THEPOWERGAME
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων για το λιανεμπόριο τροφίμων στο σύνολο του 2024 δημοσίευσε η NielsenIQ.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία, θετική τάση της τάξεως του +3,6% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με τις πληθωριστικές πιέσεις να υποχωρούν και την αυξημένη ζήτηση να αποτελεί τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, οι συνολικές πωλήσεις του οποίου ανήλθαν στα €14,8 εκατομμύρια.
Όπως εξηγούν οι αναλυτές, επικεντρώνοντας την ανάλυση στα FMCGs και αποδομώντας τις τάσεις των μεγάλων υπερ-κατηγοριών, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, έχει ενδιαφέρον να σχολιάσουμε τη διαφορετική δυναμική των Τροφίμων & Ποτών, σε σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες του Μη Τρόφιμου.
Συγκεκριμένα, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με τη μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτήν. Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).
Η NielsenIQ, με διαρκή στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτερη παροχή ποιοτικών στοιχείων στην αγορά, αλλά και την παρακολούθηση της ανερχόμενης τάσης των online πωλήσεων για το λιανεμπόριο τροφίμων, διαθέτει πλέον έναν Online Index* αποτελούμενο από συγκεκριμένους λιανέμπορους, με βάση τον οποίο ο online τζίρος ανήλθε στα €278 εκατομμύρια το 2024, παρουσιάζοντας έναν εντυπωσιακό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +21%, 5 φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων των συμμετεχόντων λιανεμπόρων στον δείκτη. Παρ’ όλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.
Διαβάστε επίσης
“Κόκκινα” δάνεια: Πώς έφτασαν σε χαμηλό 15ετίας και το προφίλ των ρυθμίσεων
Το φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ και το ρεκόρ εικοσαετίας
Ρευματοκλοπές: Το ακριβό τίμημα για τους καταναλωτές, τι προτείνει ο ΕΣΠΕΝ