Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψε την απόφαση με την οποία ανακηρύσσεται ανάδοχος για τη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η εταιρεία ήταν ήδη προσωρινός ανάδοχος αλλά η οριστικοποίηση του αποτελέσματος του διαγωνισμού έγινε πριν από λίγες ημέρες με την κατάθεση όλων των απαιτούμενων εγγράφων.
Όπως προέβλεπαν τα τεύχη του διαγωνισμού, η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 χρόνια, εκ των οποίων έως πέντε χρόνια είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χιλιόμετρα (συμπεριλαμβανομένων και 30 χιλιομέτρων που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος – Χανιά). Το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανέρχεται σε περίπου 300 χλμ., συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων «Χερσόνησος- Άγιος Νικόλαος» (βρίσκεται υπό κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ) και «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη». Ο ΒΟΑΚ θεωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη αυτή την περίοδο. Σημειώνεται πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει ως βασικός μέτοχος κοινοπραξίας (55%) και στην κατασκευή / διαχείριση του αμέσως επόμενου τμήματος του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος – Νεάπολη, που υλοποιείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, εκτός από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχαν εκδηλώσει οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S., η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Metlen και η ΑΒΑΞ. Στο τέλος, όμως, προσφορές κατέθεσαν η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – EGIS – Meridiam, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen. Προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία στα τέλη Ιανουαρίου υπέβαλλε εμπρόθεσμα τα έγγραφα οριστικοποίησης συμβατικών εγγράφων και συγκεκριμένα σε τελικό και συμφωνημένο σχέδιο:
- Oι Ασφαλιστικές Συμβάσεις
- Οι Δανειακές Συμβάσεις
- Η Εγγυητική Επιστολή Δεσμευτικής Επένδυσης
- Το Καταστατικό του εταιρείας παραχώρησης
- H Σύμβαση Ανεξάρτητου Μηχανικού
- Η Σύμβαση Δευτερογενούς Δανείου (Πρόγραμμα)
- Η Σύμβαση Διεπαφής
- Η Σύμβαση Λειτουργίας- Συντήρησης
- Η Σύμβαση Μελέτης – Κατασκευής
- Το σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης
- Τα Χρηματοοικονομικά Μοντέλα συνοδευόμενα από τις Εκθέσεις του Ελεγκτή και την Επιστολή Αιτιολόγησης Εμπιστευτικότητας
- Το Χρονοδιάγραμμα Περιόδου Μελετών – Κατασκευών
Μετά από παρατηρήσεις του υπουργείου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχώρησε στις απαραίτητες αλλαγές των συγκεκριμένων κειμένων και έτσι φτάσαμε στην απόφαση με την οποία η εταιρεία ανακηρύσσεται οριστικός ανάδοχος.