Παρά τη θετική δυναμική που καταγράφεται στις προκρατήσεις για τη Χαλκιδική το καλοκαίρι του 2025, η εορταστική περίοδος του Πάσχα αναμένεται να βρει την πλειονότητα των ξενοδοχείων της περιοχής με κατεβασμένα ρολά. Ο λόγος, σύμφωνα με τον Γρηγόρη Τάσιο, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδοχείων και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, είναι ο συνδυασμός της χρονικής συγκυρίας του Πάσχα με την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
Σε συνομιλία που είχαμε με τον Γρηγόρη Τάσιο, ανέφερε ότι το Πάσχα φέτος πέφτει νωρίς (20 Απριλίου), κάτι που δημιουργεί ένα μεγάλο διάστημα αδράνειας μεταξύ του Πάσχα και της επίσημης έναρξης της τουριστικής σεζόν, η οποία τοποθετείται στις αρχές Ιουνίου. «Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι τα εποχιακά ξενοδοχεία, που συνήθως ξεκινούν τη λειτουργία τους τον Μάιο, δεν μπορούν να προσλάβουν προσωπικό προσωρινά για το Πάσχα και να το αποδεσμεύσουν ξανά μέχρι την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου», εξηγεί ο κ. Τάσιος.
Η νέα Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που εφαρμόζεται στον τουριστικό κλάδο αυστηροποιεί το πλαίσιο λειτουργίας των εποχιακών ξενοδοχείων, περιορίζοντας τη δυνατότητα προσωρινής απασχόλησης και εκτεταμένων αδειών για τους εργαζομένους. Αυτό σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής που υπό άλλες συνθήκες θα άνοιγαν για το Πάσχα, καλούνται να επιλέξουν είτε να λειτουργήσουν συνεχώς από τον Απρίλιο, κάτι που είναι οικονομικά ασύμφορο, είτε να παραμείνουν κλειστά μέχρι να διασφαλίσουν επαρκή πληρότητα.
Η εικόνα στη Χαλκιδική για τη θερινή περίοδο
Αν και η κατάσταση του Πάσχα δημιουργεί προβληματισμό, οι προοπτικές για την καλοκαιρινή σεζόν στη Χαλκιδική είναι θετικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Τάσιος σε πρόσφατη ανάρτησή του, οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Σουηδίας καταγράφουν σημαντική αύξηση προκρατήσεων, ενώ προστίθενται νέες απευθείας πτήσεις από Ιταλία και Πολωνία.
- Αγγλία: +15% στις κρατήσεις, με τη Jet2 και την TUI να καταγράφουν άνοδο.
- Ολλανδία: +6% στις αφίξεις με ενθαρρυντικά σημάδια για περαιτέρω ανάπτυξη.
- Βέλγιο: +25% στις αφίξεις, με απευθείας πτήσεις της Transavia.
- Σουηδία: +45%, με τη Sunweb να ενισχύει σημαντικά την τουριστική ροή.
- Ιταλία: Νέες πτήσεις EasyJet & Aegean από Μιλάνο.
- Γερμανία & Πολωνία: Μικρή πτώση (-5% έως -7%), αλλά με στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση των αφίξεων.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η ένταξη της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στη ζώνη Σένγκεν, που αναμένεται να διευκολύνει την οδική πρόσβαση και να ενισχύσει τον τουρισμό από αυτές τις χώρες.
Προκλήσεις και προτάσεις για τη βιωσιμότητα του κλάδου
Παρά τις θετικές προοπτικές, ο κλάδος συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως η έλλειψη υποδομών, το αυξημένο λειτουργικό κόστος και οι περιορισμοί της νέας εργατικής νομοθεσίας. Ο κ. Τάσιος υπογραμμίζει ότι ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής εργάζεται προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης, επενδύοντας σε ψηφιακές καμπάνιες σε Γερμανία, Αγγλία, Σουηδία και Δανία σε συνεργασία με μεγάλους Tour Operators, ενώ παράλληλα οργανώνει τα FAM & Press trips της ερχόμενης άνοιξης, προωθώντας τον προορισμό και επενδύοντας σε ποιοτικές υπηρεσίες και αυθεντικές εμπειρίες.