THEPOWERGAME
Αιτήματα από την τοπική κοινωνία διατυπώνονται, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Αράξου. Ειδικότερα, έχοντας φανεί στην ελληνική κοινωνία τα αποτελέσματα της αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport, όλοι επιζητούν πλέον την αξιοποίηση των αεροδρομίων τους, με στόχο να αποτελέσουν πύλες εισόδου τουριστών και όχι μόνον. Έτσι, μετά την Καλαμάτα, που όλα δείχνουν ότι περνά σε χέρια ιδιωτών, οι οποίοι θα αξιοποιήσουν την συγκεκριμένη υποδομή, αντίστοιχα αιτήματα έχει, όπως προαναφέρθηκε, και η τοπική κοινωνία της Ηλείας και της Αχαΐας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επιχειρηματίες και φορείς των νομών Αχαΐας και Ηλείας επιζητούν τώρα την άμεση αξιοποίηση και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου του Αράξου, προκειμένου να μη χαθεί το «παράθυρο» ευκαιρίας που προσφέρει η άνοιξη του ελληνικού τουρισμού. Μάλιστα, η τοπική κοινότητα φέρεται να έχει αποστείλει αίτημα τόσο στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όσο και στο Υπερταμείο, έτσι ώστε το αεροδρόμιο Αράξου να αυτονομηθεί από την ομαδική αξιοποίηση των 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Οι πληροφορίες φέρουν ως επικεφαλής της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας τον επικεφαλής της μονάδας Aldemar, Αλέξανδρο Αγγελόπουλο. Η εταιρεία Adelmar έχει πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις στην Ηλεία (Adelmar Olympia Resort), και καθώς έχει αποεπενδύσεις σε σημαντικά περιουσιακά στοιχεία στην Κρήτη, ο όμιλος σκοπεύει να αξιοποιήσει την υψηλή ρευστότητα που έχει αποκτήσει στην επέκταση του resort που διατηρεί σε έκταση 350 στρεμμάτων στην Ηλεία.
Η υποστήριξη μιας τόσο μεγάλης και τόσο υψηλού προφίλ τουριστικής δραστηριότητας απαιτεί εναέρια σύνδεση τόσο με την Αθήνα, όσο και με τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτού του είδους η σύνδεση φέρνει ποιοτικότερους και με «βαρύτερο» πορτοφόλι τουρίστες. Έτσι, η αξιοποίηση του αεροδρομίου του Αράξου αποτελεί προτεραιότητα.
Εξάλλου, οι παρεμβάσεις που έκανε η Fraport Greece στα υπόλοιπα αεροδρόμια έδειξαν τον δρόμο. Το σχεδόν ανταγωνιστικό αεροδρόμιο προς τον Άραξο, εκείνο του Ακτίου, έχει καταφέρει να δώσει ζωή στον τουρισμό της Δυτικής Ελλάδος και των Ιονίων νήσων. Στα τελευταία 7-8 χρόνια που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Fraport, η επιβατική κίνηση σχεδόν διπλασιάστηκε, ενώ ο αριθμός των πτήσεων ξεπέρασε πέρυσι τις 6.700, από 4.500 που ήταν το 2016.
Πάνω από το 90% της κίνησης στο αεροδρόμιο του Ακτίου είναι αλλοδαποί και μάλιστα ο μεγάλος όγκος της κίνησης, σε ποσοστό σχεδόν 90%, καταγράφεται το εξάμηνο Μάιος – Οκτώβριος κάθε χρονιάς. Έτσι, δεν τίθεται θέμα για τους χρήστες του αεροδρομίου που είναι τουρίστες, που φτάνουν κατά κανόνα το καλοκαίρι και έρχονται για τις διακοπές τους.
Το πιο σημαντικό με το παράδειγμα της Fraport είναι ότι αφυπνίσθηκαν οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες, ενώ αρχικά ήταν επιφυλακτικές με την είσοδο ιδιωτών στα ελληνικά αεροδρόμια, τώρα πλέον βλέπουν τα πλεονεκτήματα της αξιοποίησης των αεροδρομίων από ιδιώτες.
Η αξιοποίηση δε των λοιπών 22 αεροδρομίων, μαζί με εκείνο του Αράξου, αναμένεται να τρέξει αμέσως μετά τον διορισμό της νέας διοίκησης στο Υπερταμείο. Αυτήν τη στιγμή, εν αναμονή των αλλαγών στη διοίκηση, οι ενδιαφερόμενοι στρέφονται προς τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη. Σύντομα, ωστόσο, αναμένεται να εκπονηθεί μια στρατηγική αξιοποίησης των μικρών αεροδρομίων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, με στόχο αφενός μεν την αύξηση της ποιοτικής τουριστικής κίνησης, αφετέρου δε τον βιώσιμο διαμοιρασμό της σε πολλαπλές περιοχές της χώρας, που αποτελεί βασικό στόχο.
Διαβάστε επίσης
Στεγαστική κρίση: Τα σχέδια τραπεζών & servicers για να βρεθεί λύση
Ο Βέλγος εμπειρογνώμονας και το πόρισμα καταπέλτης για τα Τέμπη
Φόβοι για νέα κρίση τιμών ενέργειας από το ράλι του φυσικού αερίου