Γ.Δ.
1546.03 +0,03%
ACAG
-0,17%
6.02
AEM
+1,50%
4.5965
BOCHGR
+0,40%
5.06
CENER
-1,98%
9.39
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,37%
8.08
EVR
-1,33%
1.48
NOVAL
+0,61%
2.475
OPTIMA
-0,15%
12.98
TITC
+0,34%
43.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+2,05%
1.99
ΑΒΕ
+0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-1,48%
2.66
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-1,18%
4.2
ΑΛΦΑ
+1,40%
1.81
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,74%
10.78
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
+8,99%
1.03
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,55%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.43
ΒΙΟ
+2,71%
6.06
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-1,62%
1.515
ΒΙΟΤ
-9,60%
0.226
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,31%
2.22
ΓΕΒΚΑ
+1,41%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.46
ΔΑΑ
-0,35%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,15%
13.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,65%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,34%
1.895
ΕΕΕ
-0,71%
33.34
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
1.778
ΕΛΒΕ
+0,99%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.21
ΕΛΛ
+0,70%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,88%
7.43
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-0,45%
1.786
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,85%
1.185
ΕΤΕ
-0,12%
8.39
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.39
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.43
ΕΧΑΕ
+1,64%
4.97
ΙΑΤΡ
+4,11%
1.9
ΙΚΤΙΝ
-2,51%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+2,64%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-1,14%
5.19
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,44%
4.57
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
6.02
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-0,95%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-3,53%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,43%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,32%
6.19
ΚΡΙ
+0,32%
15.55
ΚΤΗΛΑ
-1,69%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-1,96%
1
ΛΑΒΙ
+1,28%
0.869
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,91%
1
ΛΕΒΚ
+0,73%
0.276
ΛΕΒΠ
+2,27%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,62%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+1,31%
3.1
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-0,87%
2.28
ΜΕΡΚΟ
+1,58%
38.6
ΜΙΓ
+0,35%
2.88
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΟΗ
0,00%
21.34
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.77
ΜΟΤΟ
+0,90%
2.79
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,16%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,89%
2.23
ΜΠΤΚ
+9,32%
0.645
ΜΥΤΙΛ
+0,58%
34.6
ΝΑΚΑΣ
-1,90%
3.1
ΝΑΥΠ
+4,30%
0.776
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,09%
27.2
ΟΛΠ
-0,80%
30.9
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,78%
16.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,53%
0.797
ΟΤΕ
-0,27%
14.86
ΟΤΟΕΛ
+1,82%
11.18
ΠΑΙΡ
-5,14%
1.015
ΠΑΠ
+0,40%
2.54
ΠΕΙΡ
-0,67%
4.45
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,62%
4.01
ΠΛΑΚΡ
+1,38%
14.7
ΠΡΔ
+9,88%
0.356
ΠΡΕΜΙΑ
+0,96%
1.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,80%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,13%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
-0,52%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,28%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,05%
5.66
ΣΠΙ
+1,67%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.51
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,36%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,45%
1.674
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,65%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+1,94%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,33%
4.08
ΧΑΙΔΕ
+6,36%
0.585

Τα 10 έργα που θα λύσουν το κυκλοφοριακό στην Αττική

Μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται η δημοπράτηση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, ενός έργου που φιλοδοξεί να προσφέρει άμεση ανακούφιση στο χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής. Πρόκειται για την πρώτη σημαντική παρέμβαση στο οδικό δίκτυο της περιοχής από το 2004, καθώς, όπως επισήμανε στη χθεσινή ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) ο Βασίλης Χαλκιάς, επί σχεδόν τρεις δεκαετίες επικεφαλής της εταιρείας διαχείρισης της Αττικής Οδού και σήμερα διευθύνων σύμβουλος της Νέας Αττικής Οδού Παραχώρησης ΜΑΕ (του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), η κατάσταση στις μετακινήσεις παραμένει ουσιαστικά στάσιμη εδώ και δύο δεκαετίες. Την ίδια στιγμή, κατά τον κ. Χαλκιά, η ανάγκη υλοποίησης εννέα ακόμη κρίσιμων οδικών έργων καθίσταται επιτακτική, καθώς η σημερινή κυκλοφοριακή «ασφυξία» στους δρόμους της Αθήνας απαιτεί συντονισμένες δράσεις για να αποκατασταθεί η οδική λειτουργικότητα.

Από τη χθεσινή ημερίδα προκύπτει πως ιδιαίτερα ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων για τα οδικά έργα του Λεκανοπεδίου βρίσκεται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η οποία θεωρείται το επόμενο σημαντικό έργο που πρέπει να υλοποιηθεί. Η ανακούφιση που θα προσφέρει το εν λόγω έργο αφορά κυρίως την αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού στο τμήμα μεταξύ των κόμβων Κηφισίας και Μεταμόρφωσης. Υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί καθημερινά κατά μέσο όρο 30.000 αυτοκίνητα, που θα κάνουν τη διαδρομή σε λίγα μόλις λεπτά, όταν σήμερα απαιτούνται ακόμα και 40 λεπτά γι’ αυτήν τη διαδρομή.

Το κόστος του έργου υπολογίζεται να ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα, θα κατασκευαστεί μία σήραγγα μήκους 1.260 μέτρων μέχρι το κέντρο της Πεύκης και άλλη μία 1.160 μέτρων μέχρι την οδό Χαλκίδος στη Λυκόβρυση, ενώ από εκεί θα ενώνεται με την Εθνική Οδό στον κόμβο Καλυφτάκη με προαίρεση περίπου μισού χιλιομέτρου. Το έργο δεν έχει κολλήσει μόνο στην αδυναμία εξεύρεσης πόρων από το υπουργείο Υποδομών, αλλά και στην προσφυγή στο ΣτΕ για τον σχεδιασμό, η οποία έχει γίνει από τον Δήμο Ηρακλείου Αττικής. Συγκεκριμένα, ο Δήμος ζητεί η διέλευση του οδικού άξονα μέσα από το Ηράκλειο να γίνει με σήραγγα, καθώς έτσι θα αποφευχθεί η διχοτόμηση της πόλης.

Τρίτο απαραίτητο έργο είναι η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού, από την Κατεχάκη συγκεκριμένα μέχρι το στρατόπεδο Σακέτα. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζουν εδώ και χρόνια και την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, με παράλληλη ανισοπεδοποίηση της Λ. Βουλιαγμένης μέχρι το ύψος του Ελληνικού. Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Η εν λόγω σήραγγα, εφόσον καταφέρει σε μεσοπρόθεσμο διάστημα να οδεύσει προς υλοποίηση, θα συνδέσει τις Λεωφόρους Μεσογείων και Κηφισίας, αλλά και τον Καρέα με το Ελληνικό περίπου σε δέκα λεπτά. Ο όγκος οχημάτων και επισκεπτών, εξάλλου, που αναμένεται να έχει ο νέος πόλος στο Ελληνικό κάνει εξ ανάγκης επιτακτική την προώθηση συγκοινωνιακών λύσεων, τόσο για τη σύνδεσή του με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», όσο και την εύκολη πρόσβασή του στα κύρια μέσα μαζικής μεταφοράς, δηλαδή Μετρό, Τραμ, λεωφορεία κ.λπ.

Στις επόμενες μεγάλες προκλήσεις-προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δίχως όμως να διαφαίνονται εξελίξεις σε πολύ άμεσο χρονικό ορίζοντα, είναι η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και η αναβάθμιση του δρόμου από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας. Ένα ακόμη έργο-κλειδί είναι η επέκταση προς Λαύριο, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση της Λεωφόρου Λαυρίου σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου και σύνδεση με τον υφιστάμενο δρόμο από Μαρκόπουλο.

Ανακούφιση επίσης θα μπορούσε να φέρει η σύνδεση Ελευσίνας – Οινοφύτων, με μήκος περίπου 40 χιλιομέτρων. Για την υλοποίηση του έργου έχει κατατεθεί Πρότυπη Πρόταση από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με τον κ. Χαλκιά, οι επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο και Λ. Βουλιαγμένης, μαζί με τον άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα, είναι έργα που μπορούν να υλοποιηθούν μέσω των Πρότυπων Προτάσεων, που ήδη έχουν τεθεί στο τραπέζι του υπουργείου. Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες θα συζητηθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο για τις Πρότυπες Προτάσεις. Η μεγαλύτερη όλων των αλλαγών είναι πως μια Πρότυπη Πρόταση θα αφορά μόνο έργα-ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, ενώ το ύψος του ποσού θα είναι από 200 εκατ. ευρώ και άνω.

Στα έργα που πρέπει να λάβουν σύντομα «σάρκα και οστά» είναι και το «στοιχειωμένο» έργο της σήραγγας Αργυρούπολης. Πρόκειται για σχέδιο που είχε παρουσιαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και προβλέπει την κατασκευή σήραγγας από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού προς την περιοχή Κορωπίου, ώστε να συνδεθεί ταχύτερα το Ελληνικό με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την Ανατολική Αττική.

Ο ίδιος προτείνει, ακόμη, τη σύνδεση της λεγόμενης Λεωφόρου Ηριδανού με την Ούλωφ Πάλμε, δημιουργώντας μια λειτουργική παράκαμψη για την αποσυμφόρηση του κέντρου της Καισαριανής. Η συγκεκριμένη οδική σύνδεση θα ενισχύσει τη ροή της κυκλοφορίας, παρέχοντας εναλλακτική διαδρομή για τους οδηγούς και μειώνοντας τον φόρτο στις τοπικές αρτηρίες. Τέλος, εφόσον υλοποιηθούν τα παραπάνω έργα, πρέπει να κατασκευαστεί και ο άξονας του Ελληνικού – Μαραθώνος και συγκεκριμένα το κομμάτι που καταλήγει στο Κρυονέρι.

Σύμφωνα, ωστόσο, με όσα παρουσίασε η Επιτροπή Οδικών Μεταφορών, στην ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, πρώτη προτεραιότητα πρέπει να αποτελεί η συντήρηση των υφιστάμενων οδικών υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να υπάρχει σαφής προγραμματισμός τακτικής συντήρησης και εργασιών αποκατάστασης για κρίσιμα στοιχεία της οδικής υποδομής, όπως είναι η οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, τα στηθαία ασφαλείας, ο οδοφωτισμός, η κατάσταση του οδοστρώματος κ.λπ. Δεύτερη προτεραιότητα αποτελεί η διαχείριση της κυκλοφορίας στους μεγάλους οδικούς άξονες, π.χ. Λεωφ. Κηφισού (παράδειγμα Αττικής Οδού). Η χρήση, επίσης, έξυπνων συστημάτων για τη διαχείριση της κυκλοφορίας μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες και την οδική ασφάλεια.

Διαβάστε επίσης

Επενδυτικό ρεκόρ στην εκκίνηση του 2025 με deals 2,5 δισ.

Nvidia: Εξανεμίστηκαν σχεδόν 600 δισ. από την κεφαλαιοποίηση

Απορρίμματα: Κλείνει ο κύκλος εξαγορών με την Ηλέκτωρ, ποιοι διεκδικούν τα έργα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!