Μία κρίσιμη κίνηση για την υποστήριξη της περαιτέρω ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, στη Θεσσαλονίκη, κάνει η κυβέρνηση καθώς τις επόμενες ημέρες, πρόκειται να μεταβιβαστούν στη ΒΙΠΕ ΕΤΒΑ ΑΕ, 550 στρέμματα που ανήκουν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Η έκταση αυτή βρίσκεται εντός της ΒΙΠΕ Σίνδου (Α΄ Ζώνη) αλλά ως σήμερα δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ΑΕ και, από επιχειρήσεις, καθώς ήταν δεσμευμένη για ερευνητικούς σκοπούς. Την παραπάνω δήλωση έκανε από τη Θεσσαλονίκη και από το «Thessaloniki: Identity, Future and the Traveler» ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο οποίος τόνισε ότι στόχος πρώτης προτεραιότητας της κυβέρνησης είναι η αύξηση της παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας και η παράλληλη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων.
Ο Υπουργός επισήμανε ότι η Κεντρική Μακεδονία είναι η πρώτη Περιφέρεια που αναπτύσσεται ταχύτερα από την υπόλοιπη Ελλάδα, για να προσθέσει ακόμη μία φορά ότι στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία υλοποιούνται 400 έργα- μεγάλα, μεσαία και μικρά – για τα οποία επενδύονται από δημόσιους πόρους, 13 δις. ευρώ και πλέον.
Αναφερόμενος στα όσα έργα έχουν έως σήμερα υλοποιηθεί ή και βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, ο κ. Σκέρτσος ξεχώρισε την ολοκλήρωση και λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό, διαβεβαιώνοντας ότι την άνοιξη του 2027 θα περαιωθεί και η κατασκευή της αναβάθμισης της Ανατολικής Περιφερειακής- Fly Over.
Οι αναπτυξιακές προοπτικές της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας μεγαλώνουν περαιτέρω, καθώς έχει ολοκληρωθεί η προεργασία για να μετατραπεί σε οργανωμένο Επιχειρηματικό Πάρκο η άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση Καλοχωρίου, ενώ επίσης προχωρούν στην επόμενη φάση οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημιουργία logistics park στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
Καινοτομία και Thess INTEC
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Υπουργός στο μεγάλο project δημιουργίας του Thess INTEC, του τεχνολογικού πάρκου 4ης γενιάς, έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο RRF και χρηματοδοτείται με 35 εκατ. ευρώ από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η ανάπτυξη όμως δεν θα έρθει μόνο από τους χώρους της Βιομηχανίας και της Νέας Οικονομίας, αλλά και από το χώρο της Εκπαίδευσης καθώς ήδη στο Υπουργείο Παιδείας αξιολογούνται 200 αιτήματα που έχουν κατατεθεί από τα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου, τα οποία επιδιώκουν να συνεργαστούν με τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια. Σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν σύντομα, από τον αρμόδιο Υπουργό, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Καταλήγοντας ο κ. Σκέρτσος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις μεγάλες επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει στη Θεσσαλονίκη, ξένες πολυεθνικές ( σ.σ. Pfizer, Deloitte, Chubb κ.αλ.) δημιουργώντας πόλους καινοτομίας στους οποίους απασχολούνται εκατοντάδες επιστημόνων υψηλής εξειδίκευσης.
Σημειωτέον ότι μόνο στο Competence Center της Deloitte απασχολούνται 1.300 άτομα ενώ περισσότερα από 1.100 άτομα απασχολεί η Pfizer.
H βιομηχανία χρειάζεται το σιδηρόδρομο
Συζητώντας μαζί με τον Υπουργό, τις προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης, η Πρόεδρος του ΣΒΕ, Λουκία Σαράντη αναγνώρισε πως ο τουρισμός αποτελεί σημαντικότατο πυλώνα ανάπτυξης της χώρας συνολικά, αλλά και της Κεντρικής Μακεδονίας ειδικότερα, για να τονίσει όμως πως η Βιομηχανία δίνει χιλιάδες θέσεις απασχόλησης και γεννά πλούτο. Η πρόεδρος του ΣΒΕ υποστήριξε πως οι Περιφερειακές ανισότητες που παρατηρούνται στη χώρα μας, είναι σε βάρος της οικονομίας και της κοινωνίας, ενώ ζήτησε επιτάχυνση των ρυθμών εκτέλεσης των έργων υποδομής.
Η κα. Σαράντη στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία ανάταξης και ανάπτυξης του ελληνικού σιδηροδρόμου και της σύνδεσης των λιμανιών της χώρας, όπως και των βιομηχανικών περιοχών, με ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τέλος, αναφερόμενη στο Μετρό Θεσσαλονίκης, υποστήριξε πως δεν αφορά μόνο στην πόλη, καθώς αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή. Κάνοντας σύνδεση με τις «περιπέτειες» που είχε το συγκεκριμένο έργο στο παρελθόν, ζήτησε να αγκαλιάσει η κοινωνία τα μεγάλα έργα ώστε να αποφεύγονται οι καθυστερήσεις στην εκτέλεσή τους.
Αγγελούδης: Σε αναπτυξιακό μεταίχμιο η Θεσσαλονίκη
Παίρνοντας το λόγο ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, είπε ότι η πόλη βρίσκεται στο μεταίχμιο μίας μεγάλης προσπάθειας ανάπτυξής της, προσπάθεια που θα πρέπει να ενισχύεται και από νέες πρωτοβουλίες.
Ο κ. Αγγελούδης, υποστήριξε ότι θα πρέπει να προχωρήσει ο σχεδιασμός για σύνδεση του Μετρό με τις Δυτικές Συνοικίες αλλά και με το Αεροδρόμιο. Η σύνδεση με το Αεροδρόμιο, μπορεί να γίνει και με τραμ, το οποίο θα καλύπτει την απόσταση από τον τερματικό του Μετρό στη Μίκρα ( σ.σ. τερματικός της Επέκτασης Καλαμαριάς) ως τον αερολιμένα Μακεδονία.
Σαν μέσο μεταφοράς τουριστών, μπορεί να χρησιμεύσει και η θαλάσσια συγκοινωνία, για πλόες που θα εκτελούνται με ηλεκτρικά πλοιάρια.
Για το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, η ανάπτυξη της πόλης «πατάει» σε τρεις πυλώνες: Στις μεταφορές- logistics άρα και στον ανάπτυξη του ΟΛΘ. Στην καινοτομία και στον τουρισμό.
Η Θεσσαλονίκη – Βιώσιμη Πόλη, είναι ευθύνη του Δήμου, αναγνώρισε ο κ. Αγγελούδης για να πει ότι έχουν εξασφαλιστεί από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας 30 εκατ. για την κατασκευή του ντεκ στην Παλιά Παραλία, ενώ εξασφαλισμένο είναι και ποσό 20 εκατ. ευρώ, για την ανάπλαση της Πλατείας Αριστοτέλους. Το καλοκαίρι αρχίζει η κατασκευή του Πάρκου Μνήμης στην Πλατεία Ελευθερίας και, στις επόμενες ημέρες δημοπρατείται η πεζοδρόμηση του νότιου τμήματος της οδού Αγίας Σοφίας.
Το συνέδριο διοργάνωσαν το travel.gr και το proto thema, ενώ τη συζήτηση στο πάνελ αυτό συντόνισε ο δημοσιογράφος Αντώνης Σρόϊτερ.