Γ.Δ.
1435.81 +0,86%
ACAG
-0,51%
5.87
CENER
-0,51%
9.85
CNLCAP
-1,35%
7.3
DIMAND
+1,06%
8.59
NOVAL
-0,13%
2.716
OPTIMA
0,00%
11.84
TITC
+0,17%
28.95
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.438
ΑΒΕ
-1,32%
0.447
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.215
ΑΚΡΙΤ
+10,23%
0.97
ΑΛΜΥ
-0,19%
2.66
ΑΛΦΑ
+0,87%
1.624
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+3,30%
11.9
ΑΣΚΟ
-0,34%
2.97
ΑΣΤΑΚ
+0,60%
6.74
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
+1,36%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,02%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+0,82%
2.47
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.29
ΒΙΟΤ
-0,86%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+2,72%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.68
ΔΑΑ
+0,52%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,71%
11.4
ΔΟΜΙΚ
+1,05%
3.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,33%
1.5
ΕΕΕ
+0,25%
32.08
ΕΚΤΕΡ
+2,02%
4.29
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,17%
2.35
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,36%
2.6
ΕΛΠΕ
+1,02%
7.93
ΕΛΣΤΡ
+5,53%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.704
ΕΛΧΑ
+1,60%
1.9
ΕΝΤΕΡ
+1,15%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+2,50%
12.3
ΕΣΥΜΒ
+2,36%
1.3
ΕΤΕ
+2,16%
7.948
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+2,21%
5.54
ΕΥΡΩΒ
+3,07%
2.118
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.75
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-0,86%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
5.05
ΙΝΛΙΦ
-1,69%
4.65
ΙΝΛΟΤ
+2,67%
1.232
ΙΝΤΕΚ
+2,16%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,40%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+3,76%
3.45
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
+2,96%
1.39
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+0,21%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,81%
1.192
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,75%
1.16
ΛΑΒΙ
+1,75%
0.874
ΛΑΜΔΑ
+2,75%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-2,03%
0.29
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,43%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+2,31%
2.66
ΜΑΘΙΟ
-6,40%
0.76
ΜΕΒΑ
+0,25%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,12%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,41%
3.645
ΜΙΝ
-11,48%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,09%
23.02
ΜΟΝΤΑ
+4,29%
3.4
ΜΟΤΟ
-0,92%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.44
ΜΠΡΙΚ
-1,60%
1.845
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.7
ΝΑΚΑΣ
+2,27%
2.7
ΝΑΥΠ
+3,62%
0.974
ΞΥΛΚ
+3,44%
0.271
ΞΥΛΠ
-2,42%
0.484
ΟΛΘ
-1,44%
20.6
ΟΛΠ
+1,78%
25.75
ΟΛΥΜΠ
+2,44%
2.52
ΟΠΑΠ
+1,01%
14.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,45%
0.89
ΟΤΕ
-2,32%
13.48
ΟΤΟΕΛ
+1,74%
11.68
ΠΑΙΡ
+1,77%
1.15
ΠΑΠ
-1,21%
2.45
ΠΕΙΡ
+1,56%
3.648
ΠΕΤΡΟ
+3,58%
8.68
ΠΛΑΘ
-0,65%
3.8
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+2,82%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+4,74%
4.865
ΡΕΒΟΙΛ
+4,50%
2.09
ΣΑΡ
+0,92%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,95%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+4,17%
1.625
ΣΠΕΙΣ
+0,92%
6.6
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,46%
19.61
ΤΖΚΑ
+3,02%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,34%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.995
ΧΑΙΔΕ
+3,10%
0.665

ΒΟΑΚ: Παρουσιάζεται η χάραξη ολόκληρου του οδικού άξονα

Η τελική χάραξη και το σχέδιο υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) παρουσιάζεται το απόγευμα του Σαββάτου σε εκδήλωση στα Χανιά, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, κ.α.

Για πρώτη φορά έπειτα από δεκαετίες και βαρύ φόρο αίματος από τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, ο οδικός άξονας της Κρήτης βρίσκεται λίγο πριν την ουσιαστική εκκίνηση.

Στο υπουργείο Υποδομών προχώρησαν σε αγώνα δρόμου τους τελευταίους μήνες προκειμένου να ολοκληρωθούν σε σύντομο χρόνο, όπως και έγινε, οι απαραίτητες μελέτες και να κατατεθούν προς έγκριση οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για τα δύο μεγάλα τμήματα (Χανιά – Ηράκλειο και Χερσόνησος – Νεάπολη).

Μια δεύτερη μάχη δόθηκε, ώστε να βρεθούν οι πόροι για τη χρηματοδότηση του μεγάλου έργου, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου ξεπερνά τα 1,6 δισ. ευρώ.

Όπως έχει υποστηρίξει ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής πλέον η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη με πόρους που ξεπερνούν το ένα δισ. ευρώ.

Για να καλυφθεί η δημόσια συμμετοχή προβλέπεται πως θα διατεθούν 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ άλλα 600 εκατ. ευρώ θα αντληθούν από το νέο ΕΣΠΑ 2021 – 2027.

Τα έργα του ΒΟΑΚ εκτείνονται από την Κίσαμο Χανίων μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και με βάση το σχεδιασμό θα υλοποιηθούν μέσω τριών ξεχωριστών διαδικασιών.

Το πρώτο τμήμα από την Κίσαμο μέχρι το Ηράκλειο, συνολικού μήκους 157,5 χιλιομέτρων και κόστους 1,32 δισ. ευρώ (προβλέπεται και η αναβάθμιση παράπλευρου / κάθετου δικτύου σχεδόν 160 χιλιομέτρων) υλοποιείται μέσω σύμβασης παραχώρησης με το σχετικό διαγωνισμό να βρίσκεται στη δεύτερη φάση με πέντε ενδιαφερόμενους.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways – Vinci Concessions και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ.

Το δεύτερο τμήμα, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αλλά ο ανάδοχος θα αναλάβει να διαχειριστεί ολόκληρο το τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, μήκους 36,5 χιλιομέτρων.

Το εκτιμώμενο κόστος του συγκεκριμένου τμήματος κινείται κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Στο διαγωνισμό για το έργο ΣΔΙΤ που βρίσκεται επίσης στο δεύτερο στάδιο, συμμετέχουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο κ. Καραμανλής «είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση.

Είναι η πρώτη φορά –και γίνεται επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας- που τα πρώτα χρήματα που αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού δημοσίου θα έρθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια

Ο ανάδοχος που θα αναλάβει το πρώτο τμήμα θα κληθεί να κατασκευάσει / αναβαθμίσει οδικό άξονα με δύο συν δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης) και κεντρική νησίδα, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χιλιομέτρων, 10,80 χιλιόμετρα νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους καιαναβάθμιση των σημερινών ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Τα επιμέρους τεχνικά έργα που θα κατασκευάσει ο ανάδοχος του ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη περιλαμβάνουν πέντε ανισόπεδους κόμβους, παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 9,654 χιλιομέτρων, 12 γέφυρες μονού κλάδου συνολικού μήκους 1,695.7 χιλιομέτρων, επτά σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 7,186 χιλιομέτρων και 23 ανισόπεδες διαβάσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!