Γραμμή 4 Μετρό: Διάνοιξη σήραγγας 160 μ. κατά παράβαση

Κίνδυνος για μικρές καθιζήσεις στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, από κατά παράβαση διάνοιξη σήραγγας 160 μ. στη Γραμμή 4 του Μετρό

Έργα του μετροπόντικα για τη Γραμμή 4 © ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Σήραγγα μήκους 160 μέτρων διανοίχθηκε κατά παράβαση στη Γραμμή 4 του Μετρό. Σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε σήμερα Δευτέρα ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έχει δοθεί εντολή αποκατάστασης στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης έθεσε σήμερα στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση με θέμα τα «προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό». Όπως είπε, «για πάνω από έξι μήνες και εν γνώσει της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELO-ALSTOM προχώρησε την εκσκαφή για 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».

Ο κ. Κατσώτης κάλεσε τον παριστάμενο υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο να απαντήσει:

  • Ποια προβλήματα ασφάλειας και ποιοι συγκεκριμένοι κίνδυνοι δημιουργούνται από τη μη συμμόρφωση με τη μελέτη εφαρμογής, για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων που απασχολούνται στο εργοτάξιο του ΓΝΑ και ποια για όσους χρησιμοποιούν τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και τις υπόλοιπες κτιριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής και αν έχουν καταγραφεί αυτοί οι κίνδυνοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες;
  • Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε να υποχρεώσει τον ανάδοχο για όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες και εργασίες στο τμήμα της σήραγγας, όπου διαπιστώνονται προβλήματα ασφάλειας, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους στη γραμμή 4 του Μετρό και για όσους κινούνται στη ζώνη επιρροής της εκσκαφής, ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες με ασφάλεια, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή για τους εργαζόμενους σε αυτή;

«Όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων», απάντησε ο Νίκος Ταχιάος. «Όταν αυτό περιέπεσε στην αντίληψη της διευθύνουσας υπηρεσίας, αμέσως εδόθη εντολή να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη που οι ίδιοι είχαν υποβάλει. Αυτό δεν αφορά μόνο λόγους ασφαλείας των εργαζομένων, που κατά την άποψή μου, θα ήταν υπερβολικό να πιστέψουμε ότι υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Αφορά κυρίως τις καθιζήσεις, μικρές καθιζήσεις που μπορούν να υπάρξουν στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, γιατί αυτή είναι μια σήραγγα κάτω από την οδό Κατεχάκη, και εδόθη εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης» πρόσθεσε.

«Ήδη η κοινοπραξία έχει ξαναξεκινήσει εργασίες, με τον δέοντα τρόπο, έχει υποβάλει και τη μελέτη η οποία δείχνει πώς θα αποκαταστήσει αυτές στο μήκος των 160 μέτρων. Η υπηρεσία προφανώς δεν κάνει αποδεκτές τις όποιες δικαιολογίες της κοινοπραξίας.Θεωρούμε ότι ήταν ένα λάθος εφαρμογής μιας μελέτης που η ίδια είχε υποβάλει», ανέφερε ο κ. Ταχιάος.

«Δεν δίνετε απαντήσεις σε πιθανά ζητήματα ασφάλειας που δημιουργούνται για τους εργαζόμενους στην κατασκευή της σήραγγας του ΓΝΑ, αλλά και για τις υποδομές και κτιριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής», σχολίασε ο Χρήστος Κατσώτης και αναρωτήθηκε πώς είναι δυνατό η Ελληνικό Μετρό, ενώ ισχυρίζεται ότι επιβλέπει καθημερινά τις εκτελούμενες εργασίες, επί 24ωρου και επταημέρου βάσεως, να μην αντιλήφθηκε ότι έχει γίνει διάνοιξη της σήραγγας, για 150 μέτρα, με εργασίες διάρκειας 6 μηνών.

«Το ζήτημα που συζητάμε είναι ότι όντως εκτελείτο ένα έργο με μια παρέκκλιση από τη μελέτη» σημείωσε ο υφυπουργός. «Όχι ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα, εφόσον δεν ακολουθείται η μελέτη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ούτε ότι η σήραγγα θα πέσει, δεν σημαίνει ούτε ότι θα υπάρξουν καθιζήσεις, γιατί αυτό το μετράνε καθημερινά. Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία μετριούνται διαρκώς ώστε να είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχουν μετακινήσεις και όποιες μετακινήσεις υπάρχουν, πρέπει να είναι σε ανεκτά πλαίσια», πρόσθεσε.

«Η εταιρεία δεν ακολούθησε τη μεθοδολογία που η ίδια πρότεινε. Το εντόπισε η Ελληνικό Μετρό. Έχω ζητήσει να γίνει έλεγχος, γιατί αυτό έγινε με καθυστέρηση. Προφανώς δεν αποτελεί σφάλμα της διοίκησης. Μόλις υπέπεσε στην αντίληψη της διοίκησης, κάλεσε την εταιρεία να επανέλθει στη μελέτη και να αποκαταστήσει την κατασκευή, με τον τρόπο που έπρεπε κανονικά να προχωρήσει» συμπλήρωσε ο κ. Ταχιάος.

«Τα έργα δεν τα διοικεί το υπουργείο», σημείωσε επίσης. «Τα διοικεί ένας εποπτευόμενος φορέας. Βεβαίως υπάρχουν σύμβουλοι, υπάρχουν σύμβουλοι οι οποίοι παρακολουθούν το έργο, υπάρχουν σύμβουλοι οι οποίοι συμβάλλουν στην επίβλεψη του έργου, αυτοί βέβαια δεν υπογράφουν, υπογράφουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και τόνισε ότι «τα θέματα ασφαλείας είναι ύψιστης προτεραιότητας».

Ανέφερε δε ότι η τήρηση των προδιαγραφών από τις κατασκευαστικές εταιρείες που κατασκευάζουν δημόσια έργα, είναι προϋπόθεση για την ομαλή εξέλιξη της κάθε σύμβασης, ιδίως όταν είναι πολύ σημαντική και σε ό,τι αφορά στη φήμη της σύμβασης και τη φήμη της εταιρείας. «Σας διαβεβαιώνω ότι οι κοινοπραξίες, όπως αυτή στην οποία αναφέρεστε, έχουν κάθε λόγο να είναι απολύτως συνεπείς σε θέματα ασφαλείας, γιατί άλλως και τα κέρδη τους, στα οποία αναφέρεται το ΚΚΕ, κινδυνεύουν. Η ίδια η φήμη της εταιρείας είναι αυτή που διαμορφώνει και την αξία της, η οποία καταγράφεται σε ένα ταμπλό», είπε ο κ. Ταχιάος.

DIMAND
-1.04%
8.57
ΕΛΣΤΡ
-1.73%
2.27
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
-0.45%
33.05
CENER
1.62%
9.42
ΙΝΤΕΤ
0.45%
1.11
ΕΕΕ
0.64%
40.92
ΟΛΥΜΠ
-0.40%
2.49
ΙΚΤΙΝ
1.77%
0.35
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.21%
38.28
ΟΤΟΕΛ
1.84%
12.16
ΕΒΡΟΦ
0.00%
1.91
ΡΕΒΟΙΛ
1.18%
1.71
ΜΟΝΤΑ
-2.44%
3.60
ΠΑΙΡ
-0.21%
0.95
ΚΟΥΕΣ
0.64%
6.28
ΑΡΑΙΓ
0.85%
11.86
ΜΙΝ
-1.96%
0.50
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.85
ΤΕΝΕΡΓ
0.60%
20.12
ΑΣΤΑΚ
-1.37%
7.20
ΙΝΛΙΦ
-0.21%
4.83
ΔΡΟΜΕ
1.49%
0.34
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.76%
1.32
ΠΕΙΡ
-0.04%
5.18
ΠΡΔ
0.00%
0.28
ΦΡΛΚ
-0.86%
4.03
AKTR
-0.91%
5.43
ΛΑΜΔΑ
0.15%
6.63
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.49%
1.63
ΚΑΡΕΛ
-1.24%
318.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
3.10
ΚΤΗΛΑ
0.96%
2.10
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-0.87%
0.57
ΒΙΟΚΑ
0.89%
1.71
ΟΛΘ
0.71%
28.20
ΚΟΥΑΛ
0.32%
1.27
ΝΑΚΑΣ
2.65%
3.10
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.19
ΝΑΥΠ
5.33%
0.79
ΜΕΒΑ
-1.23%
4.00
ΠΕΤΡΟ
1.01%
8.00
ΚΕΚΡ
2.92%
1.24
ΠΡΟΦ
0.39%
5.18
BOCHGR
0.72%
5.58
ΕΥΔΑΠ
-0.84%
5.93
ΜΟΤΟ
0.36%
2.82
ΦΡΙΓΟ
1.85%
0.22
ΜΠΡΙΚ
1.25%
2.43
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.39%
2.57
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
-1.18%
0.42
ΜΕΝΤΙ
0.00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.35
ΕΥΑΠΣ
2.36%
3.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.88%
0.80
ΟΤΕ
-2.00%
15.19
ΔΕΗ
1.03%
13.71
ΕΛΙΝ
0.47%
2.15
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
AEM
-0.90%
4.63
ΑΣΚΟ
0.31%
3.23
ΙΝΛΟΤ
-0.58%
1.03
ΛΑΒΙ
1.39%
0.80
ΕΣΥΜΒ
0.91%
1.11
ΛΑΜΨΑ
-0.54%
37.00
ΑΤΡΑΣΤ
1.15%
8.78
ΑΝΔΡΟ
-0.61%
6.50
ΔΑΑ
0.36%
8.84
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
EVR
-0.61%
1.62
ΚΡΙ
1.25%
16.25
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.58%
5.10
ΠΛΑΘ
1.63%
4.07
ΙΛΥΔΑ
2.65%
1.75
ΕΚΤΕΡ
0.99%
2.05
ΒΙΟ
3.13%
5.93
ΛΑΝΑΚ
-7.00%
0.93
TITC
-1.09%
40.75
ΜΟΗ
-0.36%
22.30
ΣΙΔΜΑ
4.17%
1.50
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
10.00%
0.40
ΑΔΜΗΕ
0.18%
2.71
ΒΙΟΣΚ
1.70%
1.50
ΙΑΤΡ
1.56%
1.95
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
-2.40%
0.57
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
-0.50%
5.99
ΕΧΑΕ
-0.19%
5.36
ΠΑΠ
0.00%
2.60
ΟΠΑΠ
0.11%
17.52
ΑΒΑΞ
4.29%
2.19
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.86%
2.32
ΜΠΕΛΑ
-1.02%
27.04
ΣΑΡ
-2.26%
13.00
ΔΑΙΟΣ
1.13%
3.58
ΕΛΠΕ
-0.90%
7.73
ΕΥΡΩΒ
0.80%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-1.15%
0.69
ΑΛΜΥ
2.71%
4.54
NOVAL
-0.20%
2.49
ΑΤΤ
1.63%
0.75
ΧΑΙΔΕ
6.57%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
2.34
ΕΛΒΕ
-3.70%
5.20
ΕΛΧΑ
0.46%
2.17
ΒΙΟΤ
-7.56%
0.22
OPTIMA
2.41%
15.32
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.46
ΦΛΕΞΟ
3.40%
7.60
ΑΤΕΚ
8.70%
1.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.16%
1.29
ΣΠΕΙΣ
11.31%
6.30
ΕΛΛ
-0.34%
14.65
CNLCAP
-0.71%
7.00
ΑΚΡΙΤ
2.70%
0.76
ΜΙΓ
-0.71%
2.80
ΑΛΦΑ
1.74%
2.28
ΤΖΚΑ
-2.51%
1.36
ΕΛΤΟΝ
-2.31%
1.78
ΣΕΝΤΡ
1.18%
0.34
ΛΕΒΚ
-4.35%
0.22
ΑΒΕ
0.70%
0.43
ΞΥΛΚ
-0.38%
0.26
ΕΤΕ
-0.92%
10.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.53%
18.70
ΠΛΑΚΡ
-3.33%
14.50