Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σταϊκούρας: Πού θα συμβάλλει ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα Κακαβιά

Ως έργο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της Ελλάδας, χαρακτήρισε τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα Κακκαβιά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά την υπογραφή της σύμβασης του έργου: «Επέκταση Ιόνιας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά», η οποία πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο κλειστό γυμναστήριο του Καλπακίου, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Προέδρου της Βουλής και Βουλευτή Ιωαννίνων, Κωνσταντίνου Τασούλα και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου.

Παρόντες στην τελετή υπογραφής της Σύμβασης ήταν, επίσης, η Βουλευτής Ιωαννίνων Μαρία – Αλεξάνδρα Κεφάλα, ο Βουλευτής Άρτας Γεώργιος Στύλιος, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, ο Δήμαρχος Πωγωνίου, Κωνσταντίνος Καψάλης, ο Δήμαρχος Ζαγορίου, Γιώργος Σουκουβέλος και ο Δήμαρχος Κόνιτσας, Ανδρέας Παπασπύρου.

Η σύμβαση υπεγράφη από τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτριο Αναγνώπουλο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνο Μιτζάλη.

Ο κ. Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας, του περιέγραψε τα οφέλη της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, ο οποίος αποτελεί τη φυσική απόληξη της Ιόνιας Οδού και τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού. Όπως είπε:

«Αποτελεί ένα έργο διασυνοριακής σημασίας, καθώς ουσιαστικά επεκτείνει και συνδέει τους δύο αυτοκινητόδρομους που διατρέχουν σήμερα τη Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα, φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε: «Με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη και θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, ανάμεσα σε πολλές περιοχές της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας. Θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μια δύσκολη διαδρομή, η οποία συγκεντρώνει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο».

Πρόκειται για ένα έργο υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, το οποίο αποτελείται από δύο υπο-τμήματα, και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 12 Ανισόπεδους Κόμβους, 5 Γέφυρες, 1 Σήραγγα, και 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις,

Ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 310 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», του Νέου ΕΣΠΑ.

Υπόγραφη της σύμβασης για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακκαβιά © ΔΤ
Υπόγραφη της σύμβασης για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακκαβιά © ΔΤ

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

«Η Ελλάδα, με το έργο που σήμερα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, κάνει ένα ακόμη βήμα ολιστικής ισχυροποίησης. Το σπουδαίο αυτό, νέο έργο, θα αποτελεί στοιχείο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της πατρίδας μας.

Έτσι, το οδικό δίκτυο της χώρας συμπληρώνεται, με σύγχρονα, σταθερά βήματα, από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά αποτελεί τη φυσική απόληξη της Ιόνιας Οδού και τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού.

Επεκτείνει και συνδέει, ουσιαστικά, τους δύο αυτοκινητοδρόμους που διατρέχουν, σήμερα, τη Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα, φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, γεγονός που το καθιστά ένα έργο διασυνοριακής σημασίας.

Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά:

  • Συνδέει μια περιοχή που έχει δυσκολίες προσπελασιμότητας, αλλά μεγάλη σημασία για την περιφερειακή οικονομία, τον τουρισμό, το εμπόριο και τη μεταποίηση.
  • Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), συνδέοντας το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας.
  • Είναι ο σύνδεσμος από και προς την Αλβανία, με την οποία καταγράφεται μεγάλος όγκος μετακινήσεων.
  • Γεφυρώνει, μέσω της Αλβανίας, την Ελλάδα με τις υπόλοιπες χώρες των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, όπου δραστηριοποιούνται ελληνικές εταιρίες.
  • Εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια και την Εγνατία Οδό.
  • Εκτρέπει σημαντικούς υπερ-τοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων.
  • Εξυπηρετεί το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και τη Βιομηχανική Περιοχή, διοχετεύοντας τη βαριά κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους.

Το σύνολο αυτών των θετικών, διαχυτικών επιδράσεων καταδεικνύει ότι, με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη και θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, ανάμεσα σε πολλές περιοχές της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας.

Κυρίως όμως το έργο, που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μια δύσκολη διαδρομή, η οποία συγκεντρώνει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο.

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων.

Είναι ένα απαιτητικό – τεχνικά – έργο.

Περιλαμβάνει δύο υπο-τμήματα, 12 Ανισόπεδους Κόμβους, 5 Γέφυρες, 1 Σήραγγα, και 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις.

Η εμπειρία και η υψηλή τεχνογνωσία της Αναδόχου Εταιρείας αποτελούν εγγύηση για την έγκαιρη περάτωση αυτών των δύσκολων εργασιών, σε μία περιοχή με ορεινό ανάγλυφο, σε 54 μήνες από σήμερα.

Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 310 εκατ. ευρώ.

Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», του Νέου ΕΣΠΑ, γεγονός που μας υπενθυμίζει, ακόμη μια φορά, την καθοριστική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην κατασκευή ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην πατρίδα μας.

Συμπληρωματικά, έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες για το οδικό τμήμα Καλπάκι – Κόνιτσα, μήκους περίπου 27 χλμ. Έχει εκδοθεί βεβαίωση περαίωσης και είναι σε ισχύ οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ. Με την εξασφάλιση χρηματοδότησης θα εκκινήσουν οι διαδικασίες κήρυξης της απαλλοτρίωσης.

Απολογιστικά, μέσα στο 2024, υλοποιήσαμε ότι είχαμε δεσμευτεί.

Συγκεκριμένα:

  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της τελευταίας δεκαετίας, παραδόθηκε.
  • Ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία παραδόθηκε.
  • Σημαντικό τμήμα του Ε65, ενιαία από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, παραδόθηκε.
  • Ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο παραδόθηκε.
  • Η μεταβίβαση της Αττικής Οδού ολοκληρώθηκε.
  • Το έργο ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας υπεγράφη.
  • Η σύμβαση κατασκευής 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία υπεγράφη.
  • Η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα ξεκίνησε.
  • Και σήμερα, υπογράφεται η σύμβαση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Έτσι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την σημαντική συμβολή του Υφυπουργού κ. Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα κ. Μαγουλά, εργάζεται και συμβάλλει στη συνεκτική προσπάθεια για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών, σε όλη την επικράτεια, τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης, και τη συνεχή και ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.

Πρωτεργάτης αυτής της συλλογικής προσπάθειας είναι ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης».

Διαβάστε επίσης

Τα σχέδια της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, η προειδοποίηση για το bitcoin, τα βουβάλια Κερκίνης & τα buffalo burgers και το σχεδόν κλεισμένο deal για Κάμπο Χίου & Όλυμπο

Forbes: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους κορυφαίους προορισμούς του 2025

Ο ρόλος των εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!