Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΕΟΠΥΥ: Η τεχνητή νοημοσύνη εργαλείο κατά της απάτης

Ο ΕΟΠΠΥ κινητοποιεί σύγχρονα εργαλεία για την καταπολέμηση της απάτης από τον ΕΟΠΥΥ, αλλάζοντας πολλά μέσα στο 2025. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ρίχνει στη «μάχη» νέα πυρά κατά της απάτης η Διοίκηση του Οργανισμού. Μέσα από τη χρήση anti fraud εργαλείων (ΑΙ) στο πλαίσιο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΕΟΠΥΥ που εξυπηρετεί 11 εκατομμύρια πολίτες και συνεργάζεται με περισσότερους από 22.000 παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, «προσπαθούμε και δίνουμε έμφαση στο πως θα ελέγχουμε την χρήση των πόρων μας, τα χρήματα των ασφαλισμένων, σε πραγματικό χρόνο, εστιάζοντας στην εξυπηρέτηση με επίκεντρο τον ασθενή», δήλωσε πρόσφατα η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη.

Προς αυτή την κατεύθυνση πρόσθεσε γίνονται πολλαπλές δράσεις, όπως η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, το κλείσιμο ηλεκτρονικά των ραντεβού των ασφαλισμένων, οι άυλες γνωματεύσεις. Επίσης, όλα τα ατομικά αιτήματα που γίνονται από τους ασθενείς για διάφορες παροχές όπως η αποζημίωση για τα οπτικά, η ειδική αγωγή, οι μετακινήσεις των ασθενών, αποκλειστικές νοσοκόμες και διάφορα άλλα αιτήματα να γίνονται μέσα από το φάκελο ασφάλισης υγείας του ασθενούς μέσα σε πέντε λεπτά πολύ εύκολα, χωρίς να μετακινηθεί ο ασθενής, χωρίς να χρειαστεί να πάει σε μια περιφερειακή διεύθυνση.

Το 2024 ο ΕΟΠΥΥ δέχθηκε περίπου 33.000 καταγγελίες και μέχρι σήμερα έχουν κλείσει πάνω από 23.000. Οι περισσότερες αφορούν είτε άρνηση να τους παρασχεθούν υπηρεσίες, είτε πρόσθετες χρεώσεις που τους ζητούν, συνταγογράφηση και εκτέλεση φαρμάκων και υλικών εν αγνοία τους.

Πέρα από την οικονομική διάσταση του ζητήματος προκύπτει και ένα σοβαρό θέμα για τον ασθενή καθώς μπαίνει στο φάκελο του ένα ιστορικό μιας πάθησης στην οποία ο ασθενής δεν έχει. «Συνταγογραφείτο μια εξέταση την οποία ο ασθενής δεν έκανε και όταν μετά ο ασθενής πηγαίνει π.χ. να κάνει μία αξονική, οι κόφτες που ορθώς έχει ο Οργανισμός του απαγόρευαν να το κάνει», ανέφερε η κ. Καρποδίνη.

Ο Οργανισμός αναλαμβάνει να καθαρίσει το φάκελο του ασθενούς και να του δώσει άμεσα τη δυνατότητα να ξεμπλοκάρει το ΑΜΚΑ του και να μπορέσει να κάνει την εξέτασή του «ή να πάρει ένα φάρμακο που τώρα το έχει ανάγκη και φαίνεται ότι έχει πάρει 60 κουτιά, εν αγνοία του», σημείωσε.

Η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται στην πρώτη γραμμή με στόχο την βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών. Περιλαμβάνει την διαχείριση πόρων σε πραγματικό χρόνο, εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας για την παρακολούθηση της φαρμακευτικής δαπάνης και την ανάπτυξη δεικτών απόδοσης, διασφαλίζοντας έγκαιρες παρεμβάσεις και οικονομική αποδοτικότητα. Επίσης, επέκταση πρόσβασης και βελτίωση της ποιότητας της δημόσιας υγείας, διεύρυνση της προσβασιμότητας στις υπηρεσίες, αναβάθμιση των προτύπων δημόσιας υγείας και ενίσχυση της βιωσιμότητας του ΕΣΥ.

Στις εμβληματικές ενέργειες του Οργανισμού περιλαμβάνονται η επέκταση από το 2025 της κατ’ οίκον αποστολής Φαρμάκων Υψηλού Κόστους σε 120.000 ασθενείς, η καθιέρωση Real Time ελέγχων σε νοσηλείες, η καθολική εφαρμογή One Time Password (OTP), η σύνταξη οικονομικών καταστάσεων και ο εσωτερικός έλεγχος.

Υποχρεωτική χρήση OTP στον ΕΟΠΠΥ

Με την υποχρεωτική χρήση OTP κατά την εκτέλεση επιβεβαιώνεται η φυσική παρουσία του δικαιούχου κατά την λήψη της υπηρεσίας ή του προϊόντος. Έτσι περιορίζεται η δυνατότητα υπερτιμολογήσεων ή παραπλανητικών αιτημάτων για οικονομικό όφελος και εξασφαλίζεται ότι οι διαθέσιμοι πόροι χρησιμοποιούνται για τις πραγματικές ανάγκες των ασθενών, βελτιώνοντας τη διαχείριση του υγειονομικού προϋπολογισμού.

«Έχουμε εφαρμόσει τον μοναδικό κωδικό επαλήθευσης, το OTP, στις κατηγορίες στις οποίες έχουμε και την μεγαλύτερη παραβατικότητα, έτσι ώστε να μπορούμε να πιστοποιούμε ότι ο ασθενής είναι εκεί και η υπηρεσία παρασχέθηκε», δήλωσε η κ. Καρποδίνη. Μάλιστα μέχρι τέλος Ιανουαρίου, θα έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή, για την καθολική εφαρμογή και διασύνδεση με το Εθνικό Μητρώο Τηλεπικοινωνιών, έτσι ώστε για κάθε ΑΜΚΑ να έχει ένα μοναδικό πιστοποιημένο τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας. Κατά την έκδοση και εκτέλεση της συνταγής ο ασθενής να δίνει την συναίνεση του για να προχωρήσει η διαδικασία.

Άλλη μεγάλη αλλαγή από το 2025 θα είναι στον τρόπο κοστολόγησης των νοσηλειών και κάθε παροχής υπηρεσίας στα δημόσια νοσοκομεία. Θα γίνεται με τον νέο τρόπο κοστολόγησης των DRGs, όπου αυτό «μας επιτρέπει να βλέπουμε πέρα από το τι περιέχει το κόστος μιας νοσηλείας, είτε είναι υλικά, είτε είναι φάρμακο, είτε είναι ιατρική αμοιβή και οτιδήποτε άλλο, το ποιος μπορεί πιο οικονομικά και πιο αποτελεσματικά να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας», ανέφερε η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ.

Διαβάστε επίσης

Ο ελληνικός τουρισμός το 2025: Πώς θα αξιοποιήσει τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις

Σάτλας: Σε αναζήτηση πόρων για την επέκταση του αγωγού αερίου IGB

ΔΑΠΕΕΠ: Final Four για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!