Γ.Δ.
1596.06 -0,26%
ACAG
-1,80%
5.99
AEM
-0,36%
4.5735
AKTR
+0,75%
5.39
BOCHGR
-0,37%
5.36
CENER
-0,44%
8.99
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-0,96%
8.25
EVR
-0,58%
1.715
NOVAL
-1,78%
2.48
OPTIMA
-1,11%
14.22
TITC
-1,09%
40.8
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
-3,16%
2.3
ΑΒΕ
-1,65%
0.418
ΑΔΜΗΕ
-0,53%
2.8
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,35%
4.265
ΑΛΦΑ
-0,73%
1.8305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-0,55%
10.82
ΑΣΚΟ
-2,52%
3.1
ΑΣΤΑΚ
-3,24%
7.16
ΑΤΕΚ
+4,38%
1.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,28%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
+2,16%
2.36
ΒΙΟ
-0,89%
5.56
ΒΙΟΚΑ
-2,54%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-1,66%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-1,66%
1.485
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,98%
18.46
ΔΑΑ
-0,16%
8.888
ΔΑΙΟΣ
+4,68%
3.58
ΔΕΗ
+0,78%
12.88
ΔΟΜΙΚ
-1,47%
2.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,09%
0.352
ΕΒΡΟΦ
-0,80%
1.87
ΕΕΕ
-0,97%
41
ΕΚΤΕΡ
-1,44%
2.055
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-1,38%
2.14
ΕΛΛ
-0,34%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.255
ΕΛΠΕ
+0,39%
7.76
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.31
ΕΛΤΟΝ
-1,89%
1.766
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.09
ΕΤΕ
+1,54%
8.59
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-0,56%
2.492
ΕΧΑΕ
-0,92%
4.865
ΙΑΤΡ
-0,25%
1.975
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-0,60%
1.67
ΙΝΛΙΦ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-1,15%
1.032
ΙΝΤΕΚ
-1,19%
5.82
ΙΝΤΕΤ
+0,85%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-0,65%
3.08
ΚΑΡΕΛ
-1,23%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-1,55%
1.27
ΚΟΥΕΣ
-0,48%
6.17
ΚΡΙ
+0,31%
16.3
ΚΤΗΛΑ
-4,52%
1.9
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.964
ΛΑΒΙ
-1,40%
0.775
ΛΑΜΔΑ
-1,06%
6.54
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-5,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.35
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.752
ΜΕΒΑ
-1,79%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-3,14%
37
ΜΙΓ
+0,53%
2.85
ΜΙΝ
+2,04%
0.5
ΜΟΗ
-0,82%
21.72
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.75
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,93%
26.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.82
ΜΠΡΙΚ
-0,41%
2.4
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-1,90%
36.1
ΝΑΚΑΣ
-0,66%
3.02
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.824
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
+9,73%
0.406
ΟΛΘ
-0,70%
28.3
ΟΛΠ
-0,30%
33.05
ΟΛΥΜΠ
-1,55%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,18%
17.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,84%
0.8
ΟΤΕ
+0,69%
14.6
ΟΤΟΕΛ
+0,37%
10.78
ΠΑΙΡ
+2,07%
0.984
ΠΑΠ
+0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
4.55
ΠΕΡΦ
-0,19%
5.21
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
7.98
ΠΛΑΘ
-1,40%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
+1,54%
0.264
ΠΡΕΜΙΑ
-1,69%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.685
ΣΑΡ
+0,78%
12.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,17%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+2,61%
1.57
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.56
ΣΠΙ
+1,03%
0.588
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,37%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,54%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.82

Πόρισμα για Τέμπη: Οι 17 “κόκκινες κάρτες” στον Σιδηρόδρομο

Των Μαρίας Καλούδη και Μάριου Βελέντζα

Στο πόρισμα για τα Τέμπη, εκτός από τις αιτίες που οδήγησαν στην τραγωδία με τους 57 νεκρούς, δίνεται έμφαση και στις άμεσες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε ο Σιδηρόδρομος να αποκτήσει τα ευρωπαϊκά στάνταρ. Ειδικότερα, ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) εστιάζει στις διαχρονικές παθογένειες στον Σιδηρόδρομο και στην πολυετή εγκατάλειψη των υποδομών, με παράλληλη υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση.

«Σήμερα εκδίδονται 17 νέες συστάσεις ασφαλείας για όλο τον τομέα υπό την εποπτεία της ΡΑΣ. Πολλές από αυτές υπερβαίνουν τις αρμόδιοτητες και τις εξουσίες μεμονωμένων οργανισμών» σημείωσαν οι ερευνητές στην επιτροπή ο Dr. Χρήστος Παπαδημητρίου (πρόεδρος), Κωνσταντίνος Καπετανίδης (Πολιτικός Μηχανικός Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ), Αστέριος Αλεξάνδρου (Πολιτικός Μηχανικός τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ), Bart Accou (Επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων, μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Σημειώνεται ότι στο επίκεντρο της παρουσίασης για την τραγωδία στα Τέμπη, τέθηκαν τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία και αφορούν τα ζητήματα ασφαλείας, τις ανθρώπινες ευθύνες, αλλά και τις διαχρονικές αδυναμίες του σιδηροδρόμου, λόγω των ελλείψεων σε πόρους σε ανθρώπινο δυναμικό αλλά και σε κονδύλια. Επίσης, βάση των παρατηρήσεων, δεν υπήρξε ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός του εμπλεκόμενου τροχαίου υλικού προκάλεσε την πυρόσφαιρα, γεγονός που οδηγεί την επιτροπή σε περαιτέρω διερεύνηση σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού, για την ύπαρξη ή μη εύφλεκτης ουσίας.

Πρακτικά, ένα από τα βασικά συμπεράσματα στο πόρισμα είναι ότι η σύγκρουση των τρένων δεν δικαιολογεί την πυρόσφαιρα που καταγράφεται σε βίντεο, καθώς τα έλαια στις μηχανές δεν επαρκούν για την πρόκληση του συγκεκριμένου φαινομένου. Επίσης, αυτό που αναφέρθηκε αρκετές φορές είναι ότι αν η σύμβαση 717 είχε ολοκληρωθεί, όπως προβλεπόταν το 2016, το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί.




Το πόρισμα για τα Τέμπη και οι 17 συστάσεις για τον Σιδηρόδρομο

  1. Συνίσταται, σύμφωνα με το πόρισμα για τα Τέμπη, στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να συνεχίσει και να βελτιώσει την εφαρμογή του υφιστάμενου Σχεδίου Δράσης για την ασφάλεια στον Σιδηρόδρομο.
  2. Το σχέδιο δράσης θα επιτρέψει στους αρμόδιους σιδηροδρομικούς φορείς να αποκτήσουν όλα τα απαραίτητα ανθρώπινα, οικονομικά και οργανωτικά μέσα ώστε να αναπτυχθεί και να διατηρηθεί ένα βιώσιμο και ασφαλές σύστημα Σιδηροδρόμου.
  3. Ο ΟΣΕ πρέπει να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με την πραγματικότητα της λειτουργίας του τρέχοντος σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα και να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο ελέγχει αυτούς τους κινδύνους.
  4. Ο ΟΣΕ πρέπει να βελτιστοποιήσει την απόδοση και την αξιοπιστία των στοιχείων της υποδομής και να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφάλειας που συνδέονται με αυτά, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
  5. Ο ΟΣΕ καλείται να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα που σχετίζονται με την ασφάλεια και να εξασφαλίζει την διατήρησή τους. Αυτό περιλαμβάνει το σύνολο των ικανοτήτων που σχετίζονται με μη-τεχνικές δεξιότητες, αλλά και σχετικά με τη σωματική και ψυχολογική ικανότητα, όχι μόνο κατά την πρόσληψη νέου προσωπικού αλλά και κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σταδιοδρομίας του.
  6. Ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης της απόδοσης, ώστε ο ΟΣΕ να αντιλαμβάνεται τυχόν επιδείνωση της εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια από τους σταθμάρχες ή άλλο προσωπικό που εκτελεί καθήκοντα κρίσιμα για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο.
  7. Η τραγωδία στα Τέμπη πρέπει να γίνει οδηγός για τον ΟΣΕ. Έτσι, θα εφαρμοστούν μέτρα διαρθρωτικής βελτίωσης που μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον, το οποίο θα υποστηρίζει το έργο του επιχειρησιακού προσωπικού.
  8. Ο ΟΣΕ θα πρέπει να μεγιστοποιήσει τη διαθεσιμότητα καταγεγραμμένων δεδομένων (σ.σ. βίντεο, κάμερες) που θα μπορούν να βοηθήσουν στην ανάλυση ατυχημάτων και συμβάντων. Γι’ αυτό καλείται να εξετάσει τη δυνατότητα χρήσης αυτών των τεχνολογιών για τη συνεχή παρακολούθηση των επιδόσεων ασφαλείας.
  9. Στην Hellenic Train συνιστάται να ενισχύσει το σύστημα διαχείρισης των ικανοτήτων της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί (και το λοιπό προσωπικό, όποτε χρειάζεται) που εκτελούν εργασίες σχετικές με την ασφάλεια, είναι ανάλογα προετοιμασμένοι, ότι η ικανότητά τους αξιολογείται και διατηρείται τακτικά και ότι τα καθήκοντά τους εκτελούνται αναλόγως.
  10. Η Hellenic Train θα πρέπει να αναπτύξει ένα σύστημα αξιολόγησης των μηχανοδηγών, προκειμένου να γίνεται άμεσα αντιληπτή οποιαδήποτε επιδείνωση στην εκτέλεση των εργασιών τους που σχετίζονται με την ασφάλεια στον Σιδηρόδρομο.

    ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΕΜΠΗ
    Πόρισμα για τα Τέμπη © powergame
  11. Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας (ΡΑΣ) θα πρέπει να αναπτύξει ένα σύστημα αναφοράς περιστατικών για να ενισχυθεί η δυνατότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα να διδαχθεί από ανεπιθύμητα συμβάντα. Αυτό το σύστημα πρέπει να παρέχει την απαραίτητη δομή και ταξινόμηση για την υποχρεωτική αναφορά περιστατικών που σχετίζονται με την ασφάλεια από τον διαχειριστή υποδομής και όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στο ελληνικό δίκτυο.
  12. Η ΡΑΣ πρέπει ενισχύσει την ικανότητά της να εποπτεύει πιο αποτελεσματικά τον Σιδηρόδρομο.
  13. Στον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Σιδηροδρόμους (ERA) συνιστάται να λάβει μέτρα για την ταχύτερη εφαρμογή των σχεδίων δράσης, αφενός: α) για τα Ενιαία Πιστοποιητικά Ασφαλείας και β) αφετέρου για τις εντοπισμένες ελλείψεις που εμποδίζουν την Εθνική Αρχής Ασφάλειας να παρακολουθήσει αποτελεσματικά τα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας των σιδηροδρομικών εταιρειών.
  14. Συνιστάται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) να εφαρμόσει ένα πλαίσιο που θα επιβάλλει στα κράτη – μέλη να ικανοποιούν επαρκώς και έγκαιρα τις απαιτήσεις της ΕΕ σχετικά με τη χάραξη πολιτικής ασφάλειας, τη λειτουργία των Εθνικών Αρχών Ασφάλειας και των Εθνικών Οργανισμών Διερεύνησης και το σύστημα εθνικών κανόνων.
  15. Θα πρέπει, επίσης, να δημιουργηθεί εικόνα για την καταλληλότητα της εφαρμογής των κανόνων επιχειρησιακής ασφάλειας που καθορίζονται από την ΕΕ στο εθνικό πλαίσιο των κρατών – μελών, σε όλα τα επίπεδα.
  16. Στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας η σύσταση είναι να αναπτύξει, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, Αστυνομία, Πολιτική Προστασία), ένα Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Κρίσεων, ώστε να καθίσταται εφικτή η ταχεία και συντονισμένη βοήθεια κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης, ανάλογης με αυτήν που δημιουργήθηκε στα Τέμπη μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων. Το συγκεκριμένο σχέδιο θα πρέπει να εναρμονίζεται με τις διεθνείς αναγνωρισμένες ορθές πρακτικές για την ασφάλεια στον Σιδηρόδρομο.
  17. Σύμφωνα με το πόρισμα για τα Τέμπη, το σχέδιο αυτό θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει σαφείς οδηγίες για τον συντονισμό καταστάσεων έκτακτης ανάγκης σε επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο διαχείρισης, για τον καθορισμό των περιμέτρων, για την επαρκή χαρτογράφηση του τόπου του ατυχήματος και για την πρόληψη και τη μείωση των κινδύνων της Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες.

Διαβάστε επίσης

Αλλαγή ώρας: 20 ερωταπαντήσεις για την πρακτική που διχάζει

Καθαρά Δευτέρα: Τι να προσέξετε στο πέταγμα του χαρταετού

Λάμπες LED: Πώς να εξοικονομήσετε έξυπνα ενέργεια

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!