Αύξηση 14,1% καταγράφουν οι υποθέσεις που κλήθηκε να χειριστεί ο Συνήγορος του Καταναλωτή το 2024, με τις μεγαλύτερες ανόδους να εμφανίζονται στα καταναλωτικά αγαθά (+27,9%) και τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (+ 21,1%).
«Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή (15 Μαρτίου) είναι διαχρονικό, επίκαιρο και ουσιαστικό για την ελληνική κοινωνία: Η προστασία των καταναλωτών στη διάδρασή τους με την αγορά. Δικαίωμα και ανάγκη» δήλωσε με αφορμή τη σημερινή ημέρα η Συνήγορος του Καταναλωτή, Άννα Στρατινάκη. «Το μήνυμα αυτό τιμάει και υπηρετεί σε κάθε πεδίο και με κάθε τρόπο, πρωτίστως, η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή”, η οποία επιτελεί ένα σημαντικό, θεσμικό, διαμεσολαβητικό και συμφιλιωτικό ρόλο ανάμεσα στον καταναλωτή και σε ένα σύγχρονο αλλά παράλληλα δύσκολο και πολυδαίδαλο αγοραστικό περιβάλλον».
Για το 2024, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κλήθηκε να αντιμετωπίσει αυξημένο φορτίο υποχρεώσεων που προκύπτουν από την ανοδική τάση που παρουσιάζει ο αριθμός των αναφορών τόσο στην Αρχή όσο και στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των υποθέσεων που χειρίζονται αμφότεροι έχει αυξηθεί για το έτος 2024 κατά 14,1% από το 2023 ήτοι 19.061 υποθέσεις (έναντι 16.709 το 2023).
«Μπροστά σε αυτήν την κομβική περίοδο αυξημένων αναγκών, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δηλώνει παρών και παραμένει προσηλωμένος στην επίλυση των διαφορών που προκύπτουν καθημερινά ανάμεσα στον καταναλωτή και την αγορά, συντελώντας μαζί με άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης όσο και με άλλες συναρμόδιες Αρχές στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς» αναφέρει η Αρχή σε σχετική ανακοίνωση. «Το 2025 ευχόμαστε να είναι ένα έτος σταθμός για την Αρχή, ώστε να επιτευχθεί η θεσμική ενδυνάμωσή της, προκειμένου να μετασχηματιστεί σε έναν σύγχρονο θεματοφύλακα των δικαιωμάτων του καταναλωτή» καταλήγει.