ανέχεται “κηδεμόνες” στη διαχείριση της τουριστικής εικόνας του». Σημειώνει ότι η πρωτεύουσα διαθέτει ήδη, μέσω της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε., έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος, που περιλαμβάνει DMMO και Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού. Καυτηριάζει, δε, τη χρήση του ονόματος Athens στον τίτλο του φορέα, κατηγορώντας την Περιφέρεια ότι επιχειρεί να παρακάμψει τον Δήμο, δημιουργώντας ένα κεντρικοποιημένο και γραφειοκρατικό μοντέλο.

Ο νέος DMMO

Χθες ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Αττικής, που περιλαμβάνει τη δημιουργία του Destination Management & Marketing Organization (DMMO) Αττικής. Βασικοί άξονες είναι η διάχυση του τουρισμού στον χώρο και τον χρόνο, καθώς και η αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων προβολής και διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος μέσα από μία βιώσιμη τουριστική στρατηγική και για τους δώδεκα μήνες του χρόνου.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε., Δημήτρης Φραγκάκης, τόνισε τη σημασία της λειτουργίας του DMMO για την περαιτέρω ισχυροποίηση του αποτυπώματος της Αττικής στη διεθνή τουριστική αγορά. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα και την τουριστική αγορά, αλλά και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, πιστεύω ότι θα κάνουμε τη διαφορά τα επόμενα χρόνια, ώστε η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας να καταστεί ένας από τους πλέον βιώσιμους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και την Ευρώπη».

Η υφυπουργός Τουρισμού, Άννα Καραμανλή, αναφέρθηκε στις στοχευμένες πολιτικές που έφεραν την Αττική στις πρώτες θέσεις των επιδόσεων του τουριστικού χάρτη της χώρας.

Στην τοποθέτηση της, η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, αναφέρθηκε στην επιδίωξη στοχευμένων συνεργειών με την Περιφέρεια Αττικής, έτσι ώστε -μέσα από τα 17 γραφεία του Οργανισμού ανά τον κόσμο- να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η δυναμική του brand «Αττική».

Η στρατηγική ανάπτυξης

Ο DMMO «The Greater Athens Region» λειτουργεί ως πλατφόρμα σύνδεσης φορέων, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη συνοχή και την ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Ειδικότερα, εστιάζει σε στρατηγικές δράσεις με επίκεντρο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, την προσέλκυση ταξιδιωτών υψηλού επιπέδου, καθώς και τη διείσδυση σε νέα δυναμικά τμήματα της τουριστικής αγοράς.

Ο φορέας, που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ, θα αναλάβει την προβολή της Αττικής στην παγκόσμια τουριστική αγορά, με στοχευμένες δράσεις marketing, ανάπτυξη συνεργασιών και εφαρμογή στρατηγικών διαχείρισης τουριστικών ροών. Παράλληλα, με 1,5 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται το Destination Management System (DMS), ένα προηγμένο σύστημα που θα βελτιώσει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων, ενισχύοντας τη λήψη αποφάσεων βάσει τεκμηριωμένων στοιχείων.

Διάχυση του τουρισμού στον χώρο και τον χρόνο

Βασικός στόχος του στρατηγικού σχεδίου είναι η ομοιόμορφη κατανομή της τουριστικής κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και σε όλες τις περιοχές της Αττικής. Η Περιφέρεια επιδιώκει να αναδείξει νέους προορισμούς, πέραν του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, προβάλλοντας περιοχές όπως τα νησιά του Σαρωνικού, η Ανατολική Αττική και οι ορεινές διαδρομές της Πάρνηθας και της Πεντέλης.

Η εφαρμογή έξυπνων τεχνολογιών, η δημιουργία βιώσιμων τουριστικών προϊόντων και η ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων αποτελούν βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας, με στόχο να μετατραπεί η Αττική σε έναν ολοκληρωμένο, βιώσιμο και ανθεκτικό τουριστικό προορισμό.

Τα 280+1 έργα που αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη

Κατά την παρουσίαση, ο περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, υπογράμμισε ότι τα 280+1 έργα που περιλαμβάνονται στο ευρύτερο αναπτυξιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας δεν είναι απλώς υποδομές, αλλά παρεμβάσεις, που ενισχύουν και το τουριστικό προφίλ της Αττικής.

Να σημειωθεί ότι τα 280+1 έργα αφορούν ένα στρατηγικό πρόγραμμα αναβάθμισης και θωράκισης των 66 Δήμων της Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, και στοχεύει στην αναβάθμιση του Λεκανοπεδίου και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επισκεπτών​.

Ανάμεσα στα σημαντικότερα έργα περιλαμβάνονται:

  • Η δημιουργία Δικτύου Εθνικών Αθλητικών Κέντρων και η ανάπτυξη Εθνικών Αθλητικών Προπονητηρίων.
  • Η αισθητική αναβάθμιση των εισόδων της Αττικής, η ενίσχυση της προσβασιμότητας των βασικών οδικών αξόνων​, η αναβάθμιση της συνδεσιμότητας και των μεταφορών.
  • Η ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της Αττικής.

Το «+1» αφορά το έργο «Αέναον», το νέο Μητροπολιτικό Πάρκο του Φαληρικού Όρμου, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει το νέο τοπόσημο της Αττικής​.

Η επόμενη μέρα για τον τουρισμό της Αττικής

Με την υλοποίηση του DMMO και των 280+1 έργων, η Περιφέρεια Αττικής φιλοδοξεί να θέσει τα θεμέλια μιας νέας εποχής για τον τουρισμό. «Η Αττική δεν είναι μόνο η Αθήνα, ούτε μόνο η Ακρόπολη. Είναι ένα σύνολο εμπειριών, τοπίων και πολιτιστικών στοιχείων που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες όλο τον χρόνο», τόνισε ο Νίκος Χαρδαλιάς, υπογραμμίζοντας ότι η στρατηγική αυτή αποσκοπεί όχι μόνο στην αύξηση του αριθμού των τουριστών, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας των εμπειριών που προσφέρει η Περιφέρεια στους επισκέπτες της.

ΙΛΥΔΑ
-1.13%
1.75
AKTR
-0.75%
5.30
ΔΕΗ
-0.64%
14.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.86
ΕΛΠΕ
-0.25%
7.88
ΠΕΤΡΟ
-0.24%
8.28
ΟΛΠ
1.29%
35.45
TITC
-1.59%
43.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
1.22%
19.86
ΕΥΑΠΣ
0.30%
3.39
ΛΟΥΛΗ
1.50%
3.38
ΛΕΒΠ
2.80%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1.23%
1.29
NOVAL
1.43%
2.49
ΙΝΤΚΑ
-1.98%
3.22
ΧΑΙΔΕ
1.97%
0.78
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.34
ACAG
1.17%
6.03
ΑΣΚΟ
-0.27%
3.64
ΚΥΡΙΟ
-1.29%
0.92
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.84%
0.24
ΝΑΚΑΣ
-3.85%
3.00
BOCHGR
-2.97%
5.88
ΚΕΚΡ
0.00%
1.22
ΠΛΑΘ
-0.72%
4.14
ΡΕΒΟΙΛ
0.60%
1.69
ΕΛΛ
0.34%
14.75
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.16
ΙΚΤΙΝ
-0.42%
0.36
ΟΠΑΠ
0.05%
18.77
ΜΥΤΙΛ
0.84%
43.00
ΔΟΜΙΚ
0.38%
2.63
ΦΡΛΚ
3.66%
4.25
ΜΕΡΚΟ
0.54%
37.00
ΣΑΡ
0.00%
13.14
ΟΤΟΕΛ
-1.41%
12.56
ΚΡΙ
-0.30%
16.35
ΙΑΤΡ
-0.77%
1.93
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
0.90%
2.81
ΣΠΕΙΣ
-3.47%
6.12
ΚΟΡΔΕ
-0.67%
0.44
ΠΡΟΦ
0.38%
5.27
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-1.79%
2.20
OPTIMA
-0.63%
15.80
ΑΚΡΙΤ
-1.28%
0.77
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
20.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-4.03%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
-0.69%
8.64
ΒΙΟΚΑ
-1.41%
1.75
ΠΑΠ
-1.13%
2.62
ΙΝΤΕΤ
2.25%
1.14
ΠΕΙΡ
-2.21%
5.40
ΜΙΝ
0.00%
0.47
ΕΤΕ
-2.39%
9.80
ΒΙΟΤ
-6.09%
0.22
ΑΛΜΥ
0.00%
5.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1.22%
1.63
ΜΕΝΤΙ
0.44%
2.30
ΜΟΗ
0.44%
22.88
ΟΛΘ
0.72%
28.10
ΣΕΝΤΡ
-0.29%
0.34
ΕΕΕ
1.69%
42.06
ΚΟΥΕΣ
-0.49%
6.13
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
6.00
ΜΙΓ
-0.18%
2.80
ΦΛΕΞΟ
-2.61%
7.45
ΦΡΙΓΟ
-4.35%
0.22
ΔΑΙΟΣ
9.89%
4.00
ΦΑΙΣ
-1.77%
4.49
ΛΑΝΑΚ
-3.09%
0.94
CENER
2.57%
9.58
ΝΑΥΠ
2.79%
0.81
ΙΝΤΕΚ
0.78%
6.49
ΜΑΘΙΟ
3.50%
0.65
ΚΑΡΕΛ
0.63%
318.00
ΑΤΤ
-2.67%
0.80
ΑΤΤΙΚΑ
0.43%
2.32
ΕΣΥΜΒ
-0.89%
1.12
ΕΥΡΩΒ
-3.35%
2.57
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-0.87%
2.27
ΑΔΜΗΕ
5.11%
2.98
DIMAND
0.00%
8.60
ΒΙΟΣΚ
-0.99%
1.51
ΑΒΑΞ
0.00%
2.18
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.85%
1.54
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
-0.36%
0.82
EVR
0.61%
1.65
ΓΕΒΚΑ
1.72%
1.48
ΑΛΦΑ
-1.22%
2.34
ΟΤΕ
-1.74%
15.25
ΜΕΒΑ
-1.46%
4.04
ΑΣΤΑΚ
-1.12%
7.04
ΞΥΛΠ
5.56%
0.38
ΙΝΛΟΤ
-0.19%
1.07
CNLCAP
0.71%
7.05
ΑΤΕΚ
-2.75%
1.06
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
0.40%
1.99
ΔΑΑ
-0.96%
9.30
ΑΝΔΡΟ
0.90%
6.72
ΞΥΛΚ
-0.77%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1.69%
5.80
ΜΠΕΛΑ
0.08%
26.00
ΚΟΥΑΛ
-2.17%
1.26
ΕΛΒΕ
-0.96%
5.15
ΤΖΚΑ
3.62%
1.43
ΕΛΧΑ
0.46%
2.20
ΑΡΑΙΓ
-0.65%
12.28
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-0.26%
3.78
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-1.00%
4.97
ΟΛΥΜΠ
-0.81%
2.45
ΑΒΕ
1.24%
0.41
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
1.86%
5.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.79%
1.25
ΕΛΤΟΝ
-0.90%
1.76
ΣΠΥΡ
6.25%
0.17
ΣΑΡΑΝ
-1.87%
1.05
ΛΑΜΔΑ
1.93%
6.88
AEM
0.77%
4.47
ΒΙΟ
1.48%
6.16
ΜΠΤΚ
-9.84%
0.55
ΕΧΑΕ
-2.26%
5.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.34%
1.49
ΣΠΙ
0.00%
0.60
ΕΒΡΟΦ
-0.79%
1.88
ΜΠΡΙΚ
1.20%
2.53